NielsZ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement&prepaid

Ik loop nu tegen een zeer irritant probleem op, dat ik herken van eerder. Kennelijk is Vodafone niet voldoende een "lerende organisatie" om dit op orde te hebben.

Ik heb vanmiddag twee nieuwe prepaidnrs  geactiveerd. Met account. Actief nu.

Maarr: "niet geschikt voor opwaarderen". Of "oeps er gaat iets mis". Niet op te waarderen. Bij 1 van de w was dit na uur opgelost. Bij andere werkt dit gewoon niet.

Ik herken dit van twee prepaids die ik ca. 2 jaar geleden via vodafone site kocht. Toen werd het niet opgelost, en ik kreeg geen geld terug. Schandalig bij onvolwaardig product.

Nu heb ik ze via simverkoper top06 via bol.com, dus als die ene niet opgelost wordt, betaal ik die achteraf niet.

Maar het blijft ronduit uiterst slordig voor een A merk provider om dus structureel onvolwaardige producten te verkopen. 

 

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12292Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @NielsZ 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is uiteraard vervelend dat je dit moet meemaken. Zeker als je dit als eens eerder hebt gehad. Maar besef wel dat als je niet wil betalen via bol.com dat je dan wel de verkopende partij er mee hebt, en niet Vodafone. Want je hebt ze gekocht bij top06 en die willen ook hun geld. 

Maar dat even los van het probleem. Uiteraard vervelend en begrijp niet waarom het bij jou weer verkeerd gaat. Ik heb ook meer keren een prepaid aangeschaft en nooit problemen mee gehad. Gelukkig zijn er Vodafone medewerkers die met je mee kunnen kijken en anders zou ik zeggen, neem contact op met de prepaid klantenservice van Vodafone en laat deze het probleem direct oplossen. Die kunnen zien in het systeem wat het probleem is, neem ik aan. Over de datum? Misschien niet goed geactiveerd via het systeem? Zeg het maar, het kan eigenlijk van alles zijn. 

NielsZ
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Energieboy,

Het gaat er natuurlijk om dat als je een product geleverd krijgt, dat niet werkt/defect is, jij als klant gedupeerd bent en uiteraard dan niet hoeft te betalen. Als je een wasmachine krijgt die niet werkt, zeg je ook niet "wel betalen anders heb je de leverancier er mee". Nee het is andersom: jij als klant krijgt te maken met een wanprestatie (juridische term). Zoals ik schreef: vorige keer heeft Vodafone niks opgelost en me niets teruggestort. Dat komt neer op oplichting: geld opstrijken aan defecte producten.

Vreemde reactie van je. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12292Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Reactie geven op mijn eerste deel, prima. Maar heb je ook verder gelezen? Want daar gaat het uiteindelijk om, niet wat ik eerst over zeg, en of over denk wat betreft de verkopende partij. Het tweede deel is dat je het best contact op kan nemen met de klantenservice en dan kunnen die met je mee kijken wat er aan de hand is. Misschien zijn de nummers niet geactiveerd door de verkopende partij of ligt er toch iets technisch achter bij Vodafone. 

Neem contact op met Vodafone of wacht hier op een Vodafone medewerker, wat soms even kan duren, dus ik denk dat bellen sneller gaat. Succes en ik hoop dat je er met Vodafone uit komt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3613Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @NielsZ
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Super onhandig dat je niet direct kunt opwaarderen na het activeren van jouw twee prepaid nummers. Uit je bericht begrijp ik dat het bij één nummer na een uur wel werkte. Mogelijk dat het enige verwerkingstijd nodig heeft gehad in onze achterliggende systemen. Heb je, zoals @Energieboy al adviseerde, nog contact opgenomen met onze klantenservice voor deze kwestie wat betreft het andere prepaid nummer? Zo niet, dan wil ik je aanraden om even via die weg contact op te nemen zodat dit het snelste gefixt is.

NielsZ
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt. Waarschijnlijk-gezien de reacties-had ik dit forum niet moeten gebruiken. Ik was fora gewend waar ook echte productspecialisten meekijken en dan intern zaken echt aanpakken. Ik heb uiteraard klantenservice weer gecontacteerd. Maar uiteindelijk heb ik zelf de kwestie opgelost door  extern prepaid nummer te porteren op deze vodafone prepaid. Mijn hoop was via forum de meer structurele kwestie aan te kaarten bij Vodafone. Namelijk-zoals mijn ervaring over de jaren leert-Vodafone geeft nogal eens prepaid 06 nrs uit die niet goed "vrijgegeven" in de systemen staan. Ik heb ook meegemaakt dat het bv in de systemen stond nog als Hollands Nieuwe nr en daarom niet opgwaardeerd kon worden. Maar goed, klantenservice reageert op concrete gevallen en deze structurele rariteit probeerde ik via forum Vodafone "in" te krijgen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12292Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Wat je zegt, dit is een klanten helpen klanten community en geen community waar professionele mensen van Vodafone online zitten om antwoord te geven. Er zijn wel mensen van Vodafone online, maar die kunnen niet alles voor je oplossen. Ze kunnen met je mee kijken en eventueel zien wat er aan de hand is en soms kunnen ze het ook oplossen. Als bv een 06 nummer niet actief is dan kunnen ze hier een melding van maken en dan kan de juiste afdeling hierin duiken en je verder helpen. Of als het opwaarderen niet lukt dan kunnen ze kijken wat er aan de hand is en dit eventueel oplossen. 

Maar het vrijgeven van 06 nummers kunnen ze niet en/of aanpassingen van Hollands Nieuwe naar Vodafone. Dat gaat toch altijd via de website of via de klantenservice of via Facebook/Twitter. Maar hier is het echt een klanten helpen klanten community met als backup een aantal Vodafone medewerkers. Succes in ieder geval, ik verwacht wel dat het goed komt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic