DideH

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6611 slechte dekking internet

Volgens de dekkingskaart zouden we hier inmiddels 4G moeten hebben in ons dorp, maar het blijft gewoon nog steeds hangen op het enorm trage E internet.
Ik heb een samsung galaxy S4 met 4g in mijn abonnement, maar echt iets merken van die "landelijke" dekking doe ik nog niet...
Gaat dit wel gebeuren (ook al geeft de kaart aan dat dat al gebeurd moet zijn) of blijven we weer hangen op prehistorisch internet?
10 Reacties 10
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @DideH,

Volgens de dekkingskaart zou er inderdaad wel 4G ontvangst mogelijk moeten zijn rond postcode 6611. Zijn er wel locaties waar je 4G kunt ontvangen? Of ontvang je nergens 4G-netwerk?
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo @Marc-

Stukje verderop in Nijmegen en andere steden wel gewoon, maar hier is het gewoon echt dramatisch. Gezien mijn S4 moeite heeft met verbinden met onze wifi thuis word ik van die E internet ook niet echt blij. "Was alles maar zo snel als vodafone", geldt hier zeker niet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DideH

Kijk dan even op de dekkingskaart hoe de dekking in jouw straat precies is. Op het grootste gedeelte van postcode 6611 zou 4G dekking moeten zijn maar misschien zit je nét in het gedeelte waar de 4G dekking niet aanwezig is.
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Er zou gewoon 4G dekking moeten zijn volgens de dekkingskaart, wat dus gewoon niet zo is.
Delight

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dan reageren ze niet meer....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Delight, het Forum is geen klantenservice kanaal, wanneer je direct contact wil kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Het Forum is bedoeld voor en door klanten, kijk ook eens naar de huisregels om teleurstelling te voorkomen.

@DideH ik kan me voorstellen dat je graag meer informatie wil over onze dekking. De dekkingskaart geeft bijna altijd een goede indicatie. Onderaan de dekkingskaart staat echter deze tekst, wellicht dat je het hebt gemist. Voor de volledigheid kopieer ik het even: "De dekkingsinformatie over het dekkingsgebied van Vodafone is indicatief. Afhankelijk van het gebruikte mobiele toestel, type gebouw en de plaats waar u zich bevindt kan de dekkingskwaliteit verschillen. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Vodafone Libertel B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor mogelijke fouten in deze weergave".

Wanneer je aangeeft dat het op andere locaties wel werkt weet je in ieder geval dat je telefoon, simkaart en abonnement geschikt zijn. In de komende maanden wordt het netwerk verder geoptimaliseerd om de snelheid, capaciteit, dekking en daarmee de ervaring binnenshuis verder te verbeteren.
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan hoop ik heel hard dat het drastisch verbeterd, gezien we bij de 3G upgrade ook al achterbleven. Anders ga ik na jaren klant te zijn geweest toch maar eens overstappen naar een andere provider om het daar dan eens te proberen, want een abonnement van €60 euro per maand voor zulk internet vind ik een beetje teveel van het goede, want het gaat niet alleen om de dekking binnenhuis, in de hele omgeving van het dorp is het internet gewoon slecht, tot het helemaal wegvallen ervan aan de andere kant van het dorp en dat vind ik gewoon een beetje jammer.
DideH
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Bijna een jaar geleden heb ik hier ook al een bericht geplaatst over de 4G dekking die jullie in het dorp (en nog erg veel andere plaatsen hier in de buurt) leveren.Toen kreeg ik het antwoord dat jullie nog bezig waren met het optimaliseren van het 4G netwerk en dat ik wellicht nog even geduld moest hebbem.

Om alle andere vragen voor te zijn; ik heb een geschikt toestel (Samsung Galaxy S4) en een peperduur 4G abbonement van 60 euro per maand.
Maar nog laten jullie het na om hier 4G dekking te leveren, die volgens jullie dekkingskaart gewoon hier zou moeten zijn.

Het varieert hier van E internet tot het helemaal wegvallen ervan, waar ik toch wel erg chagrijnig van wordt, gezien mijn toestel problemen heeft met verbinden met de wifi thuis. Wat ik toch wel erg vreemd vind is dat een KPN en andere providers het hier wel gewoon op kunnen brengen om 4G te leveren, waarom jullie dan niet?

Zijn jullie eventueel nog van plan om dit drastisch te verbeteren? Of gaat het zo blijven?

In het geval dat dit niet gaat gebeuren dan denk ik dat ik dan toch echt weg ben in oktober wanneer mijn abbonement afloopt, na jarenlang trouwe klant te zijn.
Erg teleurstellend dit, 60 euro betalen voor een flut netwerk en loze beloftes

Hieronder screenshots van mijn fantastische netwerk:
https://photos-5.dropbox.com/t/2/AADaxEl0HYhci_saeL9syPLRwMWZV70dbbCZ-W2FHet57g/12/117604685.png/32x32/1/_/1/2/Screenshot_2015-01-11-19-54-57-1.png/EPjU3VoY6T8gASgB/ds2N-_Gq-Czo-aDN4Jmv98WW_KAaskbdC4yTK1a3Few?size=1024x768&size_mode=2
https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAC1aQaNB8paJILWVRpA3eyvtaG11vL7Ln3Akf-UwwJQVw/12/117604685.png/32x32/1/_/1/2/Screenshot_2015-01-11-23-45-04-1.png/EPjU3VoY6T8gASgB/JqQ8gsw8gZ0iPBzGIddmllv_eB_lqqK1X-GZDCPqGUk?size=1024x768&size_mode=2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
DideH , het is niet nodig om een nieuw topic aan te maken. Ik heb het topic samengevoegd met een eerder topic hierover. Ik raad je aan om onze dekkingskaart in de gaten te blijven houden. Via het Forum kunnen we je klacht verder niet oppakken, maar je kunt eventueel wel nog contact opnemen met onze klantenservice. Ik zal het topic bij deze dan ook sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic