yaraelan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonement is verlengd zonder toestemming

Hallo,
Ik had een abbo bij Vodafone en ik wilde overstappen naar een andere provied. Ik heb een maand van tevoren mijn abbo schriftelijk opgezegd. Mijn nummer en abbo werden niet meer door mij gebruikt en ik heb er niet meer aan gedacht. Ineens kreeg ik een brief van een betalingsherinnering van E64,91,- voor abbokosten en blokkadekosten. Ik moest betalen om mijn oude nummet te deblokkeren terwijl ik er uberhaupt geen gebruik mee van maakte en dus hem ook niet wilde deblokeren. Ook had ik geen gebruik meer gemaakt van het abbonement dus ik heb niet gereageerd op deze brief ( achteraf wellicht niet slim). Vervolgens krijg ik 2 maanden later een brief dat ik E146,29,- moet betalen, namelijk 2 maanden abbokosten en deblokkeringskosten. Voor een abbo die ik opgezegd heb! Het abbonement was ook sowieso al verlopen. Ik heb direct gebeld naar Vodafone, nadat ik 4 keer doorverbonden ben en in de wacht ben gezet heb ik uiteindelijk te horen gekregen dat mijn abbo NIET is opgezegd omdat er nog kosten open stonden. Zij zeggen: We kunnen geen abbo opzeggen als er nog een bedrag open staat. Ik heb hier nooit bericht van ontvangen en leefde in de veronderstellling dat mijn abbo is opgezegd. Zij hebben de opzegbrief ook op tijd ontvangen. Toen ik vroeg waarom ze geen bericht hebben gestuurd over dat er wel een brief was ontvangen, maar er een bedrag open stond zeiden ze dat ze een sms hebben gestuurd. Maar dat nummer was niet meer in gebruik! Ik heb in de algemene voorwaarden gekeken er er staat nergens dat je een abbo niet kan opzeggen als er nog een bedrag open staat. Ik heb op tijd opgezegd en ik wil juridische stappen ondernemen . Tegelijkertijd vraag ik me af of iemand mij kan wijzen op voorwaarden waarin Vodafone in zijn recht staat, indien dat zo is bespaart het mij een hoop moeite. Aan de telefoon konden ze mij in ieder geval NIET vertellen waar ze zich op beroepen.
5 Reacties 5
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi yaraelan,

Ik begrijp je verwarring. Het gegeven dat je abonnement niet opgezegd kan worden als er nog een bedrag openstaat, klopt inderdaad niet. Het opzeggen van een abonnement per de einddatum kan altijd, ook als je nog betalingen open hebt staan. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de openstaande vordering alsnog betaalt, ook na de opzegging. Anders wordt het uiteindelijk doorgestuurd naar een incassobureau. Ik raad je aan even opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice en aan te geven dat het abonnement alsnog beëindigd moet worden. Je mag ook altijd doorverwijzen naar de discussie in dit topic.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Wat is ondertussen de status yaraelan?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reactie meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic