Roel3

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement annuleren wegens slecht bereik

Ik heb 4 nieuwe abonnementen afgesloten per 11-7. Nu blijkt bij ingebruikname dat ik thuis heel slecht bereik heb en maar 4 mb internet snelheid. Dit heb ik direct gemeld   Op 11-7 en aangegeven dat ik wil opzeggen. Toen kreeg ik te horen dat dat niet kon want we hadden eerder op moeten zeggen, maar als je het nog niet kan gebruiken weet je ook niet of het niks is. Maar zei ze, vanwege de snelheid kon ik wel opzeggen. Maar pas maandag  15-7 want ging misschien wel beter.. maandag gebeld, was nog steeds slecht. Krijg ik te horen dat de abonnementen gestopt kunnen worden,  echter met nummerbehoud moet dit gedaan worden door een andere provider. Ik heb kpn gelijk opdracht gegeven, alleen krijgen die door dat alles al vast staat en er pas na einde contract kan worden overgegaan. Volgens mij klopt hier niks van.. graag oplossing!!!!

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Oh jee, dat is niet heel erg fijn. Bij het gebruik binnen in huis, of geïsoleerde gebouwen, adviseert Vodafone (en ook de meeste andere providers) om 4G over Wifi te gebruiken. Je hebt dan binnen prima bereik en kan je gewoon je abonnement gebruiken. Heb je hier al eens naar gekeken?

Hoe het zit met het terug gaan naar een andere provider en wie je wat heeft toegezegd, geen idee. Daarvoor moet iemand je van Vodafone helpen en inzien wat er aan de hand is. Als het hier gaat om een zakelijk abonnement dan kunnen ze je hier niet helpen, dan zal je contact op moeten nemen met Vodafone Zakelijk. Gaat het hier om privé abonnementen dan kunnen ze met je mee kijken, wie weet kan iemand van Vodafone het hier op de community voor je oplossen of in ieder geval melden wat er aan de hand is. Lees even onderstaande balk en heb nog even geduld voor iemand je komt helpen.

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Roel3
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een privé account. Zit ook precies met dit probleem als ik op vakantie ben.. ik hoop op een reactie van vodafone.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @Roel3, welkom hier. 

Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat er voor 3 van de 4 nummers op dit moment een uitportering is goedgekeurd met 1 maand opzegtermijn. Dit gaat om de Red Together Extra aansluitingen binnen je abonnement welke maandelijks opzegbaar zijn en waarbij dus geen sprake was van een jaar- of 2jarig contract. Het nummer eindigend op 514 is de hoofdaansluiting (Red Together) waar de Red Together Extra aansluitingen onder vallen. Het Red Together abonnement heeft wel een contract en om deze reden lukt het KPN dus niet om dit nummer te porteren. 

Er is een case aangemaakt naar onze netwerkcrew om de verbinding te onderzoeken. Helaas is deze case niet goed verwerkt en gesloten. Er is namelijk recent een nieuw proces ingericht, waardoor er niet direct meer een case wordt gecreëerd, maar waarvoor via de chat contact opgenomen moet worden met onze klantenservice. Ik wil je vragen om via deze pagina een chat te starten. Zij  kunnen de verbinding en dekking dan voor je controleren. Mocht er verder onderzoek nodig zijn, dan zullen zij dit doorzetten naar onze netwerkcrew. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek wordt dan bepaald of je jouw contract van de Red Together aansluiting mag en kan ontbinden, waarna KPN het nummer eindigend op 514 kan overnemen. 

Roel3
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede morgen Cecilia,

volgens mij zit ik gewoon nog in mijn 14 dagen bedenktijd. Dus kan ik er volgens mij gewoon van af zien. Graag verneem ik van u

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 139Posts
  • 8Oplossingen
  • 43Likes

Wanneer heb je eigenlijk je contract afgesloten, en dan bedoel ik niet wanneer je het in gebruik ben gaan nemen op 11-07-24?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Het abonnement is op 8 juni 2024 besteld @Roel3. De bedenktijd van 14 dagen gaat in op het moment vanaf het plaatsen van de bestelling. In dit geval is het dus niet mogelijk om het via deze weg aan te vliegen, maar zal het dus moeten gaan via de wijze in mijn eerdere berichtje hier. 

Roel3
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede middag, bij de ingebruikname van de simkaart 11-7. Heb ik gelijk telefonisch contact opgenomen, en al aangegeven dat ik er vanaf wil. Ivm slecht bereik. Nu kan ik dat blijkbaar dus niet telefonisch doorgeven maar via een chat. Er is mij die dag gemeld dat als het maandag niet beter was ik er vanaf kon. Aangezien alles wordt opgenomen zou ik het op prijs stellen dat hier wat mee gedaan wordt.

Roel3
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En als ik de chat wil starten staat erbij dat ze in gesprek zijn. Is al vanaf het begin toen ik de melding gemaakt had..

Tjeerd85

Raadgever
  • 111Posts
  • 24Oplossingen
  • 27Likes

ook op 11-07 was je dus helaas al buiten de 14 dagen bedenktijd, heb je rechts in beeld bij de 2 tekstballonnen al geprobeerd contact te maken? Dat werkt hier namelijk wel. 

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 139Posts
  • 8Oplossingen
  • 43Likes

Eigenlijk zou die 14 dagen bedenktijd pas in moeten gaan als daad werkelijk ook je abonnement in gaat.
Wanneer je wil overstappen doe je dit natuurlijk al een maand van te voren vanwege een maand opzeg termijn.
Als dan blijkt wanneer je de dienst daadwerkelijk in gebruik gaat nemen dat je onvoldoende bereik of totaal niet tevreden ben, dan zit je er eigenlijk meteen 1 a 2 jaar aan vast.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic