Hi @manolio
Ik kan mij zeker voorstellen dat je niet de enige bent die hier tegenaan loopt. Op dit moment heb je bij ons een Red Together abonnement, waarvan beide Red Together Extra abonnementen verlengbaar zijn. Nu wil je graag verlengen, maar dan natuurlijk wel met een toestel welke je graag wilt.
Op dit moment bieden wij een selectief aanbod aan qua toestellen van de merken Samsung, Apple, Oppo, Xiaomi en Fairphone. Dit zijn allemaal toestellen die door ons zijn getest i.c.m. ons netwerk. Staat het gewenste toestel hier niet tussen, dan kun je dus inderdaad verlengen bij een externe partner zoals Bel Simpel. Zij hebben vaak een groter aanbod qua merken en toestellen. Helaas werkt dat niet meer i.c.m. Red Together (Extra). Ik vermoed dat dit te maken heeft met de aanscherping van de AVG en dat de gebruiker niet altijd ook de contractant is bij Red Together Extra. Alle abonnementen vallen namelijk onder één klantnummer. Pin mij hier niet op vast, maar het lijkt een logische verklaring aangezien de AVG de laatste 2 jaren flink is aangescherpt.
De mogelijkheid om te verlengen (zonder toestel) en het toestel zelf elders aan te schaffen is al bekend en logischerwijs heeft dit niet jouw voorkeur. Het gaat dan toch in één keer om 3 toestellen en indirect dus ook een flinke uitgave. Voor het verlengen en aanpassen van Red Together (Extra) hebben we zelfs een speciale afdeling. Zij zijn te bereiken op 0800-2266789. Je hebt natuurlijk bewust gekozen voor Red Together, maar wellicht is het mogelijk (en iets om over na te denken) om de abonnementen toch te scheiden. Iedereen heeft dan weer een afzonderlijk abonnement en dat geeft je wel weer de mogelijkheid om te verlengen bij een externe partner zodat je toch het gewenste toestel hebt. Je kunt ze altijd bellen en vragen naar de mogelijkheden.
Moderator edit: De situatie hebben we intern uitgezet ter onderzoek. Bij de lancering van Red Together Extra is bepaald dat het verlengen hiervan enkel en alleen bij Vodafone mogelijk is. Dit is dus niet mogelijk bij een derde partij. Alle overige abonnementen kunnen wel worden verlengd via een derde partij. Red Together Extra betreft dus een uitzondering hierop. Op basis van klantgegevens hebben we één order (verlenging) gevonden van Red Together Extra. Deze order is nagetrokken en hieruit is gebleken dat deze verlenging toentertijd is doorgevoerd door een medewerker van Vodafone.