Pluisje

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement met verzekering

Blijkt dat na jaren abonnement (incl Iphone) van mijn dochter er nog de verzekering a 10 euro aan vast zit. Is steeds doorgelopen terwijl eerste abo periode allang is afgelopen. Vodafone heeft mij er nooit op gewezen, ook niet na eerder al veel klagen dat rekening steeds zo hoog was door mysterieus dataverbruik ( vaker meer dan 100 euro per maand). Voor dit laatste is overigens altijd de schuld bij mij, mijn dochter gelegd, en nooit iets gecompenseerd. Na nogmaals eens aangedrongen op goedkoop abonnement toch weer hogere rekening dan me uitdrukkelijk was beloofd. Kwam aap uit de mouw dat er al die jaren de oorspronkelijk afgesloten verzekering van 10 euro per maand aan vast zat. Nu werd plots gezegd dat die los stond van abonnement, van Vodafone. Dat is natuurlijk onzinnig want ze worden wel via Vodafone verkocht en blijkbaar kon nu Vodafone ze wel voor me opzeggen. En natuurlijk ook nu weer niks met terugwerkende kracht vergoed. Maar nu komt het. Een maand of zo eerder, in Mei was het scherm van de telefoon gebarsten en heb ik hem laten repareren. Ik wist dus niet dat er een verzekering was dus zelf betaald. Nu kan ik de reparatie blijkbaar niet verhalen want zou via hen moeten gaan.
Stel je voor: in al die jaren honderden en honderden euro's betaald veelal voor niet gebruikte, niet gekozen diensten, ongewild dataverbruik. Slechte service, steeds loze beloften. Honderden euro's aan onnodige, ongewilde verzekeringspremies betaald maar als er gebruik moet worden gemaakt dit niet kunnen want verkeerde procedure gevolg.
Volgens mij grenst het toch wel aan oplichting, of is het dit ook? Mensen voor mij nooit meer Vodafone. Blijf er vooral ver van weg
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Pluisje,

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je onbewust een verzekering had lopen op je abonnement en hier onnodige kosten voor hebt gemaakt. Wij kunnen echter niet beoordelen of een verzekering niet (meer) gewenst is. Deze diende je dus zelf op te zeggen.

Wat betreft de dekking: er zijn voorwaarden waar je aan dient te voldoen om aanspraak te maken op de verzekering. Deze worden niet door ons bepaald maar door de verzekering. Wij hebben hier dus verder geen invloed op.
Pluisje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is typisch een antwoord dat je van Vodafone kan verwachten. Namelijk het afschuiven van verantwoording, klanten in de kou laten staan. Je gaat even voorbij aan de eerdere contacten die ik had mer Vodafone in de afgelopen jaren in verband met hoge kosten door ongewild dataverbruik en over andere abonnementsvorm ivm hoge kosten. Op die momenten zou je verwachten dat een betrouwbaar bedrijf je al attendeerd op een die verzekering die nog loopt. Ik was in de veronderstelling dat die gekoppelde verzekering ook afloopt als de contractperiode van het mobiel abonnement ook afloopt. Dat dit niet het geval is hoort bij de zorgplicht van de verkoper om dit duidelijk te communiceren. Daarbij komt dat Vodafone, die wel de verzekering heeft afgesloten, nu doet alsof ze helemaal los van die verzekering staat. Op zijn minst waren ze tussenpersoon want ze hebben namens mij de verzekering afgesloten. Om nu te doen alsof ze er niks mee te maken hebben is ook een voorbeeld dat ze schijt hebben aan hun klanten. Ik herhaal, wegblijven bij dit bedrijf. Het bedrag waar het bij om gaat is te laag om juridisch actie te gaan ondernemen en geeft rompslomp. Vodafone stuurt hier waarschijnlijk op in de wetenschap dat de meeste mensen hier ook zo over denken en dus geen actie ondernemen. Naming end shaming is de aangewezen methode en naar een andere provider gaan natuurlijk. Dat zal ik ook gaan doen als ik band dat abonnement af kan komen. Het geheel grenst gewoon aan oplichting wat ik al eerder aangaf.


Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Pluisje,

Wij sturen er uiteraard niet op aan om onze klanten expres kosten te laten maken waar ze zelf niet om gevraagd hebben. Zoals Serkan al uitlegde, gelden er bepaalde regels en voorwaarden bij een verzekering. We kunnen hier dus helaas niks aan veranderen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic