PeeDee

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement afkopen

Lieve (hopelijk wel bekwame) medewerker van Vodafone,

Na het afgelopen jaar van Vodafonewinkel naar klantenservice, van klantenservice weer naar de winkel, van de winkel weer naar de klantenservice en van de klantenservice naar een hogere laag in het management gestuurd te worden, praktisch uitgemaakt te worden voor leugenaar in zowel de winkel als aan de telefoon en wederom niet de informatie krijg die ik wil krijgen ben ik helemaal klaar met Vodafone en wil ik mijn contract, na 9 jaar klant geweest te zijn, in zijn volledigheid afkopen. Hiervoor heb ik gisteren al contact gehad met de klantenservice en zou mij een formulier toegestuurd worden via de mail. Dit kan misschien een verassing zijn, maar ik heb dit formulier dus gewoon nog niet ontvangen. Wonder boven wonder krijg ik nu ook ineens een sms dat mijn kortingsperiode van 6 maanden ineens afloopt terwijl die 4(!!!!) maanden geleden pas is ingegaan.

Nu kunt u begrijpen dat ik gewoon echt de informatie wil die ik nodig heb en hoop ik van harte dat ik via dit forum wel geholpen wordt.

Met andere woorden, waar moet ik in vredesnaam zijn om van deze ellende genaamd Vodafone af te komen? Kan ik gewoon naar een Vodafonewinkel toe gaan zonder dat ik wederom naar één of ander eng telefoonnummer verwezen word?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Een helder en een zakelijk antwoord. Woorden als "jammer" en "helaas" laat ik achterwege.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml

Vul het formulier 'annuleringen' in dat je via deze weblink kunt vinden onder de titel opzeggen.
Of vraag dit formulier, zonder verdere discussie, aan bij de telefonische klantenservice van Vodafone.

Verstuur het volledig ingevulde, en ondertekende formulier aan:

Vodafone
Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

De volgende informatie is van belang voor jou:
"Je kunt je abonnement ook opzeggen vóór de einddatum. Dan betaal je in 1 keer het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt."

Dat lijkt mij duidelijk.

Nog één advies van mijn kant. Eis via een eigen opmerking op het formulier duidelijkheid en transparatie over de datum waarop Vodafone jouw nul-zes-nummer vrij geeft voor nummer-overdracht naar de telecom-provider van jouw keuze !!!

Ik ben geen medewerker van Vodafone.
Je kunt dit antwoord "als oplossing markeren" door de duimpje-button onderaan dit antwoord te selecteren.

Succes !


Netwerker

Bekijk in context

17 Reacties 17
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Een helder en een zakelijk antwoord. Woorden als "jammer" en "helaas" laat ik achterwege.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml

Vul het formulier 'annuleringen' in dat je via deze weblink kunt vinden onder de titel opzeggen.
Of vraag dit formulier, zonder verdere discussie, aan bij de telefonische klantenservice van Vodafone.

Verstuur het volledig ingevulde, en ondertekende formulier aan:

Vodafone
Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

De volgende informatie is van belang voor jou:
"Je kunt je abonnement ook opzeggen vóór de einddatum. Dan betaal je in 1 keer het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt."

Dat lijkt mij duidelijk.

Nog één advies van mijn kant. Eis via een eigen opmerking op het formulier duidelijkheid en transparatie over de datum waarop Vodafone jouw nul-zes-nummer vrij geeft voor nummer-overdracht naar de telecom-provider van jouw keuze !!!

Ik ben geen medewerker van Vodafone.
Je kunt dit antwoord "als oplossing markeren" door de duimpje-button onderaan dit antwoord te selecteren.

Succes !


Netwerker

PeeDee
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank, beetje ironisch dat ik nou uitgerekend van een niet Vodafone medewerker wel de informatie krijg die ik nodig heb. Ik heb verder geen nummerbehoud nodig (heb al een ander abonnement aangevraagd bij T-Mobile), want ik wil ook eens een ander telefoonnummer (in verband met lastig vallen).
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dat is juist de bedoeling van het forum@PeeDee, dat klanten elkaar helpen met hun vragen. We zijn dus heel blij met de bijdrages van@Netwerker
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Moderator AstridG gaat er aan voorbij dat @PeeDee in zijn posting klaagt dat hij meerdere malen van het kastje naar de muur en terug is gestuurd.
Dat mag natuurlijk nooit gebeuren bij een klant-gerichte organistatie, dat Vodafone zou moeten zijn.

Je zou verwachten dat alle 2800 medewerkers van Vodafone, nog klantgerichter zouden zijn dan onafhankelijke, vrijwillige Forum-leden.
Jullie verdienen er je brood en je bonussen mee.

Heel erg jammer dat teveel Vodafone medewerkers geen verantwoordelijkheid durven nemen bij on-alledaagse kwesties.

Ik denk dat een klant als@Peedee daarmee pas echt geholpen zou zijn geweest.
Ik denk dat er een cultuur-omslag nodig is bij de meeste Vodafone medewerkers.

Dus ik ben behulpzaam. Maar zeker ook kritisch naar Vodafone toe.


Netwerker
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Netwerker

Uiteraard mag je kritisch zijn, dat voorop gesteld! Maar volgensmij geeft AstridG je juist een compliment voor je werk op het Forum;).

Je doet het nu voorkomen alsof de meeste medewerkers bij Vodafone hun werk niet goed of voldoende doen. Dat lijkt mij wat overdreven. Natuurlijk worden er binnen een grote organisatie fouten gemaakt, of gaan er dingen mis. We werken met mensen en waar gehakt wordt vallen spaanders:).

Ik vind het ook erg jammer dat @PeeDee het gevoel heeft dat hij niet gehoord is. Dit zou nóóit mogen gebeuren, dat ben ik helemaal met je eens. In dit geval is het ook nog een opstapeling van feiten, dus ik kan me voorstellen dat dit alles behalve positief is.

Gelukkig hebben we dit Forum als vangnet, daarnaast zijn we ook op veel Social media kanalen actief. Op deze manier proberen we op zo veel mogelijk manieren service te bieden, 24/7. Op het Forum doen we dit samen mét onze klanten, wat weer een heel andere insteek geeft.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Persoonlijk ben ik van mening dat afkopen vaak niet lijdt tot een goede oplossing. Je bent uiteindelijk van Vodafone af als partij, maar hebt in de tussentijd redelijk veel negatieve ervaring opgedaan en toch betaald waarop je eigenlijk recht had.

Om te voorkomen maanden voor niets te betalen, zou je dus wellicht misschien een klachtenbrief kunnen sturen waarin je alles zo uitgebreid mogelijk uitlegt en vriendelijk doch dringend verzoekt tot een voor jou goede oplossing te komen - dus; contract ontbinden op een samen overeengekomen datum zodat je mogelijk ook nummerbehoud kunt uitvoeren.

In dat geval hoef je misschien zelfs de maanden die je contract resteren niet af te kopen zodat je toch een passende oplossing hebt. Het afkopen kun je altijd nog in een laatste geval doen, maar voor het zelfde geldt kun je overstappen naar een andere aanbieder zonder dat het je nog meer geld gaat kosten.
bartleijssen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een abb en heb al jaar geen enkel bereik . Nu heb ik toch netjes betaald maar ineens ben ik echt kwaad want betalen en niks kunnen is tegen mijn princiepes. Van het kastje naar de muur gestuurd en advies als neem duurder abb is me in het verkerde keelsgat geschoten. Duurt nog maar 2 maanden maar ben het nu zat en wil er vanaf. De rechten heb ik altijd geaccepteerd en de plichten ook.Maar geen bereik dan ben ik toch niet meer verplicht te betalen???? Hoe kom ik van die ellende af?
amsterdam921

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn contract loopt in oktober 2015 pas af, maar omdat mijn telefoon is gestolen overweeg ik om mijn abonnement op te zeggen zodat ik geen los toestel hoef te kopen.

Klopt het dat de opzegtermijn 1 maand is? En nog belangrijker: Welke kosten zijn er verbonden aan het voortijdig beeindigen van je abonnement?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Amsterdam921,

Je kunt je abonnement opzeggen (afkopen) vóór de einddatum van je contract. Maar dan betaal je in één keer alle resterende termijnen (abonnementsgelden) aan Vodafone. Dat komt in jouw geval neer op circa 11 keer abonnementskosten in één keer betalen. Dat kan een heel hoog bedrag opleveren dat je in één keer moet betalen. Je lost immers je (gestolen) smartphone nog af aan Vodafone in maandelijkse termijnen die berekend zijn in de abonnementskosten.
Aangezien bovenstaand verhaal erg duur kan uitpakken, adviseer ik je om dat niet te doen.

Ik weet niet hoe hoog je budget is. Maar afhankelijk van je budget kun je een (tweedehands) smartphone kopen via Marktplaats ( http://www.marktplaats.nl ) Ter overbrugging van de periode tot en met Oktober 2015.
Je kunt al een goede tweedehands smartphone kopen voor circa €40,00

Let wel goed op dat je zaken doet met een betrouwbare verkopende partij via Marktplaats.
Of koop een smartphone van een familie-lid of vriend(-in). Veel mensen hebben nog werkende smartphones liggen in hun keukenkastje of op zolder.

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @amsterdam921,

Als aanvulling. Heb je een zakelijk abonnement? In dat geval is afkopen niet mogelijk.
amsterdam921

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,
Bedankt voor je reactie. Het gaat om een particulier abonnement.
Ik hoor graag de mogelijkheden en wat het gaat kosten.
amsterdam921

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie net het hierboven geposte antwoord van Netwerker. Dan weet ik genoeg!
Marleen1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil mijn abonnement afkopen zodra ik kan. Dat je de 100% afkoopt van het resterende toestelbedrag snap ik.
Dat je een compleet abonnement moet afkopen snap ik niet. Je abonnement is inclusief belminuten/sms/mb.
Als mijn abonnenment nog anderhalf jaar loopt en ik zeg het bv deze maand op betaal ik dus nog wel over gebruik van bellen en data van al die maanden die ik absoluut niet verbruik.
Ik heb zoveel gedoe gehad met mijn abonnement, paar keer met betaling dat ik via de site wilde doen. Toen was er nog niet de mogelijkheid die er nu wel is om het via Ideal te betalen, er werd gewoon verwacht dat ik een half uur ging fietsen om in de winkel mijn betaling via hun pc te gaan doen, omdat werd gesteld dat mijn pc niet deugde. Continu zit ik zonder verbinding, moet iedere keer weer registeren bij Holl. Nieuwe. Daarbij heb ik ook maar amper bereik..mijn whatsapp meldt al geen berichten meer tijdig.. pas een uurtje later. Ben ik buiten de deur dan kan ik het helemaal vergeten, dan kan ik alleen nog bellen.
Bij een contract gaat het om 2 partijen die moeten voldoen aan verplichtingen. Als ik mijn betalingsverplichtig vervul hoort mijn telefoon het gewoon te doen, daar betaal ik voor. Normaal is het zo dat als een van de partijen zijn verplichting niet nakomt dat het contract dan ontbonden wordt.. in dit geval houdt H.N. zich niet aan zijn verplichtingen. Als ik niet betaal kan ik niet meer bellen.. als H.N. zich niet aan de regels houdt heb ik dat maar voor lief te nemen.
Ik heb er niet veel verstand van juridisch gezien maar dit lijkt me geen correcte manier van zaken doen.
Graag uw reactie, bij voorbaat dank.
Anonymous
Niet van toepassing
Als je het vroegtijdig wilt stopzetten dan betaal je ook voor het abonnement. Je bent immers een contract aan gegaan. Echter als er proberen zijn is het een ander verhaal. Hiervoor dien je bij de klantenservice van hn te zijn.

Betreft het netwerk kun je het volgende proberen:
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone. Durf alleen niet te zeggen of HN de zelfde apn heeft.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk. Krijgt u een foutmelding, selecteer dan 5x een ander netwerk. Dit heeft er mee te maken dat er een voorkeursnetwerk in staat.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Klachten over hollandsnieuwe horen niet op dit Forum van Vodafone thuis. En individuele klachten met betrekking tot bereik en problemen met betalingen al helemaal niet.
Bij afkopen geldt altijd en bij iedere telecom-provider dat je alle resterende abonnementskosten van je contract in één keer moet betalen. Geen discussie over mogelijk. Dit topic kan afgesloten worden.

Succes!

Netwerker
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic