Joost12345

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement geannuleerd

Hallo allemaal,
 
Laat ik bij het begin beginnen.
Vrijdag 29 maart ben ik gebeld door een medewerker van Vodafone die een aanbieding voor mij had. Het ging om een abonnement, en in eerste instantie leek het me wel wat. Ik heb het dan ook geaccepteerd, maar had wel 7 dagen bedenktijd waarin het alsnog geannuleerd zou kunnen worden. Ik zou dan alleen maar even de klantenservice hoeven bellen en dan was het zo opgelost.
Nu is het zo dat ik me bedacht en voorlopig nog even prepaid wil houden. Na 4 werkdagen, donderdag 4 april, heb ik de klantenservice gebeld. De mevrouw aan de lijn kon echter niet zien dat er al iets was doorgevoerd. Ze ging me doorverbinden. Toen kreeg ik een man aan de lijn die zei dat ik toch echt ergens anders moest zijn, en ik werd doorverbonden naar een keuzemenu waar ik niets aan had. Nog een keer gebeld. De persoon die ik nu aan de lijn kreeg dacht dat had waarschijnlijk te maken had met het weekend en Pasen. Maandag zou het waarschijnlijk wel doorgekomen zijn, of ik dan nog een keer wilde bellen.
Zo gezegd, zo gedaan. Maandag 8 april weer gebeld. Ik kreeg nu een man aan de lijn die in eerste instantie ook niets kon vinden, maar na wat verder gegraven te hebben het dan toch vond. Hij heeft het abonnement voor mij geannuleerd; maar, zo zei hij, in het ergste geval wordt het abonnement alsnog doorgevoerd. Dus ik moest de nieuwe simkaart houden voor het geval dat zo was.
Helaas kwam dit 'rampscenario' uit. Nu heb ik een brief van Vodafone gekregen met de volgende tekst:
 
"U heeft aangegeven uw contract bij Vodafone te willen beëindigen en te willen overstappen naar Vodafone Prepaid met behoud van uw mobiele nummer. Uw contract wordt op 22/04/13 beëindigd. Aansluitend wordt uw mobiele nummer 006XXXXXXXX geactiveerd als Prepaid nummer.
Op de genoemde datum dient u uw oude SIM-kaart behorende bij uw abonnement te vervangen door uw nieuwe Prepaid SIM-kaart."
 
Nu dan eindelijk mijn vraag: hoe zit het met beltegoed dat ik nog had? Ik weet dat beltegoed niet opgeslagen wordt op de simkaart maar aan je nummer gekoppeld is, maar de brief van Vodafone impliceert dat ik weer bij 0 begin. Zeker ook omdat ik zogenaamd eerst een abonnement had en straks niet meer.
1 Reactie 1
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Joost12345 schreef:
(...) Nu dan eindelijk mijn vraag: hoe zit het met beltegoed dat ik nog had? Ik weet dat beltegoed niet opgeslagen wordt op de simkaart maar aan je nummer gekoppeld is, maar de brief van Vodafone impliceert dat ik weer bij 0 begin. Zeker ook omdat ik zogenaamd eerst een abonnement had en straks niet meer.
Hoi Joost12345,


Een heel warm welkom op het Vodafone Forum!

Wat jammer dat de annulering van je bestelling niet snel genoeg verwerkt is.
Heb je je vraag al eens bij Vodafone neergelegd via Facebook of Twitter? Ik denk namelijk dat de andere gebruikers van het forum je hier niet mee kunnen helpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic