HiemstraJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

9207 - Drachten - geen 3G verbinding mogelijk - uitsluitend 2G

Sinds 21/11/2013 is er geen verbinding mogelijk met het 3G netwerk. Contact gehad met de helpdesk, overschakelen naar 2G lost het probleem op. Geen actuele storingen bekend op dat moment.

Probleem: Wel netwerk (signaalbalkjes), telefonische gesprekken mislukken (gebeld worden/zelf bellen).

Ik heb alleen een iPhone 5, dus ik kan niet omschakelen naar een 2G netwerk. Betekend dat ik helemaal niet kan bellen/SMS'en. Meerdere andere abbonementen hebben last in dit gebied.

Een update wellicht? Duurt nu wel wat lang.

Edit: Zin moest worden aangepast ivm verkeerde zins verwijzing.
6 Reacties 6
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @HiemstraJ

Op deze locatie is geen storing bekend. Heb je al eens een herstart van je toestel gedaan? Zo maak je een nieuwe aanmelding op het netwerk.
ASDrachten

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zitten ook al sinds 21-11-2013 zonder telefoon en internet van Vodafone en zij blijven zeggen dat er geen storing bekend is, tot mijn schrik zie ik dat we dus niet de enige zijn.
Hopelijk gaan ze nu echt onderzoeken wat er loos is, als ik me 500 meter verplaats werk de telefoon weer.
9207JT (3)
niels266

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
9207 ligt vrijwel naast sommige gebieden van 9203 in Drachten.
In mijn post geef ik ook al aan verbindingsproblemen te hebben met mijn iphone 5.
Overschakelen naar 2G of 1G is niet meer mogelijk door de 4G update, maar waarom laten jullie ons überhaupt overschakelen op een langzamer netwerk terwijl de dekkingskaart de snelst mogelijke 3G verbinding aangeeft.

Problemen met de capaciteit in de omgeving van drachten?

http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Slechte-dekking-Postcode-9203-e-o/td-p/111922
HiemstraJ
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben dus niet de enige met het probleem, er wordt inderdaad steeds aangegeven dat er geen storing is.

Inmiddels heb ik via facebook ook het balletje aan het rollen gebracht (case : 96768971).

Tot nu toe vind ik de instelling van Vodafone een beetje laks (er is geen storing, tsja meerdere mensen melden problemen). Wat betreft het aan en uit doen van mij toestel, kom op. Kunnen jullie geen betere oplossing verzinnen. Ik geef aan contact gehad te hebben gehad met jullie helpdesk, kijk dan op zijn minst wat er daar gedaan is.

Ik wacht nog even af en anders neem ik op andere wijze contact met jullie, mbt mogelijkheden ontbinden contract. Aangezien ik vind jullie op dit moment flink tekort schieten in de dienstverlening.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
HiemstraJ schreef:
Inmiddels heb ik via facebook ook het balletje aan het rollen gebracht (case : 96768971).

Tot nu toe vind ik de instelling van Vodafone een beetje laks (er is geen storing, tsja meerdere mensen melden problemen). Wat betreft het aan en uit doen van mij toestel, kom op. Kunnen jullie geen betere oplossing verzinnen. Ik geef aan contact gehad te hebben gehad met jullie helpdesk, kijk dan op zijn minst wat er daar gedaan is.

Hi Hiemstra,

Goed om te horen dat het nu wordt nagekeken.

Ik vind alleen je opmerking "Wat betreft het aan en uit doen van mij toestel, kom op. Kunnen jullie geen betere oplossing verzinnen." niet helemaal terecht. Ik snap op zich wel dat dit in jouw ogen een beetje een onbelangrijke vraag is maar héél vaak werkt dit wel. Als dit niet belangrijk zou zijn zouden we het ook niet vragen.

We kunnen via het forum jouw gegevens niet inzien omdat dit geen klantenservicekanaal is. Voor specifieke vragen kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (wat je nu dus ook hebt gedaan!) zodat ze daar kunnen nakijken wat er al is besproken. Het forum is wel erg handig voor het verzamelen van klachten zodat mede-forummers ook kunnen zien dat er meerdere meldingen komen vanuit een bepaald gebied. Dus ik wil je toch bedanken voor je melding.

Mochten er nou echt te veel klachten komen over een bepaalde postcode dan gaan we daar natuurlijk achteraan maar vooralsnog is nog niet bevestigd dat er daadwerkelijk problemen zijn in Drachten. Het wordt nu wel onderzocht dus zodra er meer bekend is zullen we dit op het forum communiceren.
niels266

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben benieuwd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic