JurjenKempenaar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

9881 PM - Kommerzijl - Verbinding bellen slecht sinds update S4 (augustus 2013)

UPDATE 20-09-2013: Het probleem komt waarschijnlijk door een foute update van de telefoon. De telefoon is door Vodafone van nieuwe software voorzien en tot nu toe 1x het probleem weer gehad, maar verder geen problemen.

ORIGINEEL BERICHT:

Ik heb thuis altijd al een slecht bereik gehad en daarom een signaalplus / femtocel in huis staan. Sinds de update van augustus 2013 van de Samsung Galaxy S4 heb ik echter problemen met het bellen.

Ik kan bellen en gebeld worden, maar zo nu en dan valt mijn verbinding weg. Degene aan de andere kant zegt dat ik dan heel erg ver in de verte te horen ben of helemaal niet meer te horen ben. Dit duurt een paar seconden tot soms wel een minuut en dan kan degene mij weer horen. Ik heb gekeken op mijn telefoon en femtocel als dit probleem optreedt en deze hebben dan gewoon vol bereik / contact met internet.

Als ik voor internet mijn WIFI uitzet en deze over het netwerk doe (via de femtocel) heb ik een H verbinding. Het internet ervaar ik verder dan ook geen problemen mee.

Voor de update ging alles goed, altijd goede verbinding voor bellen. Heb alle instellingen in de telefoon m.b.t. het netwerk al geprobeerd. Heb op WCDMA vol bereik, maar op GSM slechts 1 balkje of helemaal niets. Hij staat nu op automatische GMS/WCDMA. Als ik hem op automatisch GSM/WCDMA/LTE zet heeft hij zo nu en dan geen verbinding (geen balkjes), maar dit komt waarschijnlijk omdat hier geen LTE netwerk is (geldt dit ook voor femtocel?).

Heb de femtocel uit het stopcontact en router gehaald en opnieuw verbinding laten maken. Deze maakt snel weer verbinding en telefoon vindt femtocel ook weer snel.

Zijn er anderen die dit probleem ook hebben of weten hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt voor de reacties.
4 Reacties 4
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Jurjen,

We hebben hierover verder geen klachten ontvangen. Zijn er andere toestellen die via dezelfde SignaalPlus gebruik maken van het Vodafone netwerk en ervaren deze ook problemen? Kun je dit eventueel testen?

Je geeft aan dat je alle netwerkinstellingen hebt geprobeerd. Ondervind je deze klacht bij elke instelling? Dus als je alleen WCDMA of alleen GSM etc. selecteert.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hier lees ik er wel meer over, SeR:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40761612#40761612

Als de SignaalPlus helemaal up-to-date is en het nog steeds voorkomt inderdaad voorlopig even LTE uit laten staan op de telefoon.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Ik zie het inderdaad RuudNL. Ik ga ervan uit dat wanneer LTE + SignaalPlus helemaal op elkaar zijn afgestemd het niet meer zal voorkomen.
JurjenKempenaar
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi SeR,

Ik ervaar de klacht bij elke instelling, dus zowel alleen GSM of alleen WCDMA of beide (automatisch). Dat LTE verhaal was mij al bekend, ik dacht dat dit het probleem was, maar heb het ook met de andere instellingen.

Ik ben gisteren naar de Vodafone Shop geweest hier in Groningen. Het was hun ook onduidelijk wat er aan de hand was, dus hebben ze mijn telefoon maar helemaal gereset (nieuwe firmware e.d.). Ik ben nu aan het testen of het probleem er nog steeds is, maar tot nu toe gaat het goed. Waarschijnlijk is er dus bij de update van mijn telefoon iets niet helemaal 100% goed gegaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic