manolio

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanbod One Plus en verlengen Red Together Extra via externe aanbieder

Goedenavond,


Al jaren ben ik trouwe Vodafone klant. Momenteel ben ik al maanden bezig met kijken naar de juiste manier van verlengen. Ik loop tegen het volgende aan: naast trouwe Vodafone klant ben ik ook groot fan van de One Plus toestellen. Helaas biedt Vodafone tot op heden nog altijd geen One Plus toestellen aan en ben ik genoodzaakt om te verlengen via een externe aanbieder (zoals bijvoorbeeld Belsimpel.nl). Tot twee jaar geleden ging dit zonder problemen.

Nu kom ik op een punt dat ik niet goed weet wat te doen. Ik heb drie lopende abonnementen bij Vodafone en deze zijn dus ook alle drie ondergebracht bij Vodafone Red Together. Van de drie nummers is er een hoofd. De andere twee nummers worden geschaard onder Red Together Extra en hier komt de kink in de kabel. Vandaag de dag mag het Vodafone Red Together EXTRA abonnement niet meer verlengd worden bij een externe aanbieder en ben ik verplicht deze te verlengen bij Vodafone zelf. Op zich geen enkel probleem ware het niet dat Vodafone dus geen enkel One Plus toestel aanbiedt en ik echt niet anders wil.  

Na meerdere malen telefonisch contact te hebben opgenomen met Vodafone komen er verschillende antwoorden op de vraag waarom zij deze toestellen niet aanbieden. De ene medewerker geeft aan we maken een selectie en daar moet u het mee doen. Een andere medewerker geeft aan dat Vodafone alle toestellen test die uitkomen en dat One Plus tot nu toe steeds niet door de test heen komt en dus in hun ogen niet voldoet aan de door hen gestelde eisen en zij deze toestellen om die reden niet willen leveren en opnemen in hun assortiment. Een derde medewerker komt niet met een concreet antwoord en zegt gewoon omdat u pech heeft we kunnen hier niets aan veranderen neem eens contact op met een externe aanbieder. Ik heb er meerdere gebeld, maar helaas niemand heeft de optie een Red Together Extra abonnement te verlengen met toestel. Op de vraag waarom dit twee jaar geleden dan wel nog kon komt zowel van Vodafone alsook van de externe aanbieders eigenlijk geen antwoord. Het enige wat nog als optie wordt aangeboden: mevrouw dan schaft u het toestel toch gewoon los aan dan bent u overal vanaf. Ja, heel leuk, maar x drie is dat toch echt niet heel grappig. 

Nu dan langs deze weg dan toch maar de vraag stellen of er inmiddels misschien wel opties zijn? En zoniet ben ik dan toch genoodzaakt om na jaren over te moeten gaan stappen naar een andere provider? Dit laatste is namelijk ook zeker niet wat ik wil. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? 

Alvast bedankt voor de respons en een fijne avond!

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @manolio

Ik kan mij zeker voorstellen dat je niet de enige bent die hier tegenaan loopt. Op dit moment heb je bij ons een Red Together abonnement, waarvan beide Red Together Extra abonnementen verlengbaar zijn. Nu wil je graag verlengen, maar dan natuurlijk wel met een toestel welke je graag wilt. 

Op dit moment bieden wij een selectief aanbod aan qua toestellen van de merken Samsung, Apple, Oppo, Xiaomi en Fairphone. Dit zijn allemaal toestellen die door ons zijn getest i.c.m. ons netwerk. Staat het gewenste toestel hier niet tussen, dan kun je dus inderdaad verlengen bij een externe partner zoals Bel Simpel. Zij hebben vaak een groter aanbod qua merken en toestellen. Helaas werkt dat niet meer i.c.m. Red Together (Extra). Ik vermoed dat dit te maken heeft met de aanscherping van de AVG en dat de gebruiker niet altijd ook de contractant is bij Red Together Extra. Alle abonnementen vallen namelijk onder één klantnummer. Pin mij hier niet op vast, maar het lijkt een logische verklaring aangezien de AVG de laatste 2 jaren flink is aangescherpt. 

De mogelijkheid om te verlengen (zonder toestel) en het toestel zelf elders aan te schaffen is al bekend en logischerwijs heeft dit niet jouw voorkeur. Het gaat dan toch in één keer om 3 toestellen en indirect dus ook een flinke uitgave. Voor het verlengen en aanpassen van Red Together (Extra) hebben we zelfs een speciale afdeling. Zij zijn te bereiken op 0800-2266789. Je hebt natuurlijk bewust gekozen voor Red Together, maar wellicht is het mogelijk (en iets om over na te denken) om de abonnementen toch te scheiden. Iedereen heeft dan weer een afzonderlijk abonnement en dat geeft je wel weer de mogelijkheid om te verlengen bij een externe partner zodat je toch het gewenste toestel hebt. Je kunt ze altijd bellen en vragen naar de mogelijkheden. 

Moderator edit: De situatie hebben we intern uitgezet ter onderzoek. Bij de lancering van Red Together Extra is bepaald dat het verlengen hiervan enkel en alleen bij Vodafone mogelijk is. Dit is dus niet mogelijk bij een derde partij. Alle overige abonnementen kunnen wel worden verlengd via een derde partij. Red Together Extra betreft dus een uitzondering hierop. Op basis van klantgegevens hebben we één order (verlenging) gevonden van Red Together Extra. Deze order is nagetrokken en hieruit is gebleken dat deze verlenging toentertijd is doorgevoerd door een medewerker van Vodafone.
 

manolio
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,


Bedankt voor jouw uitgebreide reactie, helaas dus exact zoals ook door mij omschreven, we komen geen stap verder.

Het hele Red Together verhaal is prachtig tot je moet gaan verlengen in de huidige tijd. De drie abonnementen scheiden is nog een leuke optie, maar dan ben ik per maand veel duurder uit voor wat we nu hebben, oftewel er is dus gewoon eigenlijk niets passends mogelijk.

Nogmaals bedankt voor de tijd en energie die jij hierin hebt gestopt, het is nu in elk geval helder en duidelijk omschreven.

ThunderCell

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is het niet mogelijk om een los abbo af te sluiten bij bv Belsimpel met toestel naar keuze en daarbij een Vodafone abbo afsluiten.. Dan vervolgens contact opnemen met Vodafone om dit tst met abbo op te nemen/over te zetten naar Red Together Extra?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@ThunderCell Dat is een iets andere situatie dan die van de topicstarter. Daar was namelijk al een actief Red Together abonnement. Het aanvragen en verlengen van Red Together kan alleen via Vodafone en niet via een derde partij. 

Wat betreft de situatie die jij schetst. Stel dat je via BelSimpel of een andere derde partij bijvoorbeeld een Start M of Red abonnement (met toestel) bestelt, dan kun je vervolgens wel dit abonnement migreren (overzetten) naar Red Together Extra. Dit kan via My Vodafone geregeld worden of via ons speciale Red Together team (0800-020 09 76)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waarom al die moeite doen? En als er straks iets mis gaat ligt het altijd aan Vodafone terwijl de klant de persoon is die een moeilijke constructie heeft bedacht omdat die een ander toestel wil, of net even iets goedkoper was. Ben daar zelf nooit zo'n voorstander van. Maar goed, zo denk ik er over 🤐🙄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic