Hoi
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Het is een beetje een lastige zaak om dit hier te bespreken. Eigenlijk moet je daar met Vodafone uit zien te komen want de Forum/Community is meer voor klanten die klanten kunnen helpen. Dit is iets waar ik je niet mee kan helpen maar ik kan je wel vertellen waar jij en/of Vodafone recht op hebben.
Als eerst is het natuurlijk heel vreemd dat je naar de winkel terug moet waar je deze hebt gekocht. In een andere Vodafone winkel kunnen ze het toestel ook terug nemen en je abonnement binnen 14 dagen annuleren. Echter, ik begrijp ook wel dat ze graag willen dat je naar de winkel terug gaat waar je hem gekocht hebt want daar hebben ze ook het gesprek met je gehad toen je heb kocht. Je mag altijd binnen 14 dagen je mobiele abonnement annuleren, je hebt namelijk bedenktijd. Maar met een toestel zit dat toch een beetje anders in elkaar. Er mag hoe dan ook geen enkele schade aan het toestel zitten en eigenlijk mag die bijna niet eens gebruikt zijn (dat laatste bedenk ik zelf, want je moet hem natuurlijk kunnen testen of je het toestel wel wil).
Hoe het zit met innemen, als het toestel nog heel gaaf en netjes is, dat weet ik niet. Maar om te zeggen dat de verkoper van Vodafone aan het muggen ziften is om een klein krasje, dat is wel jammer. Stel dat ze het toestel toch weer moeten gaan verkopen, dan is dit nu niet mogelijk. Nogmaals, ik weet niet hoe ze daar mee omgaan, ben geen verkoper bij Vodafone. Maar ik kan me goed voorstellen dat ze daar wel moeilijk over kunnen doen. In de algemene voorwaarden staat ook omschreven dat het toestel puntje gaaf moet zijn.
Lees artikel 7:
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
- De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Ik weet natuurlijk niet wat deze verkoper je bij de aankoop allemaal heeft laten weten en nu je het er niet mee eens bent en je er met Vodafone niet uit komt kan je het beste contact opnemen met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Doe dit wel binnen 10 werkdagen!! Zie deze pagina:
https://www.vodafone.nl/klacht/ (rechts in beeld staat: Onze reactie op je klacht
Ik wens je natuurlijk heel veel succes en sterkte en hoop dat je er samen met Vodafone toch uit gaat komen. Dit soort dingen blijven altijd lastig. Misschien helpt de Geschillencommissie Telecommunicatie, mocht je er echt niet uit komen met Vodafone.