Galan

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

7827AA-Emmen-weinig tot geen bereik na verhuizing op nieuw adres


  • Zet de telefoon helemaal uit en aan (als dat kan door de batterij er uit te halen) CHECK
  • Netwerkinstellingen: je telefoon hoort te staan op: GSM/UMTS (WCDMA) automatisch selecteren.
    Indien je je in een gebied bevindt waar 4G beschikbaar is kun je je toestel instellen op GSM/UMTS/LTE.

    Test of alleen GSM of alleen UMTS/WCDMA verschil maakt. CHECK

    GSM (2G), UMTS (3G) en LTE (4G) zijn gescheiden netwerken. Als er op één netwerk een probleem is, is dat makkelijk vast te stellen als je toestel op een ander wel werkt. Bovendien biedt verbinden met het andere netwerk een tijdelijke oplossing. CHECK
  • Selecteer een ander netwerk (KPN, T-Mobile). Je telefoon switcht, na een foutmelding, automatisch weer naar VodafoneNL. Test of je toestel nu weer werkt. CHECK

  • Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. CHECK
  • Kijk in My Vodafone voor opvallende zaken (bv een mislukte incasso) CHECK

Geen van bovenstaande stappen geeft een verbetering. Ook de instellingen in de telefoon staan zoals aangegeven. Het gaat om een HTC One S
Het probleem is zowel binnenshuis als buiten in de tuin en op straat.

Navraag in de buurt gedaan en het is daar een bekend probleem.

Het netwerk valt regelmatig weg en heb reeds diverse oproepen gemist. Internet is een drama, pas als ikde hond uitlaat en minimaal 300 meter van huis ben komt er een data verbinding tot stand.

Sigaal plus is geen optie daar we nog geen nieuw internet hebben aangevraagd ivm aanleg glasvezel later dit jaar.


De dekkingskaart is niet erg duidelijk en indicatief.

Volgens diezelfde kaart is 4G daar wel aanwezig en ziet er betrouwbaarder uit dan 3 of 2 G. Helaas bezit ik een toestel dat niet beschikt over 4G.


Met de opruk van het 4G netwerk vrees ik dat de uitbreiding van de 2 en 3 G is stopgezet.

Punt is dat ik afhankelijk ben van de mobiele telefoon en nog zeker een jaar aan het huidige abonnement vastzit.


Is hier een oplossing voor zonder over te hoeven stappen naar een andere provider.



6 Reacties 6
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Galan

Ik heb de dekking voor je nagekeken. Die ziet er inderdaad niet optimaal uit. Je zou dit (binnenshuis) kunnen opvangen door een SignaalPlus apparaat aan te schaffen. Hier kun je nalezen hoe dit precies in zijn werk gaat:).


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Annabelle_

"Sigaal plus is geen optie daar we nog geen nieuw internet hebben aangevraagd ivm aanleg glasvezel later dit jaar."
Eerst lezen....

@Galan ,

ik vrees dat dit probleem niet opgelost kan worden.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Galan,

Het zou natuurlijk ontzettend jammer zijn als je hierdoor naar een andere provider moet overstappen. Annabelle had de dekking voor je bekeken en deze is dus niet optimaal op je adres. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice?

Ik raad je, gezien de slechte dekking, aan om een klachtenbrief te sturen.
Vodafone
T.a.v Afdeling Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Galan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat bereik ik met een klachten procedure als er niets aan gedaan wordt.
Het tegen betaling beschikbaars tellen van een signaal plus voor bestaande klanten vind ik persoonlijk nou niet bepaald een oplossing.
Ik betaal genoeg voor mijn abonnement en maak er dan ook reeds jaren gebruik van.
Omdat ik nu ga verhuizen naar de rand van de bebouwde kom waar 3G ophoud, en waar 4G net binnenvalt mag ik met extra kosten het resterende jaar uitzitten.
Via een ander forum reeds ontdekt dat dit een langdurige procedure gaat worden.
Via klantenservice ook al het advies gehad om dit kenbaar te maken bij de de netwerk afdeling.
Dit is reeds op 3 februari gedaan en de "binnen 10 dagen antwoord termijn is reeds verstreken.
Kan zijn dat ze geprobeerd hebben mij te bellen natuurlijk:@
Maar ja, zoals reeds vermeld, geen tot weinig bereik daar.

Bellen met de klantenservice als nieuwe abonnee en twee dagen later heb je een toestel in huis.
Of via de vodafone winkel, als je je tijd goed uitkiest sta je 10 minuten later weer buiten.
Bestaande klanten lijken minder belangrijk.
Mijn excuses voor deze sceptische houding, maar de realiteit is nu eenmaal zo.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Galan,

Ik begrijp dat je sceptisch bent, wanneer je een klacht hebt ingediend wordt de situatie bekeken en gekeken of en zo ja welke oplossing mogelijk is. Elke klacht is uniek, een bericht van een andere klant kan daarom voor jouw situatie niet relevant zijn. Als je al een feedbackformulier hebt ingediend ontvang je hier zo snel mogelijk een reactie op. Soms wordt de termijn van 10 werkdagen bij drukte niet gehaald, je ontvangt uiteraard altijd nog een reactie. Je kunt via onze klantenservice ook altijd de status navragen. Geef dan ook het incidentnummer door. Dit kan ook via Twitter of Facebook.
Galan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update!

Nou ja up??
Het is nu inmiddels dik 3 weken na mijn eerste contact met Vodafone en heb de indruk dat mijn klacht niet serieus wordt genomen. Wordt van de een naar de ander gestuurd zonder duidelijkheid.
Wat ik wel kreeg was de vraag om even op het forum te melden of de geboden hulp had geleid tot een oplossing. Beetje vreemde gang van zaken gezien de trage dienstverlening.

Dus bij deze..... Nee, HET IS NOG NIET OPGELOST
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic