Jacob1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

9341 - VEENHUIZEN (DR) - Netwerkproblemen

Sinds enige tijd is het in Veenhuizen niet meer mogelijk om te bellen of om gebeld te worden. Vodafone reageert door middel van het standaardscript (instellingen van het toestel wijzigen, Simkaart in ander toestel proberen, andere simkaart in zelfde toestel). Men blijft aangeven dat er geen storing bekend is.

Feit blijft dat het niet mogelijk is om te bellen, of om gebeld te worden. En buiten Veenhuizen is er niets aan de hand.
Met andere woorden: het ligt niet aan de simkaart, niet aan het toestel en ook niet aan de instellingen. Als dat immers het probleem was, dan zou er buiten Veenhuizen ook geen bereik dienen te zijn...

Zijn er meerdere gebruikers, die met dezelfde problemen kampen?
11 Reacties 11
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Jacob1975
Heb je ook de letters van de Postcode voor ons? Dan kijk ik de dekking na op die locatie. Sinds hoe lang speelt dit ongeveer?
Jacob1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De volledige postcode is 9341 BV.
Wanneer het probleem exact is ontstaan weet ik niet, maar in ieder geval sinds 23 november....

Groet,

Jacob
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bedankt voor je reactie Jacob. Ik kan echter niets vreemds ontdekken op deze postcode. Zijn er meer klanten die dit op deze locatie ervaren? En ervaar je dit met het 2G (GPRS) of 3G netwerk? Probeer ook eens handmatig te wisselen tussen deze netwerken. Dit kan eventueel helpen. Ik hoor het graag van je.
Jacob1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik ervaar deze problemen met 3G.
En nee, het ligt niet aan de instellingen, want dan zou ik buiten Veenhuizen deze problemen ook moeten ervaren.

En ja, er zijn meer Vodafone klanten die deze problemen hebben!

Met vriendelijke groet,

Jacob
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Jacob, ik heb de dekking nog iets verder voor je nagekeken. Ik zie dat de 3G dekking niet heel sterk is in Veenhuizen en dat ook nooit geweest is. De GSM dekking zou wel prima moeten zijn. Als je toestel op 2G staat, kun je dan wel probleemloos bellen & sms'en?
Jacob1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas,

Ook op 2G kan ik niet bellen...

In reactie op wat je zegt over de dekking die nooit heel sterk is geweest: tot medio november kon ik probleemloos bellen in Veenhuizen. De exacte datum waarop het is misgegaan weet ik niet, maar dat moet ergens tussen 10 en 23 november liggen...

Overigens: SMS-en lukt nog redelijk. Ze komen met enige vertraging binnen en gaan er met enige vertraging uit, maar dat gaat nog redelijk, ook met 3G.

In ieder geval fijn dat je erkent dat de dekking niet sterk is in Veenhuizen. Dat is het eerste stapje in de goede richting. Het is namelijk vreselijk frustrerend om steeds te horen te krijgen dat het aan mijn instellingen, mijn toestel of mijn SIM-kaart ligt. Dat is namelijk NIET het geval...

Nu graag een oplossing voor de netwerkproblemen alhier...

Met vriendelijke groet,

Jacob

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Update: Onze technische afdeling heeft een (kleine) storing ontdekt in jouw omgeving. Deze is direct verholpen. Zet je toestel even uit/aan en test of je verbetering merkt. Ik hoor het graag van je!
Jacob1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb het toestel aan en uit gezet. Even leek het erop dat er verbetering was, maar schijn bedriegt. De netwerkdekking is nog steeds slecht...Het is nog steeds niet mogelijk om te bellen.

Groet,

Jacob
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Jacob1975

Heb je nog last van deze problemen of is het inmiddels opgelost?
Jacob1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, het is NIET opgelost...
En ik begin de hoop op te geven dat het opgelost gaat worden.

Als het op korte termijn niet beter wordt, dan wil ik van mijn abonnement af.
Graag hoor ik wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Groet,

Jacob
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Jacob, zou je me misschien hier op het forum een privébericht willen sturen met je klantgegevens? Ik wil graag voor je verder zoeken maar ik heb dan oa je nummer en exacte adres nodig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic