Payvision

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonnement stopzetten verhuizen buitenland

Beste Heer/Mevrouw,

Wij zijn met ons bedrijf zakelijke klant van Vodafone met meerdere nummers. Nu gaat er een collega/aansluiting 2 jaar naar het buitenland (australie) en hij kan zijn abbonnement niet mee nemen want daar heeft hij niets aan in Australie. Wel zou hij graag zijn nummer die hij al 10 jaar heeft behouden. Het abonnement loopt nog tot November 2016 en het is een Business Essential abbonnement van €49,- per maand. Is er een mogelijkheid op het abonnement over te zetten naar een goedkoper particulier abbonnement en het dan 2 jaar stop te zetten? Zo niet, is het mogelijk het nummer over te zetten naar een particulier prepaid kaartje en de nog resterende maanden van het abbonement op een nieuw nummer te plaatsen die ons bedrijf dan blijft betalen? Zo niet, is het mogelijk het abbonement zomaar stop te zetten zonder een fixe boete te betalen? Wij zijn immers al enige tijd klant en hebben veel aansluitingen.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat mijn collega zijn nummer wil behouden en het zo goedkoop mogelijk wil houden want hij gaat 2 jaar naar Australie. Daarintegen wil ons bedrijf niet voor de kosten opdraaien en een dus zo goed mogelijke oplossing kunnen bieden.

Ik hoor graag wat u ons kunt bieden.

Mvg, Denise
8 Reacties 8
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Nieuw goed koop simonly abbo nemen bij een andere provider. Met nummer behoud.
Kan iedereen verzinnen, toch?
Verder zijn hier geen Voda-medewerkers, en dat staat toch duidelijk aangegeven aan het begin van het forum.
Verder vind ik het een belachelijke vraagstelling.
Dan betaalt het bedrijf wel alle kosten, daarna weer niet.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
En oh..na de nummerportatie is dat abonnement nummerloos, maar het contract blijft doorlopen. Je kunt er dus niks mee, maar de betalingsplicht blijft bestaan. En daar kan niet "ff" een nieuw telefoonnummer aan geplakt worden.
Goedkoopste voor het bedrijf is dat de Australië ganger het abo betaalt om het nummer te kunnen houden.
Anonymous
Niet van toepassing
Om zijn nummer te behouden kan het abonnement stop gezet worden om vervolgens met nummerbehoud over te gaan naar prepaid zodat de desbetreffende persoon zijn nummer kan meenemen. Echter als de einddatum nog niet in zicht is dan dient het contract afgekocht te worden.

Als het contract overgezet gaat worden naar iemand anders dan verhuist het nummer ook mee. Dit is dus helaas geen optie in dit geval.

Een time out is geen optie (abonnement pauzeren) dit kan namelijk maar 9 maanden maximaal
Anonymous
Niet van toepassing
Als je klanten informatie geeft zorg ervoor dat deze informatie correct is. Er zijn zeker hier medewerkers aanwezig (waarvan ik er 1 ben).
Als je namelijk iets verder had gelezen zag je staan dat wij alleen vanuit hier niet in de systemen kunnen en dus in dat geval klanten doorverwijzen. Wij zijn hier aanwezig om te zorgen dat bepaalde informatie etc wel gedeeld wordt. Daarbij vind ik de manier van spreken naar andere klanten niet correct. Zou je daar alsjeblieft op willen letten?
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
@steven_ Of IK daar op wil letten? Begin eerst maar eens bij collegae. Ik kan me niet eens voorstellen dat jullie Klantenservice een SL van 15 haalt. Geen enkele klantvraag wordt door jullie volledig beantwoordt hier. Verwijzen naar 1200 kan ik ook.
En verder vind ik al die smoezen verschrikkelijk. Ook ik heb tig man in dienst en ook ik ken de administratieve catastrophes van ome fiscus. Een werknemer die het nummer van de zaak naar zijn privé wil overhevelen kan, maar het laat ook zien dat het nummer privé werd gebruikt en daar is een fiscus dol op. Naheffingen als stromende regen.

Goed, ik blijf gewoon weer weg hier. Had beter moeten weten.
Payvision
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Steven,

Bedankt voor je uitleg. Is er misschien ook nog de optie dat het abbonnement word voortgezet door Vodafone Australie? Of werkt dat niet samen?


Anonymous
Niet van toepassing
Helaas werkt dit niet samen, vodafone nl en vodafone Australië zijn aparte bedrijven met hun eigen soort abonnementen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic