Hallo vodafone,
Mijn contract bij jullie loopt tot 6 mei 2015 en ben van plan om van provider over te stappen.
Mijn telefonienetwerk + internetverbinding is gewoon weg niet optimaal en daar betaal ik niet voor.
Nou weet ik dat ik 2 maanden van te voren mag overstappen naar een andere provider.
Nou had ik dan enkele vragen aan jullie, om meer duidelijkheid te krijgen:
1- Ik las het volgende: Is je contract nog niet verlopen? Dan ontvang je een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract.
Dan zou dit voor mij betekenen dat als ik op zaterdag 7 maart een abonnement zou afsluiten bij een andere provider, dat ik voor 2 maanden aan resterende kosten zal krijgen van € 23,99 per maand (abonnementkosten)
klopt dat? dat ik dan een bedrag van € 47,98 aan jullie in 1 keer dien te betalen? en daarbij mijn abonnement hiermee heb afgekocht?
2- Omtrent nummerhoud las ik dat mijn telefoonnummer pas op de dag dat mijn contract bij jullie zou aflopen, vrijgegeven zou worden aan de nieuwe provider? Klopt dit, of is het in geval van afkoop zoals hierboven beschreven staat bij punt 1, dat je nummerbehoud ook direct mee kan nemen?
Want dit is voor mij wel een belangrijk punt, omdat ik 22 maart 2015 uitgerekend ben (zwangerschap) en ik bereikbaar dien te blijven en alle belangrijke instanties zoals verloskundige, ziekenhuis en kraamzorg etc. dit nummer heeft waarop ik bereikbaar dient te blijven. Zo nee, hoe lang duurt het voor mijn nummer wordt vrijgegeven en is het mogelijk dit proces te versnellen als uitzondering op mijn situatie?
Graag zou ik antwoorden op mijn vragen tegemoet willen zien, bij voorbaat dank,
met vriendelijke groet,
Gabrielle