Meneer_Jansen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ALLEEN boodschap in Vioicemail instellen zonder dat de beller iets in kan spreken?

Ik wil graag ALLEEN een boodschap in mijn Vioicemail zetten, zonder dat de beller iets kan inspreken. Vroeger kon dat. Dan zei ik "E-mail mij! Voicemail beluister ik niet, dus zeur er ook niet om.".
15 Reacties 15
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Meneer_Jansen, welkom op het Vodafone Forum! Bedankt voor je feedback over onze voicemail, ik zal je wens hierover intern doorzetten. Helaas kan ik niet beloven dat het op de korte termijn zal wijzigen. Wel kun je na je ingesproken bericht, waarin je al aangeeft om geen bericht in te spreken, een langere tijd stilte inlassen. Dan wordt de kans erg klein dat iemand nog daadwerkelijk je voicemail zal gaan inspreken.
FreekHeemskerk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb precies de zelfde vraag. Ik ben een bedrijf en wil wel dat mijn klanten weten dat ze het juiste nummer en dus het juiste bedrijf hebben gebeld. Maar zit er niet op te wachten dat ik allemaal orders via mijn voicemail moet gaan afluisteren en alles wat ze nog meer inspreken.

De optie om welkomsboodschap in te spreken zodner voicemail, bied KPN wel . En hoewel ik al jaren vodafone klant ben, is dit voor mij wel een serieus punt om overstappen te overwegen.

Inmiddels is het bericht een maand oud en ben ik benieuwd of de vraag weg leggen bij hogerhand nog een antwoord heeft opgeleverd.

Meneer_Jansen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Volstrekt belachelijk dat dit alleen bij Vodafone niet kan. Bij elke provider die ik de afgelopen 15 jaar heb gehad kan dit gewoon wel. Jammer dat ik van Ziggo Mobiel over moest op Vodafone.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
FreekHeemskerk & Meneer_Jansen, op dit moment kan dit nog niet. Het beste advies is om in de tussentijd dit in je boodschap aan te geven en daarna het beste nog een langere tijd stilte in te lassen. Dan zal hoogstwaarschijnlijk niemand nog je voicemail inspreken.
Meneer_Jansen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
De zinsnede "op dit moment" zou geinterpreteerd kunnen worden als "we zijn ermee bezig". Betekent dit dat die mogelijkheid er gaat komen of is Vodafone er helemaal niet mee bezig?
FreekHeemskerk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Mark,

De geboden oplossing is een non oplossing, dat geef je zelf min of meer al aan met de opmerking hoogstwaarschijnlijk. Ik kan je vertellen dat het niet hoogstwaarschijnlijk is, maar dat men toch gewoon inspreekt. Om vervolgens gepikeerd te zijn dat ik niet reageer.

Maar mijn vraag was niet zo zeer of dat het kon ( want ik wist al dat het niet kon) .
Maar of het wegleggen bij hogerhand iets in werking heeft gezet en of er uberhaupt de overweging is om deze functie in te stellen/aan te passen.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
FreekHeemskerk,

Mijn collega Mark heeft het intern doorgegeven, maar we hebben hier nog geen reactie op gehad.
Wanneer we hier bericht over ontvangen, zullen we het je laten weten.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ergens in juli heb ik dit ook aangegeven bij de klamtenservice.
Bij KPN noemen ze het een afwezigheidsmelding.
Het is toen ook doorgegeven als suggestie.

Daarnaast ook de mogelijkheid tot een app waarin je de voicemail kan beheren/afluisteren en de mogelijkheid om een oopname in email te ontvangen.

3 zaken waar ik bij HI/KPN erg blij mee was en wat Vodafone ook een extra servicegerichte duim kan opleveren naar de klanten toe.

Zou leuk zijn als er ook mogelijkheid toe is.

En dan met de afwezigheidsmelding als beginpunt en de app en emailfunctie als goede 2e en 3e stap.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, het zou zeker een mooie toevoeging zijn. Laten we hopen dat dit ooit zal worden toegevoegd. Voor nu kan het beste de eerdergenoemde workaround worden gebruikt.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Die workaround stelt natuurlijk niets voor Marc- dat weet jij ook.
Dat heeft net zoveel waarde als gewoon een bericht maken dat je voicemail niet wordt uitgeluisterd. Dan nog denken bepaalde mensen/bedrijven/instellingen dat ze met wel in te spreken iets gedaan krijgen.

Ik vind het prettig op vakantie om die afwezigheidsmelder aan te kunnen zetten en gewoon aan te kunnen geven wanneer ik weer bereikbaar ben.
En toch spreken mensen nu nog gewoon in want als ze maar lang genoeg wachten komt er wel een piepje
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, heb je het wel al een keer in de praktijk getest? Ik heb dat namelijk zelf wel een tijd gedaan, en de workaround werkt gewoon prima. Niemand gaat lang wachten totdat de stilte voorbij is, helemaal niet als ze net hebben gehoord dat ze geen bericht kunnen achterlaten.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jazeker, sinds mijn nummer bij Vodafone actief is, ben ik er al mee aan het stoeien.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, vreemd dat het bij jou niet werkt... wellicht kun je deze mensen er dan ook op aanspreken aangezien je het duidelijk in je bericht hebt aangegeven? Ik zal je wens hierover intern in ieder geval opnieuw kenbaar maken, meer kan ik helaas niet doen.
Nizno

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik snap dat je niet meer kan doen Marc-
Neem het jou persoonlijk ook niet kwalijk.

En ja mensen er op aanspreken als het je klanten zijn, iets met niet te hard in je voet schieten qua inkomen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Nizno, dat wordt dan inderdaad lastig. 😞 Maar het zal sowieso een hoop schelen ten opzichte van een normale voicemailboodschap.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic