kaajee

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluiten ander adres niet mogelijk

Wat een ongelofelijke slechte beurt van Vodafone zeg!
Ene Gert van vermoedelijk klantenservice (2e lijn) verwijt mij valsheid in geschrifte en zegt per 16 november éénzijdig het Vodafone contract op! Hij was niet voor rede vatbaar, was ‘boos’ op mij, althans zo klonk hij, begon een soort van tirade en onderbrak mij telkens als ík wat wilde zeggen. Nou breekt mijn klomp! Wat een verschrikkelijke on-klantvriendelijke handeling is dit!

Wat is het geval: in het landelijk CANVAS systeem (beheert door KPN) staan alle aansluitingen en bijbehorende adressen. Het is bekend bij KPN dat ons adres fout in dit CANVAS staat; een verkeerd aansluitadres en een huisnummer dat helemaal niet bestaat (nummer: 81VA, komt ook niet voor in Kadaster bijv.) waar de VA voor staat mag Joost weten en dat weet ook niemand. Het echte aansluit adres is nummer 60. KPN zegt dat dit niets uitmaakt dat dit iets puur administratiefs is. Het aparte is dat op huisnummer 60 geen diensten geleverd kunnen worden (althans tot max 6mbit oid, Vodafone wil daar niet aan), er is momenteel echter op dat adres met huisnummer 60 een internet snelheid van 40mbit. Daar draait nu naar alle tevredenheid een Vodafone-thuis lijn met TV: nul problemen, nul hickups etc. Daarvoor draaide daar ook al jaren een ADSL internet verbinding met snelheden van rond de 20mbit over.
Alle correspondentie etc. wordt naar huisnr 81VA gestuurd, althans naar nummer 81 want 81VA bestaat dus helemaal niet. Die mevrouw daar wordt gek van alle post en pakketjes die ze al in ontvangst heeft moeten nemen. Ik wilde dat probleem uit de weg gaan helpen en het te veranderen naar huisnummer 60 en toen werd mij valsheid in geschrifte verweten omdat ik met verkeerde/valse gegevens een aansluiting aangevraagd zou hebben (81VA ipv huisnummer 60) terwijl KPN/CANVAS dus zegt dat ik juist 81va moet gebruiken en dat dat dus puur iets administratiefs is. Ik heb dus verder geen invloed op de back-office van de KPN en dit soort zaken moet Vodafone mijns inziens voor mij regelen; zij hebben een werkend product fysiek op nummer 60 (administratief op nr 81VA) geleverd (zijn daar ook daadwerkelijk geweest) maar in plaats daarvan krijg ik de verwijten/schuld en zeggen zij éénzijdig van hun zijde de overeenkomst op! Hoezo klant is koning en klantvriendelijkheid. Als zij moeite hadden genomen even met KPN/CANVAS te gaan communiceren ipv mij meteen af te blaffen was het zo geregeld geweest, natuurlijk ligt de oorspronkelijke fout niet bij Vodafone en (waarschijnlijk) bij KPN, maar in ieder geval kan ik hier helemaal niets aan doen en kan en mag men niet van mij verwachten dit op te lossen. Als ik KPN benader is ook het eerste wat mij gezegd wordt dat zij in feite niets met mij te maken hebben omdat ik geen klant van hen ben. Zij gaan nu ook nog wel even kijken of en wat er een gedaan kan worden maar de reactie van Vodafone is mijn inziens te belachelijk voor woorden!
Nadat ik nogmaals gebeld werd met de “opzegdatum” en wilde vertellen dat ik wederom KPN gebeld had en dat het een fout in het CANVAS systeem betreft, werd de verbinding verbroken door Gert. Vervolgens krijg ik een e-mail van Vodafone waarin staat dat ík het contract wens te beëindigen……..:@ (niet dus)
Dat wou ik even kwijt.

Edit moderator: Titel aangepast tbv duidelijkheid voor andere users.
2 Reacties 2
Gino_
Expert
Expert
  • 661Posts
  • 27Oplossingen
  • 2Likes
Hey !

Dat is natuurlijk niet waar je op zit te wachten. Ik vermoed dat er wel een duidelijke reden voor is waarom dat je niet aangesloten kunt blijven. Helaas kunnen we je hier op het forum niet mee helpen, ik ga je topic daarom sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic nu geheel verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic