Gemini030

Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Abonnement (Red Together), i.c.m. toestel met levertijd

Ik heb begin deze week mijn bestaande abonnement ‘verlengd’ (veranderd/uitgebreid) naar Red Together, in combinatie met een blauwe iPhone 12 256GB. De levertijd stond (op het moment van bestellen) op 24 november  (voor zowel “voor” als “na 24 oktober besteld”) maar is nu verschoven naar tussen 7 en 20 december. Wel meldt Vodafone dat de startdatum van het nieuwe (veel duurdere) contract de datum van bestelling is, te weten 23 november.

Ondertussen kan ik nog geen gebruik maken van de meerwaarde van dit nieuwe abonnement. Ik heb deze combinatie gekozen, onder meer vanwege de dual-SIM mogelijkheid. Een van mijn nummers wordt begin december geporteerd naar een eSIM, waar ik nu dus geen gebruik van kan maken. Ik vind dan ook dat Vodafone dit abonnement dus pas mag laten ingaan op het moment dat et toestel van die bestelling geleverd wordt. Hoe dit te regelen? 

Ik vind dit natuurlijk heel vervelend. In het uiterste geval moet (en kan) ik mijn bestelling natuurlijk annuleren, maar dat wil ik liever niet. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Gemini030 . Welkom hier!

Volgens mij gaat het juist precies zoals je voorstelt (zo niet, dan begrijp ik je voorstel verkeerd). Je nieuwe abonnement gaat pas in op het moment dat het toestel dat erbij besteld is ook geleverd is ^^. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Gemini030 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Fijn en mooi dat je je abonnement hebt laten verlengen en vervelend dat het toestel nu later komt dan je had verwacht. Er zijn ook veel iPhones gekocht de laatste tijd, lijkt het er wel op. Je zegt dat je je contract hebt laten verlengen en die gaat dan ook in op het moment dat je oude contract afloopt. Daar valt niet zoveel aan te doen, dit verloopt netjes met elkaar over zodat je je nummer niet verliest. 

Ik begrijp dat je graag ook gelijk te toestel zou willen gebruiken maar als je nu je contract, binnen 14 dagen bedenktijd, zou stoppen, dan moet je ook weer opnieuw een nieuwe iPhone bestellen en wie weet hoe lang dat weer gaat duren. Want er zijn op veel plekken lange rijen voor dit toestel. Dan moet je nog wel even vragen of je bij je oude contract kan blijven. Ik weet niet hoe dat in elkaar zit. 

En weet je, het kan misschien ook wel zijn dat je toestel toch sneller komt dan ze nu verwachten bij Vodafone? Het kan!

Wil je dat iemand van Vodafone er naar kijkt, vul dan bij je profielinstellingen alle gegevens in, en dan kijkt er iemand van Vodafone met je mee. Maar het is denk ik een keuze die je zelf moet maken. Dat is mijn mening en idee, dus je kan nog even wachten op antwoord van Vodafone. 

Succes in ieder geval, welke beslissing je ook neemt ?

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Energieboy wrote:

“Je zegt dat je je contract hebt laten verlengen en die gaat dan ook in op het moment dat je oude contract afloopt. Daar valt niet zoveel aan te doen, dit verloopt netjes met elkaar over zodat je je nummer niet verliest.” 

Dank voor je uitvoerige antwoord. Het gedeelte dat ik citeer klopt niet: ik ben al jaren Vodafone-klant en ben gewoon vrij om op ieder moment mijn huidige abonnement te upgraden. Dus zo lang ik nog geen gebruik kan maken van de voordelen van mijn bestelling (met name het nieuwe dual-SIM toestel), hoeft het abonnement nog niet in te gaan. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Gemini030 . Welkom hier!

Volgens mij gaat het juist precies zoals je voorstelt (zo niet, dan begrijp ik je voorstel verkeerd). Je nieuwe abonnement gaat pas in op het moment dat het toestel dat erbij besteld is ook geleverd is ^^. 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Lycke Vodafone wrote:

Hey @Gemini030 . Welkom hier!

Volgens mij gaat het juist precies zoals je voorstelt (zo niet, dan begrijp ik je voorstel verkeerd). Je nieuwe abonnement gaat pas in op het moment dat het toestel dat erbij besteld is ook geleverd is ^^. 

Dank, dat zou mooi zijn en ik hoop dan ook dat je gelijk hebt. Reden om het toch te vragen was deze mededeling in de bevestigingsmail met het contract: 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je de gegevens in je profiel aanvullen @Gemini030Gemini030? Dan controleer ik voor je of het oude abonnement nog actief is. 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Steven Vodafone wrote:

Kun je de gegevens in je profiel aanvullen @Gemini030Gemini030? Dan controleer ik voor je of het oude abonnement nog actief is. 

Ik zie even niet welke gegevens nog ontbreken in mijn profiel. Volgens mij heb ik alle velden ingevuld, incl. mijn klantnummer. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Sorry, was vroeg! Daar heb ik overheen gekeken.
Ik heb gelijk even alles erbij gepakt en zie dat het oude abonnement op dit moment nog actief is. 
Laten we hopen dat je snel het toestel ontvangt zodat je nieuwe abonnement kan in gaan @Gemini030 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Update: het lijkt gelukkig toch wat sneller te gaan dan gedacht… Vannacht een SMS-bom van Vodafone ontvangen. 

En week 48, dat is toch deze week? 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Sow, dat zijn veel sms'jes! 
We zitten inderdaad in week 48 @Gemini030 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou ja, dan kan het morgen nog binnen komen, toch?!
Laten we hopen dat het klopt en dat niet de Post Piet zich in een getalletje heeft vergist 

Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe toestel, @Gemini030 

Gemini030
topicstarter
Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank allemaal voor het meedenken. Dit topic is volgens mij afdoende beantwoord en mag gesloten worden. 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic