MiekeM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement of sim only

Ik heb nu prepaid en wil een nieuw toestel van Nokia kopen: de Nokia Lumia 800 waarschijnlijk. Ik twijfel alleen nog tussen een abonnement (90 belminuten en 200 mb) en een sim only (75 belminuten, 500 mb). Is het zo dat je bij Sim Only je toestel zelf eenmalig betaalt? (bij abonnement zit dat in je abonnementskosten, vandaar dat die hoger zijn na 1 jaar dan sim only) Zo ja, hoe duur is een Nokia Lumia 800? Ik had iets van € 400 gezien.
Ik weet ook dat je bij abonnement na 2 jaar een nieuw toestel kunt krijgen. Is dat bij Sim Only ook zo?
 
2 Reacties 2
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Mieke, het antwoord is simpel. Sim Only is dus ook een abonnement, maar zonder toestel, alleen een simkaart. Je bent dus vrij om het toestel te kopen dat je wilt. Een Sim Only abonnement loopt ook 1 of 2 jaar, afhankelijk van hoeveel korting je kiest. Wil je daar niet aan vast zitten, dan kan je je prepaid behouden.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Mieke,

Als je een Sim-Only abonnement neemt dan betekent dit dat je kiest voor een abonnement waarbij je geen nieuw toestel kunt uitzoeken. Je kunt dan op eigen gelegenheid een (los) toestel kopen. Mocht dit je voorkeur zijn, hou er dan wel rekening mee dat je geen prepaid toestel koopt. Prepaid toestellen bevatten namelijk meestal een prepaid-simlock waardoor er alleen prepaid simkaartjes in het toestel passen.

Ook wil je graag weten of je een nieuw toestel kunt krijgen na 2 jaar. Die vraag kan ik eenvoudig beantwoorden: ja, dat kan. 😉 Ook Sim-Only abonnementen kun je vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract verlengen!

Groetjes, Maartje
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic