Laurahickford

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement opzeggen na 1 jaar

Hallo,

Mijn vraag luid als volgt;

Ik heb in september 2014 een abonnement afgesloten bij Vodafone met een Samsung S5.
Nu zitten we inmiddels in november 2015 en ik ben er echt totaal niet meer tevreden mee.
Ik heb 1G internet, ik zit overal op de WiFi en nog is hij binnen anderhalve week op.
Zij vertelde mij toen dat 1G meer als genoeg was.

Ik betaal 42,50 voor 1G + 300 belminuten.
Zij zeiden dat dit abbo voor mij het goedkoopst was.

Nu zie ik dus zelfs de allernieuwste telefoons die met veel meer diensten nog goedkoper zijn.

Ik wil mijn abonnement dus graag opzeggen maar ik heb hem pas iets langer dan een jaar.
Voor hoever is artikel 6:237 BW of een ander artikele van toepassing?
Of wat kan ik hieraan doen?
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Laura,

Jij hebt waarschijnlijk een Vodafone RED Essential abonnement met smartphone voor de duur van 2 jaar afgesloten.
Die smartphone betaal je in vier-en-twintig maanden terug aan Vodafone. Een soort aflossing dus. En die aflossing zit in de relatief hoge abonnementskosten inbegrepen. Je zit dus tot de einddatum in September 2016 vast aan dit abonnement.
Afkopen is wel mogelijk. Maar dat is peperduur. Je betaalt dan de abonnementskosten voor de resterende tien maanden in één keer. In jouw kwestie ongeveer tien maal €42,50 is €425,00
Dat bedrag moet je dan in één keer betalen op de eindfaktuur, als je besluit af te kopen.

Eén GigaByte per maand is niet echt veel. Dat is ongeveer 34 MegaByte per etmaal in een maand met dertig dagen.
Daar ben je inderdaad zo doorheen.
Aan jou de keuze om:
* of zodanig zuinig met je mobiele data-tegoed om te gaan dat je het toch redt iedere maand.Dit kun je realiseren door echt alles via Wi-Fi-verbinding te downloaden / te bekijken.

* of een maandelijkse extra data-BloX te kopen via MyVodafone. Dat kost geld. Maar dan kun je meer downloaden via mobiel internet.

Veel mensen gebruiken veel meer mobiele data door het 4G-Netwerk. Vaak ongemerkt en onbewust. Vandaar dat hun maandelijkse data-bundel snel verbruikt is.

Volgend jaar moet je goed nadenken welk abonnement je wilt en bij welke telecom-provider. Dat maakt de kans op een spijt-aankoop aanzienlijk kleiner. Houd verder je mobiele data-tegoed en data-verbruik goed in de gaten. Bij voorkeur via MyVodafone App. En met een onafhankelijke data-registratie-app, bijvoorbeeld: 3G Watchdog free version uit de Google PlayStore. Stel daarbij een maand-limiet in van 1 GigaByte. Of een dag-limiet van 34 MegaByte. Met een waarschuwing op bijvoorbeeld 80% van de ingestelde limiet.


Succes!

Netwerker
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic