GEwalts

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonnement

Goededag,

Hoe kan het dat wanneer ik mag verlengen bij Vodafone de kosten voor een abbonnement incl. telefoon 10 euro hoger uitvallen dan de kosten die ik maak per maand bij een andere telefoniemaatschappij?
Dit icm een RED abbonnement met 10Gb data. Ik heb zowel de kosten die ik eenmalig aan de telefoon betaal, als de abbonnements vormen op elkaar afgestemd.
Ik vind dit namelijk nogal een aardig bedrag als je het over een looptijd van 2 jaar hebt. Dan betaal je dus 240 euro meer dan bij een concurrent, plus hier zitten dan al de kortingen bij die je krijgt wanneer je een abbonnement gaat verlengen.
10 Reacties 10
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi GEwalts,

Ik kan me voorstellen dat je €10,- per maand veel vindt. Echter bieden wij wel het beste 4G-netwerk van Nederland.
Je kunt natuurlijk altijd even bellen naar 0800-0560 om te kijken of we je een mooi aanbod kunnen doen.
Vodafoutje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hoe kan het dat je bij het omzetten van een zakelijk abonnement naar een prive abonnement geen gebruik kan maken van de prijzen die genoemd worden op de website. Mijn combinatie van Vodafone en Ziggo is blijkbaar niet geldig bij Vodafone. Geen korting van vijf euro. In plaats van de normale prijs van € 26,- per maand zonder de korting nog een keer een tientje en dus uitkomen op € 36,- per maand voor een Red Essential abbonnementje. Staat nergens vermeld, maar is wel hoe Vodafone omgaat met klanten die hun zakelijke nummer over willen nemen naar prive. Mijn nummer is zonder overleg overgezet naar een lager aantal MB's en een beperkt aantal belminuten. Omzetten naar een normaal abonnement kost dus goudgeld. Afijn, na het aflopen van de termijn van het zakelijke contract snel op zoek naar een nieuwe provider.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Vodafoutje, welkom op het Vodafone Forum. De prijzen op onze website zijn de prijzen met korting. Bij het omzetten van zakelijk naar privé kun je daar geen gebruik van maken. Dat kan pas zodra je mag verlengen.
Vodafoutje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste moderator Marc,
Bedankt voor de uitleg. Helaas laat ik me geen oor aannaaien. Als er per omgaande geen schappelijk voorstel komt om wel gebruik te kunnen maken van de prijzen op de website met voordeel een verlenging bij Vodafone komt er never nooit een verlenging. Let wel, Vodafone rekent nu bijna twee keer de prijs van andere aanbieders. Overstappen over een tijdje is dus heel erg lucratief voor mij. Misschien willen jullie aan klantenbinding doen? Ik hoor/zie het wel langskomen.
Ziggo houdt zich overigens wel aan haar afspraak en levert gewoon een extra tv-pakket gratis, zoals beloofd op de website. Daar kunnen jullie wat van leren.

Groeten
Vodafoutje
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Vodafoutje,

Zoals mijn collega Marc aangaf, geldt de korting alleen wanneer je verlengt of een nieuw abonnement bij ons afsluit. Het geldt dus niet als je je abonnement aanpast, in jouw geval dus wanneer je overstapt van zakelijk naar particulier.
Bij een verlenging zal je wel de korting krijgen.
Via het forum kunnen we je geen aanbod doen. Je zou eens kunnen bellen naar de afdeling Verkoop via 0800-0560. Mijn collega's kunnen kijken wat ze voor je kunnen betekenen.
Vodafoutje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste moderator Sietske,

Beetje sneu dat ik weer zo'n standaard antwoord krijg. We rekenen te veel geld, maar we zijn wel goed bezig. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Doorverwijzen van het kastje naar de muur. En voor de goede orde zou ik nu € 15,- euro meer gaan betalen dan de mooie reklame-aanbiedingen die Vodafone doet op TV en Bill-Boards voor Red Essential. Dat komt uiteindelijk neer op bijna de dubbele prijs. Dit gaat dus duidelijk einde oefening worden na het aflopen van het huidige abonnement. Jammer dat het zo moet gaan bro. Het Is echt geen reklame voor Vodafone en ik zal het dan ook breed verkondigen in mijn netwerk. Klantenwerving is in orde bij Vodafone, maar klantenbinding is wel toe aan verbetering. Mijn waardering op een schaal van 1 tot 10. Een dikke 3.
Anonymous
Niet van toepassing
Bij het aanpassen van je abonnement gelden de prijzen die op het moment van afsluiten geldig waren. Heb je dus bijvoorbeeld een abonnement in 2015 afgesloten en je laat hem nu omzetten Dan is dat voor de tarieven in 2015.
Vodafoutje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste moderator Steven,

Bedankt voor je koele zakelijke standaard reactie. Vodafone heeft bij deze voor mij afgedaan en ik zal ook kenbaar maken bij mijn zakelijke relaties hoe klantonvriendelijk jullie handelen bij het omzetten van zakelijk naar privé.
Veel succes met het werven van nieuwe klanten in de toekomst. Vodafone zal het nodig hebben, want aandacht voor bestaande klanten die vanuit een groot bedrijf hun telefoonnummer prive willen meenemen is er blijkbaar niet. Ik heb al een goed alternatief gevonden voor het tijdperk na Vodafone.

Groeten
Vodafoutje
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen nieuwe vragen meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic