b100

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

7775 OPLICHTING!

Net een iphone gekregen, ontvang ik berichtjes met nr 7775 (wist niet dat dat het hele nummer was of de laatste 4 cijfers aangezien ik niet bekend ben met iphone). In het smsje stelt ze dat ze mijn naam was vergeten bij het uitgaan, ik vertelde paar keer dat ze de verkeerde voor zich had. Toen ineens een heel gesprek gevoerd, blijkt dus dat dit een betaalde SMS-oplichtingsdienst was!. Heb nu waarschijnlijk een rekening van meer dan 175 euro. Het blijkt afkomstig te zijn van TELEFUTURE en als vodafone klant vind ik ontzettend frustrerend en eng dat vodafone zich niet heeft afgeschermd voor deze diensten! Ze overschrijden immers alle sms-gedragscodes! Ze laten ten eerste niet weten dat ze een betaalde sms-dienst zijn, ten tweede vermelden ze geen tarieven, ten derde is het een en al leugens en bedrog. Hoop dat vodafone niet wil meewerken aan deze malafide praktijken!
5 Reacties 5
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Gebruik in zulk soort gevallen altijd zo spoedig mogelijk www.smsdienstenfilter.nl om je af te melden voor sms-spam, ook voor de toekomst.
Gebruik de site www.smsgedragscode.nl om er achter te komen welk bedrijf jouw hiermee benaderd heeft. TeleFuture biedt inderdaad de diensten aan, maar worden ook weer gebruikt door een aantal van hun klanten, via de site die ik aangaf kun je daar verder achter komen.
 
Zoek ook contact met de klantenservice van Vodafone zodat zij je klacht in behandeling kunnen nemen (op het forum kunnen we dit niet ivm je privacy).
 
Ik hoop dat je snel duidelijkheid kunt krijgen over de gevolgen en gezamelijk met Vodafone een oplossing kunt vinden.
b100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Martin,
 
Bedankt voor je tips. Heb uiteraard, nadat ik erachter kwam dat het om oplichterspraktijken ging gelijk alle betaalde sms-diensten geblokkeerd via die site die je net aan gaf. Ook heb ik via die andere site die je vermeldde opgezocht op code 7775 en de naam Caitlyn (want dat was de naam waarmee ze zich identificeerde) en zo kwam ik uit bij Telefuture. Voorlopig is mijn abonnement helaas geblokkeerd vanwege het enorme toenemende verbruik van de afgelopen dag. Heb al via de mail contact gezocht met vodafone, is maar even afwachten hoe en wat. Hoop echt dat Vodafone het voor mij opneemt tegen deze malafide praktijken. Stel je hebt een kind dat zich van geen kwaad bewust is en door een vreemde zomaar via de sms wordt aangesproken zonder dat deze zich ergens voor heeft aangemeld ofzo, dan krijgt zown kind eind van de maand een rekening van duizenden euros en wordt het kind bovendien bestookt met sexuele smsjes. En dat mag zomaar? Dit KAN toch niet langer? Internet staat er onderhand aardig vol mee met mensne die gedupeerd zijn door 7775, ze lappen alle gedragscodes aan hun laars en komen er ook nog mee weg? Ben hier echt heel boos over, maar begrijp ook wel dat vodafone niet verantwoordelijk is. Toch hoop ik wel dat ze iets voor me kunnen betekenen, want kan het geld eigenlijk niet missen.
b100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blijkt dat de rekening 555 EURO betreft!!!! Voor 1 dagje smsen! Alle sms-gedragscodes werden overtreden! Werd aangesproken door iemand die beweerde dat ze mijn naam was vergeten tijdens het uitgaan! Ik verteld dat ze de verkeerde voor zich had. Ik was me van geen kwaad bewust. Toen toch een heel gesprek aangegaan. Voorlopig heeft Vodafone deze rekening gecancelt, ik vind dit echt zwaar ziek. Kan dit ook helemaal niet betalen. Ik zal hier updates posten om te zien hoe deze kwestie nu wordt afgehandeld door vodafone.
b100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ff, een korte update. Voorlopig is de rekening wat betreft de kosten van de oplichting bevroren. Hopelijk komt vodafone voor me op en berekent de kosten aan de provider van de sms-oplichtingsdienst. Maak me wel zorgen, 555 euro is niet niks! en dat voor 1 dag smsen! Stel ik kwam er na een maand kwijt dan was ik 555x30= 16650 euro kwijt geweest ofzo? Kost net zo veel als een baan van een minister-president, on-ge-lovelijk. Van mij mogen ze alle sms-boeren keihard financieel uitkleden!
b100
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In deze kwestie is Vodafone mij gelukkig tegemoetgekomen door me schadeloos te stellen voor alle ontvangen smsjes. Ik vind eigenlijk dat bij elk abonnement dat Vodafone afsluit een standaard waarschuwing moet komen voor sms-diensten. Het feit wil namelijk dat als je eenmaal reageert op een smsje, je vastzit aan de betaalde diensten. Dus stel je ontvangt een berichtje als "hey jaap hier, medewerker intentensive care van blabla ziekenhuis, je moeder heeft een auto-ongeluk gehad",en je reageert en je smst heen en weer, dan mogen de sms-oplichters je zomaar een dikke vette rekening geven, ook al blijkt nergens uit dat het een betaalde sms-dienst betreft. Persoonlijk vind ik eigenlijk ook dat Vodafone zich van Telefuture dient te distantieren door hun diensten gewoon te blocken of iets dergelijks, internet staat inmiddels vol met de oplichterspraktijken van Telefuture. Hoe dan ook, ben blij dat Vodafone mij in deze kwestie tegemoet is gekomen, de rekening is nog wel hoger dan anders, maar niet meer astronomisch hoog. Dus bij deze toch mijn complimenten voor vodafone  met betrekking tot de afhandeling van mijn klacht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic