Goris328

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6171gn Stein heeft slecht tot geen bereik

Ik lees dat er werkzaamheden plaatsvinden. Wat houdt dat in? Krijgt oud Stein soms een nieuwe zendmast? Zou erg wenselijk zijn, want het bereik is abominabel, zeker binnen in huis.
82 Reacties 82
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo all,

Naar aanleiding van jullie signalen hebben we contact opgenomen met onze technische afdeling. Hieruit is het volgende gekomen:

De mast in postcodegebied 6171 is verhangen. Dit verklaart waarschijnlijk waarom jullie toch klachten ondervinden over de dekking.

Om in kaart te brengen wat de stand van zaken op dit moment is zijn we jullie signalen aan het verzamelen. Deze gegevens geven we door aan onze technische afdeling zodat er onderzocht kan worden of deze klachten ook opgelost kunnen worden.

(s.v.p. onderstaande ook beantwoorden als je geen problemen meer ondervindt met het netwerk.)

- Ondervind je problemen met het netwerk op deze postcode?
- Om welke postcode gaat het precies? (incl. letters!)
- Welk netwerk? 2G (GPRS) of het 3G netwerk? (Wissel handmatig tussen deze netwerken en test beide uit)
- Is er op jouw postcode een verschil te merken tussen de huidige dekking en hoe deze voorheen was?

Dank alvast!
roland66

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Altijd super ontvangst gehad zowel binnen als buiten, zowel 2G als 3G. Maar sinds 2 -3 weken slechte tot geen ontvangst op postcode 6171 TL zowel binnen als buiten. Begint nu echt vervelende te worden. Gesprekken vallen weg, SMS berichten worden niet of veel later ontvangen. Wordt tijd dat er een fatsoenlijke oplossing komt ...
 
WenW

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
- Ja
- 6171VB
- Allebei geen of amper netwerk.
- Voorheen goed, nu zeer slecht tot geen bereik.
Goris328
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja zeker prolemen!
6171GN
3G werkt momenteel helemaal niet!
Dekking voor het bellen is altijd al wat minder geweest, maar sinds enkele weken is het nog slechter.
3G is nu absoluut slechter dan voorheen.
Ron66

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja
6171 AJ
3G werkt niet, 2G wel
Vóór werkzaamheden werkte 3G prima
Ron66

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Toevoeging aan bericht: dit geldt voor zowel binnen als buiten!
WenW

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is er al nieuws?
Ron66

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Is we nog nieuws te melden? Status op dit moment is ongewijzigd voor pc 6171 AJ.
Netwerk 2G, functioneert, netwerk 3G functioneert niet zowel binnen als buiten.
Vóór de werkzaamheden afgelopen september werkte 3G prima.
jgeurts

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Gisteren was ik bij de kruidvat in Stein (Haalbrugskensweg 14, 6171 JA Stein) en ik had geen 3g netwerk. 2g werkte wel, helaas 3G niet.
Ron66

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Getuige het bericht van BasT in dit topic: het probleem van de niet geactiveerde 3G mast in Stein is in oktober opgelost. Vandaag is 31 oktober. Graag bericht of dit nog klopt want op dit moment werkt enkel 2G zoals hier al vaker is aangeheven door verschillende mensen.
WenW

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoelang gaat dit nog duren?? :@

Moderator?
ericbours

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
6171LE Stein heeft geen mobiel bereik en 3G intternet is al maanden bar slecht en zeer traag.
Er is een mast verplaatst van de Stevel naar de Moutheuvel. Ik vraag mij af of deze wel in bedrijf is, en zo ja of hij niet te laag geplaatst is.
WenW

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hieronder de officiele verklaring van de Gemeente Stein
Dus Vodafone...hoe zit het nu?

Sinds een aantal weken ontvangt gemeente Stein klachten en opmerkingen over slecht bereik van mobiele telefoons in het centrum van Stein en omstreken. Ook via de Facebook-pagina van de gemeente uiten inwoners en ondernemers terecht hun ongenoegen over deze onwenselijke situatie die ogenschijnlijk niet verbetert. Slecht of geen bereik van een betaalde dienst is niet alleen zeer vervelend, maar is in het geval van een noodsituaties ook een zeer onaangename bijkomstigheid. De gemeente betreurt deze situatie dan ook ten zeerste en verwacht dat de betrokken partij(en) hier op korte termijn zijn verantwoordelijkheid in neemt.
Oorzaak
Het probleem van de slechte bereikbaarheid is medio september jl. begonnen toen de zendmasten van het dak van De Stevel, vanwege de voorgenomen sloop, zijn weggehaald en/of verplaatst. Deze werkzaamheden zijn door of in opdracht van de provider uitgevoerd.
Achtergrond
Omdat sloop van De Stevel al eerder was voorzien, heeft de gemeente in januari 2012 een overleg georganiseerd met alle providers. Toen zijn alle mogelijkheden besproken voor een vergunningsvrije opstelling van antennes bovenop een gebouw in de buurt van De Stevel en het plaatsen van een vrijstaande mast langs de A76. De providers konden zich hierin vinden.
In februari 2013 heeft de gemeente de vergunning afgegeven voor het plaatsen van een vrijstaande mast langs de A76. Het is dan aan de providers om de mast ook daadwerkelijk te plaatsen en de antennes (vergunningsvrij) te plaatsen bovenop het betreffende gebouw. Bij dit laatste is wel instemming van de eigenaar van het gebouw noodzakelijk. Het verkrijgen van deze instemming is eveneens een taak van de providers. In dit geval heeft de gemeente echter een bemiddelende rol gespeeld tussen providers en eigenaar en heeft dit geleid tot een principe-instemming van de eigenaar (reeds in 2012).
Vergunningsaanvraag
Tot op heden (1 november 2013) heeft gemeente Stein geen nieuwe vergunningsaanvraag van een provider ontvangen voor het plaatsen van een zendmast in het centrum van Stein of bovenop een gebouw in het centrum (mocht deze opstelling vergunningsplichtig zijn). Op initiatief van KPN vindt er dinsdag 5 november een oriënterend gesprek met de gemeente plaats om de oplossingmogelijkheden op korte termijn te bekijken met betrekking tot dit dekkingsprobleem.
Vragen en klachten
Met vragen over waarom er nog geen vergunningsaanvraag bij de gemeente is ingediend of opmerkingen en klachten over slecht bereik, wordt aangeraden om contact op te nemen met (de klantenservice van) de betreffende provider.
Ron66

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Had het ook gelezen, wat een klucht dit. Maar wel een die veel geld kost. Weer klacht indienen. Ik zou nu wel weer graag een reactie zien op het forum van vodafone!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hoe zit het met T-Mo en KPN dan daar?
WenW

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
T-mobile geen idee.
KPN ook slecht.
Nolles

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
6171NP...

Diverse mails, en nog steeds geen passende oplossing...begonnen op 16-10-2013
Het ontvangst is zwaar beneden peil.
Reactie op mail duurt veel te lang... als er al reactie komt...
Op 6-11-2013 wordt mij een Femtocel, gratis, aangeboden...
Daarna niets meer van Vodafone vernomen...
Morgen eens een telefoontje met Vodafone plegen .. via vaste lijn.
Ik kan geen gesprekken voeren, een smsje versturen lukt... soms...
Gewoon geen verbinding met het netwerk.
Soms een streepje...
PS: automatische incasso is mooi op tijd...
Mvg Nolles..


Ron66

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goh heb je geluk!
Ik mocht de femtocell zelf betalen omdat hun systeem niet liet zien dat ik de simkaarten verwisseld had. Dan lag het toch aan de simkaarten. Gelul allemaal. Er zit totaal geen efficiëntie in het oppakken vd problemen. Zodra ik kan stap ik over
jgeurts

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Gisteren, 1e kerstdag was op bezoek bij mijn ouders (potscode 6171 at ). Het 3g signaal was belabberd en na het omschakelen van 3g naar 2g werd het niet veel beter. Waarom is het bereik hier zo slecht. Mijn ouders hebben een simyo abonnenent ( op het kpn netwetk) en hebben vol bereik???
Nolles

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
31-12-2013

6171NP
De beloofde Femtoce, op 16-10-2013, l is er nog steeds niet.Er wordt niet gereageerd op klachtenmails.
Een uitzoeken of het juridisch mogelijk is om het contract te ontbinden.
Van de week op 6171LT... komt Belgisch netwerk door....heerlijk toch.
Ik denk dat we massaal ons contract moeten opzeggen.


Nolles....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic