michels

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abnormaal dataverbruik e-mail

Vanmiddag kwam ik tot de ontdekking dat mijn dataverbruik in 1 dag ineens gestegen was met 400 (!!) mb. Volgens gegevensverbruik in de nieuwe android 4.0 was er 426 MB aan data verbruikt via de mail.
 
Bizar, aangezien ik geen gekke mails heb ontvangen die grote bijlages hebben oid. Dit kan toch bijna niet? Door dit abnormaal hoge dataverbruik zit ik tevens over mijn datalimiet van deze maand heen, wat waarschijnlijk een hoge rekening gaat betekenen.
 
 
6 Reacties 6
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Michels,

Als eerste welkom op het Vodafone Forum!
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo'n vaart zal lopen.

Het gegevensverbruik is altijd bij benadering, we merken dat deze benadering soms wel erg ruim word genomen. Verschillen van meer dan honderden MB's komt voor.

Stuur me even een Private Message of bel even met de Smartphone Crew, we kunnen het daadwerkelijke verbruik opvragen namelijk.
huisboom

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik ook gehad.Bleek dat ik de nieuws en weer app aan had staan.Die maakt de hele tijd verbinding met internet.Heb die nu ook uitgeschakeld.
Gr Carlo Huisman.
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat soort apps gebruiken inderdaad vaak ongemerkt relatief wel wat mb's.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Een andere mogelijkheid is een mail met een flinke bijlage die niet binnen wil komen.

Je toestel blijft dan telkens proberen datzelfde mailtje binnen te halen, met als gevolg dat het dataverbruik van ja mail-app aardig op kan lopen.

Controleer in je webmail of met een mailprogramma of er op het moment dat dit gebeurde inderdaad een mail met bijlage naar je gestuurd werd, dan weet je al wat meer.

MOD Edit: Typo.

patriesju

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
ik heb hier hetzelfde gehad.
Ook binnen 1 dag 400Mb erbij.
Dit na de update naar ics 4.0 met een samsung galaxy S2.
Ik had zelf de limiet al aangezet op mijn telefoon omdat ik door de update (via wifi) het overzicht kwijt ging zijn.
Omdat ik al bijna 400Mb verbruikt had heb ik na de update de limiet op 550Mb gezet;
Ik dacht 400+550=950 ben ik nog mooi op tijd om hem helemaal stop te zetten mocht het misgaan.
Helaas heb ik de telefoon 's nacht laten aanstaan en 's morgen kreeg ik een berichtje van vodafone:
U heeft uw datalimiet bijna bereikt!
In ics 4 kun je mooi zien welke applicatie dit heeft veroorzaakt en het was idd de standaard mail.
Meteen gebeld naar vodafone maar daar moest ikzelf gaan uitleggen hoe het nieuwe systeem van ics 4.0 in elkaar zet zodat ik kon aangeven dat er iets misgaat met de mail.
Zelf heb ik een mailbox bij ziggo van max 100mb, die nacht heb ik 2 mails van samen 1,5 Mb binnen gekregen.
De helpdesk kon mij helaas niet ermee helpen.
Zelf had ik de 1Gb extra al aangevinkt op de website.
Vandaag kreeg ik de rekening:
normale rekening +19 euro ! kassa!
En dat door een fout van vodafone/update.
 
Als oplossing heb ik K9 mail geinstalleerd en nu weer alle mailverkeer in eigen hand.
Gelukkig wist ik het nog binnen de perken te houden maar kan me voorstellen dat er klanten zijn die behoorlijk gaan betalen!
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Guys,

Ga hier even verder. Ik heb net een Topic geopend waarin ik meer informatie vraag hieromtrent.

http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung-toestellen-tablets/Hoog-data-verbruik-na-update-ICS/td-p/20163

Thanks!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic