hardwareman

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

8091DS Wezep - Geen mobiel internet

Hallo allemaal,
 
Sinds 2 Oktober mijn huidige abonnement verlengd. Echter krijg ik met geen mogelijkheid mobiel internet waar ik ook op dat moment ben. Via Wifi gaat het erg snel en stromen de mb's binnen maar mobiel internet heb ik niet. Inmiddels is het eerste toestel terug gestuurd omdat men dacht dat dit aan het toestel zou liggen. Nu kreeg ik vanmiddag een ander nieuw toestel en wederom krijg ik geen mobiel internet.
 
Ik heb de instellingen gecontroleerd en gezet zoals ze staan op vodafone en gecontroleerd aan de hand van Vodafone personeel via de klantenservice. Het sim-kaartje (nieuw) heb ik geprobeerd in een Huawei toestel en daarmee geen enkel probleem. Het is raar en ronduit vervelend dat mobiel internet niet werkt en absoluut niet handig als je bijvoorbeeld in de trein zit.
 
Zojuist contact gezocht met Vodafone en toestel 2 zou ook al defect zijn. Ik heb meer het idee dat ze het niet weten en het maar op het toestel gooien. Het maakt overigens niet uit waar je bent. Ik reis door heel Nederland waarbij het op mijn Sony Xperia Z1 nog nooit gewerkt heeft met welke instelling of sim-kaartje dan ook. 
 
Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Graag jullie tips!
 
Huidige instellingen:
live.vodafone.com
Gebruikersnaam/wachtwoord: niet ingevuld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: Geen
APN-type: default
Drager: niet opgegeven
6 Reacties 6
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
hardwareman schreef:
Hallo allemaal,

Sinds 2 Oktober mijn huidige abonnement verlengd. Echter krijg ik met geen mogelijkheid mobiel internet waar ik ook op dat moment ben. Via Wifi gaat het erg snel en stromen de mb's binnen maar mobiel internet heb ik niet. Inmiddels is het eerste toestel terug gestuurd omdat men dacht dat dit aan het toestel zou liggen. Nu kreeg ik vanmiddag een ander nieuw toestel en wederom krijg ik geen mobiel internet.

Ik heb de instellingen gecontroleerd en gezet zoals ze staan op vodafone en gecontroleerd aan de hand van Vodafone personeel via de klantenservice. Het sim-kaartje (nieuw) heb ik geprobeerd in een Huawei toestel en daarmee geen enkel probleem. Het is raar en ronduit vervelend dat mobiel internet niet werkt en absoluut niet handig als je bijvoorbeeld in de trein zit.

Zojuist contact gezocht met Vodafone en toestel 2 zou ook al defect zijn. Ik heb meer het idee dat ze het niet weten en het maar op het toestel gooien. Het maakt overigens niet uit waar je bent. Ik reis door heel Nederland waarbij het op mijn Sony Xperia Z1 nog nooit gewerkt heeft met welke instelling of sim-kaartje dan ook.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Graag jullie tips!

Huidige instellingen:
live.vodafone.com
Gebruikersnaam/wachtwoord: niet ingevuld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: Geen
APN-type: default
Drager: niet opgegeven
Hallo hardwareman,

Als het echt zo is dat alle instellingen overeen komen met de instellingen op deze pagina dan zou internet moeten werken. Als dat niet het geval is dan is er toch duidelijk iets mis. Aangezien je aangeeft dat het op een ander toestel wel gewoon werkt ga ik ervan uit dat het toch aan het toestel ligt. Ben je nog eens in een Vodafone winkel geweest zodat je daar eens kunt vragen of ze jouw simkaart in een (werkende) Sony Xperia Z1 kunnen testen? Op die manier kun je testen of het dan wel werkt. Ik hoor het graag!
hardwareman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maartje,
 
Allereerst bedankt voor je reactie!
 
Vanaf minuut 1 heb ik deze instellingen op de website van Vodafone in mijn toestel gezet. Het is raar dat het in een andere smartphone wel werkt en niet in die van mij, inmiddels toestel 2. De klantenservice heeft mij diverse keren van het netwerk gehaald waarbij het toestel uit moest worden gezet. Zodra het toestel weer aan gezet werd kwam ik weer opnieuw op het netwerk. 
 
De simkaart en toestel zijn beiden nieuw. Het ontvangst (2g) is uitstekend alleen mobiel internet werkt niet. Sms, mms enzovoort doen het ook goed. Niet dat ik het gebruik maar gaat om het idee. 
 
Ik zal eens langs een Vodafone winkel gaan om te kijken wat zij kunnen doen.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ja, dat is de enige optie nog. Succes!
hardwareman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben bij de winkel geweest in Apeldoorn maar die konden weinig tot niks voor mij doen. Nieuw sim-kaartje erbij gepakt en deze geactiveerd. Hij werkt uitstekend in elk andere smartphone behalve een Sony Xperia Z1. Ik heb besloten het abonnement inclusief toestel te annuleren.

Probleem opgelost!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ow wat zonde om te horen zeg 😞 Zo vreemd dat je voorheen nooit last had en met dit nieuwe toestel wel :S
hardwareman
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik vind het ook erg raar. Met een Iphone 4, Samsung Galaxy S4 en een Huawei P6 toestellen allemaal geen enkel probleem.

Ik heb het toestel nu nog in mijn bezit waarna deze morgen opgestuurd wordt. Zonet de Sony pc software gedownload en heb hem een firmware update gegeven. Eerst het toestel naar de fabrieksinstellingen gezet en toen firmware update uitgevoerd.

Standaard firmware:
14.1.G.1.534

Nieuwe firmware:
14.1.G.2.257

Roaming: aangezet
Mobiel netwerk: aangezet
Netwerk modus: 4G WCDMA/GSM (pakt alle netwerken)
Toestel opnieuw opgestart
Resultaat: Geen internet

Roaming: aangezet
Mobiel netwerk: aangezet
Netwerk modus: WCDMA/GSM (pakt alle netwerken)
Toestel opnieuw opgestart
Resultaat: Geen internet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic