TommyD
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonement eerder verlengen

Mijn Sony Experia Z2 is ermee opgehouden. Over 7 maanden loopt mijn abbonement pas af. Ik heb de telefoon nodig voor mijn werk. Kan ik met uitzondering nu verlengen met een nieuw toestel? Ik ben al een tijd klant van Vodafone en alle rekening ( van 2 abbonementen ) worden altijd netjes betaald.
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4684Posts
  • 439Oplossingen
  • 893Likes
Hi ,

In sommige gevallen (zoals ik al eerder vermelde in het topic) is het mogelijk tot 6 maanden eerder te verlengen dan de 4 maanden, wel met een reden en dit wordt dan eerst bekeken door de telefoniste of dit mogelijk kan worden gemaakt. Niet alle klanten zullen 6 maanden eerder kunnen verlengen, 4 maanden blijft de standaard.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Hey TommyD

Zoals je al aangeeft is verlengen pas vanaf 4 maanden mogelijk.
Het enige wat je kunt proberen is contact opnemen met de klantenservice afdeling loyalty.
In sommige gevallen (weet niet waar het aan voldoen moet) kunnen zij een uitzondering maken en eventueel vanaf 6 maanden van te voren. Dan zul je dus dr situatie aan hun moeten uitleggen
Achterdeurtje
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

  • De stelling dat je je abonnement niet kunt verlengen als je meer dan 4 maanden voor de einddatum zit, lijkt mij een beetje vaag.
Ook ik zit namelijk te denken om een ander abonnement te nemen. Ik loop hierbij tegen hetzelfde probleem aan.
Ik heb gekeken bij 'Verlengen of opzeggen' op de site van Vodafone. Daar trof ik de tab 'Dit wil je ook weten'. Hier lees ik het volgende:

"Kies je voor een nieuw abonnement en is je contract nog niet afgelopen, dan gaan je nieuwe abonnement en voorwaarden direct in. Tenzij er sprake is van een verlaging van de abonnementsprijs".

Dit laatste lijkt me op jouw niet van toepassing, want ik neem aan dat je hetzelfde abonnement wil aanhouden?
Ik zxelf wil juist een iets duurder (dus verhoogd) abonnement.
Een en ander lijkt me niet helemaal met elkaar in overeenstemming.
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Achterdeurtje

Zoals hierboven al aangegeven staat kun pas verlengen zodra je in deze 4 maanden zit. Dat is de regel en iedere provider of het nu Vodafone of Kpn is heeft hier zijn eigen aantal maanden in waar dit pas kan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Als je hetzelfde abonnement aanhoudt (ligt er natuurlijk ook aan wat de situatie is) kun je natuurlijk ook ipv verlengen iedere maand stilzwijgend het contract laten verlengen. Hierdoor kun je verlengen zodra er een beter aanbod voorbij komt. Ik persoonlijk heb toen ik mocht verlengen wel een Vodafone abonnement gekozen maar verlengt via Belsimpel alleen omdat op dat moment wel de htc one m7 werd aangeboden maar niet in de kleur die ik wilde hebben. Tevens betaalde ik daar niks voor mijn telefoon bij en bij bodafone wel. Ik raad altijd aan voordat iemand gaat verlengen, kijk eerst eens rond wat allemaal mogelijk is.
Achterdeurtje
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen.

@ Steven

wat ik vooral onduidelijk vindt is die tekst die ik vond onder 'verlengen of opzeggen'---> 'Dit wil je ook weten'.

Enerzijds wordt gemeld dat je pas vanaf 4 maand voor einde contract kunt verlengen, en in hierboven genoemde punten lees je dat het wèl mogelijk is.
Begrijp je wat ik bedoel? Dit vind ik tegenstrijdig, kun jij me uitleggen hoe ik dit moet opvatten?
Alvast dank voor je reactie!


daims
Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Achterdeurtje
Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je abonnement afloopt.

Af en toe kan er een uitzondering gemaakt worden, vaak is dit maximaal 6 maanden voordat je abonnement afloopt...
Dit voor klanten zoals jouw 😉

advies bel naar 1201 en bespreek de mogelijkheden 🙂
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
daims is me in dit geval voor Achterdeurtje 🙂
PMEfreak
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer is het wel mogelijk om eerder dan de 4 maanden te verlengen?
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Dit verschilt per situatie, dit zal de desbetreffende afdeling moeten bekijken. Je kunt het beste dan hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen dan uw verhaal aanhoren en hier een beslissing in nemen. Je dient hiervoor bij de afdeling Loyalty
PMEfreak
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe krijg de afdeling Loyalty? Of is dat afdeling opzeggingen?
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Dat is inderdaad dezelfde afdeling 🙂
PMEfreak
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar krijg je ook betere verlengvoordeels dan €2 korting per maand? Hoelang duurt het uitzoeken van mijn vraag over mijn meerdere klantnummers op mijn account. Ik log via email in voor mijn mobiele abonnement en via Twitter zouden ze het verder uitzoeken
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Vanuit hier hebben we daar geen inzicht in. Wij kunnen niet in de systemen. Dan dien je echt even via de andere kanalen contact op te nemen.
Mrsjonkman
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als je je abonnement wilt verlengen en hoger gaat zitten kwa kosten kan dit altijd??

En mijn abonnement verloopt 7 feb 2016 dit betekend dus dat ik 7 oktober 2015 dan mijn abonnement kan verlegen ?

Groeten
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Je bedoelt eerder verlengen
Zoals in je andere topic al aangegeven werd kun je 4 maanden van te voren verlengen dus oktober klopt 🙂
kamar
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, als ik het goed gelezen heb kan ik niet eerder verlengen maar wel een nieuw abonnement afsluiten en dan vervalt mijn oude abonnement zodat ik niet 2 rekeningen hoef te betalen maar wel nieuwe aansluitkosten.klopt dit dan zo als ik het begrijp?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4684Posts
  • 439Oplossingen
  • 893Likes
Hi ,

Je kunt 4 maanden voordat je huidige abonnement eindigt verlengen. In sommige gevallen worden er uitzonderingen gemaakt en mag je 6 maanden van te voren verlengen.

Mocht je nog en vraag hebben hoor het graag terug.
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes
Als je een nieuw abonnement afsluit dan loopt de oude door. Tenzij je deze zelf stop zet! Let er op dat er een opzegtermijn is van een maand bij particulier en zakelijk 3 maanden.
Je kunt op dat moment of betalen tot einde abonnement of in een keer alle overige maanden in 1x betalen.


Zoals al aangeeft gaat het hierboven over verlengen.
Marshall
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
als goed is kan je gewoon eerder verlengen.

Ik zelf heb dit ook gedaan met mijn huidige abo.

Ik mocht toen 5 maanden eerder mijn abo verlengen met een nieuw toestel, inplaats van 4 maanden.
Tevens kreeg ik een korting en 1 GB extra zolang mijn abo loopt.

Dit heb ik toen geregeld via de chat van vodafone.
Dus gewoon vragen via de chat of bel ze even op.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4684Posts
  • 439Oplossingen
  • 893Likes
Hi ,

In sommige gevallen (zoals ik al eerder vermelde in het topic) is het mogelijk tot 6 maanden eerder te verlengen dan de 4 maanden, wel met een reden en dit wordt dan eerst bekeken door de telefoniste of dit mogelijk kan worden gemaakt. Niet alle klanten zullen 6 maanden eerder kunnen verlengen, 4 maanden blijft de standaard.

Bekijk in context

Uitgelicht topic