Niels2

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aankopen op factuur via derden (Apple) niet te herleiden

Ik heb al een aantal maanden een bedrag via derden (Apple) op mijn factuur van Vodafone staan.

Ik kan in mijn app store aankopen dit bedrag (en Apple serienummer) helemaal niet terugvinden. Hoe kom ik erachter welke app dit is? 

En hoe kan ik, zonder dat ik weet welke app dit is, het stopzetten?

Bedankt,

N

24 Reacties 24
Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex ik heb geen red together abbo maar een zakelijk…

Ik kom er niet meer uit. Heb alles gedaan wat mogelijk is wat werd geadviseerd.  Bedankt daarvoor aan iedereen. Maar ik kom er gewoon niet achter waardoor ik nu steeds extra kosten in rekening krijg. Ik wacht deze maand de rekening nog af en misschien dat de wijzigingen een maand nodig hebben om dit terug te kunnen zien. Als het dan nog steeds niet is opgelost, ga ik gewoon het abbo opzeggen. Die loopt dan toch ook af. Jammer maar helaas.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Zeer jammer en vooral zonde natuurlijk. Als zoiets mysterieus maar niet opgelost raakt en een opzegging nodig is. Zonder toezeggingen te doen; kun je in je profiel je gegevens aanvullen en/of die mij in een privébericht sturen? Dan controleer ik wat ik aan deze kant nog kan zien.

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Alex , ik heb mijn factuur ontvangen voor maart en zie dat er nu geen 6,99 meer wordt afgeschreven en dus is waarschijnlijk de oplossing voor het mysterie de payinfo blokkade.

Ondertussen wel 4 maanden 6,99 betaald voor een service die voor mij tot op de dag van vandaag onbekend blijft. Ik raad Vodafone dan ook ten zeerste aan om hier voor alle klanten wat aan te doen. De manier waarop er gemakkelijk van een vodafone abbo via de rekening afgeschreven wordt maar bij niemand bekend is wat precies, ook niet bij vodafone, dat moet gewoon niet kunnen.

@Alex zou jij dit svp bij vodafone als suggestie voor een klantvriendelijkere benadering kunnen aandragen?

Het geld voor een onbekende service, dat door vodafone werd afgeschreven de afgelopen maanden ben ik gewoon kwijt. Geen idee aan wie.

Helaas. Ben wel blij met de payinfo die via deze omweg hulp biedt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Wat ik dus eigenlijk al had verwacht, een fake afschrijvingen met een fake omschrijving en jij niet weten wat er aan de hand is. Vodafone niet kan helpen omdat het via een rekening afschrijving gaat en dit waarschijnlijk onder de AVG regels valt en dus niet te controleren is. Alleen de klant kan dan z'n best doen om hier van af te komen en zoals ik al dacht, uitschrijven via Payinfo en nog eens goed controleren wat het kan zijn, ook bij Entertainment van Vodafone kijken is altijd mijn eerste gedachten hierin. 

Nu ben ik niet werkzaam bij Vodafone maar dit soort afschrijvingen is altijd erg lastig te achter halen waardoor het komt. Als klant altijd heel goed je rekening controleren en elke maand kijken in je My Vodafone of het daadwerkelijk klopt wat je normaal ook kwijt bent. En koop gewoon alles via Apple, dan weet je zeker dat je goed zit. Nu heb je gelukkig payinfo geblokkeerd, dus als het goed is kan daar geen afrekening meer van komen en is ook Entertainment van Vodafone gestopt (mocht er daar iets af gaan). 

Dat laatste stukje, over klantvriendelijkheid, daar mag zeker wel aandacht aan worden geschonken. Jammer genoeg is het bij meer bedrijven niet helemaal zoals het moet zijn, dus van mij mogen "veel" bedrijven hun klantenservice een nieuwe opfris cursus geven en uitleggen wat nu klanten "service" is 😎. Controleer volgende maand nog even een keer goed je rekening en eigenlijk hoop ik dat je hier niet meer terug komt met dit probleem. 

Niels2
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zo is het maar net @Energieboy !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic