Herbert256

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement omzetten van meerprijs bij overschrijding naar bandbreedte knijpen ?

Hoi,

Ik heb een Internet Extra SO abbonne, met volgens mij bij betalen per MB als ik over de limiet heen ga.

Toch een ietwat onveilig gevoel, heb ik 2 verhalen gehoord van flink bijbetalen (gezien die personen denk ik wel dat het hun eigen schuld is, maar dat terzijde).

Ik wil graag de meerprijs optie veranderen in de bandbreedte knijpen optie (of desnoods zelfs stopzetten tot einde van de maand). Is dat mogelijk ?

Groeten, Herbert
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Herbert,

Wat jij wilt is helaas niet mogelijk bij Vodafone.
Bij vrijwel alle recente RED-abonnementen (SIM-only en smartphone-abonnementen) berekent Vodafone een buiten-de-maandelijkse-bundel-datatarief van €0,10 per MegaByte.
Dat is omgerekend €10,00 per 100 MegaByte buiten-de-bundel-dataverbruik.

Gezien het feit dat klanten vaak met honderden MegaBytes buiten de bundel gaan, kan de Vodafone factuur heel hoog oplopen. Tot astronomische hoogten.
Ik heb veel klanten met dit probleem geadviseerd op dit Forum.
De factuur-bedragen van deze klanten waren echt ontzettend hoog. Variërend van bijna €100,00 tot maar liefst €500,00

Helaas biedt Vodafone tot op de dag van vandaag nog geen bescherming aan tegen deze wanpraktijken.
Ik strijd daar al heel lang tegen.

Kijk maar naar mijn pleidooi in het Forum-board: Tips & Feedback

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Feedback-Suggesties/Pleidooi-voor-beschermingsmaatregelen-om-nooit-meer-...

Helaas heeft Vodafone na twee maanden nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op mijn pleidooi.
En de Moderators van dit Forum hebben ook niet de bevoegdheid om dit wan-beleid te veranderen.

Vodafone gaat stug door praktijken. En verdient goud-geld aan buiten-de-bundel-data-verbruik. Sluip-verbruik van soms wel 12 GigaByte in één nacht.

Triest. Bijzonder triest.
Op deze manier jaagt Vodafone zeer trouwe klanten tegen zich in het harnas. En weg naar andere telecom-providers die wel bescherming bieden tegen buiten-de-bundel-dataverbruik.
Zoals T-Mobile en Telfort.

Triest dat Vodafone gaat voor de torenhoge omzet op korte termijn. En zet klant-tevredenheid en klant-belang helemaal onderaan haar prioriteiten-lijst.
Triest. Bijzonder triest.

Maar ik zal ervoor blijven strijden dat ook Vodafone haar beleid op dit punt gaat veranderen.
Hopelijk wil je ook een reactie plaatsen in het topic van mijn pleidooi.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic