Rambie

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

6129 CS slecht tot geen ontvangst vodafone

Hallo,

ik wil graag via deze post mijn beklacht doen over het zeer slechte ontvangst op postcode 6129 CS te Urmond.

Zowel met mijn zakelijke telefoon van Vodafone (via mijn werkgever) en de prive telefoon van mijn vrouw hebben wij constant problemen met het netwerk. Thuis is het zelfs zo dat we niet eens kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Hij geeft keer op keer aan dat er geen netwerk is. Dit is erg vreemd omdat er op de site van vodafone duidelijk staat dat er voldoende ontvangst moet zijn als ik mijn postcode invoer in de dekkingscontrole.

Het is op deze manier voor mij onmogelijk om op een fatsoendelijke manier thuis te kunnen werken en dit kan niet de bedoeling zijn. Daarnaast is het ook voor mijn vrouw erg vervelend dat zij thuis niet of nauwelijks bereikbaar is.

Graag zou ik van Vodafone een oplossing voor dit vervelende probleem willen krijgen.


35 Reacties 35
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier de geweldige reactie van Vodafone!
Ik hoop dat meer mensen uit de regio een klacht in dienen in de hoop dat er iets mee gedaan wordt!

Beste Lonneke,

Nogmaals bedankt voor je e-mail!

Het is drukker dan verwacht. Sorry dat wij niet sneller reageerden.

Netwerkdekking
Ik besprak jouw probleem uitgebreid met mijn leidinggevenden en met de mensen van onze technische afdeling. Helaas bieden wij op dit moment alleen buitenshuis dekking aan op de postcode 6129 CS. Er is dus geen sprake van een storing. Uiteraard zal ik hier wel melding van maken, zodat we deze gegevens kunnen meenemen in de planning ter verbetering van onze netwerkdekking.

Het blijft mogelijk om tegen betaling de SignaalPlus aan te schaffen. Ik kan je deze helaas niet gratis aanbieden.
Het spijt me echt dat ik in deze situatie niet meer voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,

Désirée
Vodafone klantenservice

Schijnbaar begrijpen ze mij nog niet bij Vodafone.. Ze blijven het steeds hebben over geen bereik binnen.. Maar zoals aangegeven heb ik buiten dus ook niet of nauwelijks ontvangst!

Ben blij dat klachten zo serieus worden genomen bij Vodafone!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Alle,

Maken jullie gebruik van 2G 3G of 4G namelijk kan met 3G geen garantie worden gegeven over en enige netwerkdeking.
Signaalplus is ook en optie alleen kost het wel wat...

Hopelijk is dit probleem zo snel mogelijk als opgelost te beschouwen laat het ons weten als het erger wordt of juist beter.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste,

Let op: ik ben geen vodafone werknemer. Ik heb dus geen inzage in uw gegevens. Echter, ik kan u wel van een hoop kennis en opties voorzien, die zij vermoedelijk ook u aan zouden bieden.

Laat ik er mee beginnen dat ik het erg spijtig vind dat u weinig/geen goed bereik heeft. Dit is uiteraard niet de bedoeling, en hoop dat ik uw kan helpen om dit probleem te verhelpen.

U kan op de Vodafone Dekkingskaart zien in welke gebieden de dekking minder kan wezen. Deze dekkingskaart is hier te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
U vind hier ook de verwachting van het 4G netwerk bij u in de omgeving. Dit is dus zeker het bekijken waard!

Uiteraard kan het zo zijn dat er werkzaamheden en/of een storing bij u in de omgeving is.
Wanneer er een storing bij u in de omgeving bekend is, staat deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Wanneer er werkzaamheden bij u in de omgeving bekend zijn, staan deze hier vermeld:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Daarnaast zou ik u willen vragen de volgende dingen te doen:
1. Uw telefoon aan en uit zetten. Dit kan er voor zorgen dat eventuele fouten in uw telefoon verholpen worden.

2a. Android : U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden.
Systeeminstellingen -> Meer... -> Mobiele netwerken.
Hier moet het vinkje achter "Gegevenstoegang aan" geactiveerd zijn.
Hier moet het vinkje achter "Gegevensroaming" geactiveer zijn als u gebruik wilt maken van internet in het buitenland.
Door het voorkeursnetwerktype te wisselen kan het mogelijk zijn dat u beter ontvangst krijgt.
Bij u Namen toegangspunten -> VodafoneNL moet u APN voor
* particuliere gebruikers op live.vodafone.com staan.
* zakkelijke gebruikers op office.vodafone.nl staan.

Tegenwoordig is inloggen niet meer verplicht, maar de volgende gegevens kunnen eventueel gebruikt worden:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP

2b. Iphone :
U kan de instellingen van u mobiele gegevens op de volgende wijze vinden. Instellingen -> Algemeen -> Netwerk
Schakel 3G in of uit. en controleer of dit het probleem oplost.
Mobiele Data moet hier geactiveerd staan.
Bij Mobiele Data -> APN kan u de APN instellingen veranderen. Hierboven onder het kopje android staat wat de gegevens zijn.

3. Wanneer dit allemaal niet helpt, kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

4. Wanneer al het bovenstaande niet heeft geholpen, kan u er nog voorkiezen een Signaalplus module aan te schaffen. Dit is een persoonlijke zendmast die voor een optimale 3G dekking in uw huis zorgt. Meer hierover is op de volgende pagina te vinden:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml

Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Al deze bovenstaande dingen geprobeerd... Zelfs 2g valt steeds weg! Ook tot mijn spijt nog steeds geen oplossing gekregen vanuit Vodafone..

Jammer om te concluderen dat zij de klachten niet serieus willen nemen.
Renaldo1987

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mede slecht ontvangs hebbende,

hier heb ik ook het probleem enkelt in en rondom mijn huis met mijn werk en met mijn prive mobiel.
vrienden die langs komen hebben ook de zelfde problemen.

ik heb hier ook een case van laten maken en een klacht ingediend bij vodafone maar helaas ze doen HELEMAAL niets.

in deze tijd op 2g bellen of internetten ??? kan gewoon niet meer in deze tijd anno 2014


PS: ik woon in Zoetermeer
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Hele uitleg hoe dit wel gewoon nog kan in nederland:
Hier
Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IK ben pas geleden verhuisd naar 6129BA en sindsdien hebben zowel mijn vrouw als ik problemen met telefoneren via Vodafone en T-Mobile. Internet doen we via WIFI, dus dat is geen probleem. Maar dat je met je telefoon niet kunt bellen, dat is dus wel een probleem.

Ik heb dus ook een feedback formulier ingevuld en tevens bij T-Mobile dit probleem neergelegd.
Degene die dit probleem (als eerste oplost) krijgt er tevens een abbonnee bij.

Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm, signaal plus werkt alleen als je internet via een andere wijze hebt. Je moet immers op een router inpluggen.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml
Als je je mobiel als hotspot gebruikt voor internet thuis is Signaal plus geen optie .....
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat klopt @Pukdan . Maar in je eerste berichtje gaf je aan dat je WiFi had toch? Dan kun je SignaalPlus gewoon gebruiken:).
Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Re: 6129 CS slecht tot geen ontvangst vodafone Dat klopt @Pukdan . Maar in je eerste berichtje gaf je aan dat je WiFi had toch? Dan kun je SignaalPlus gewoon gebruiken.
-----------------------------------------------------------

Ja, dat klopt. Ik refereer niet naar mijn situatie maar naar de opmerking dat Signaal Plus de oplossing zou zijn. Dat is dus niet in alle gevallen zo!

Ik verwacht van Vodafone dat er een oplossing komt voor het probleem dat ik een abbo bij Vodafone heb maar Vodafone mij niet levert waar ik wel voor betaal.
Dan moet Vodafone gewoon zeggen dat zij mijn probleem niet kunnen oplossen zonder dat ik extra kosten moet maken. Volgens het gelijkheidsprincipe zou dat niet correct zijn dat ik als gewone Nederlandse ingezetene niet op dezelfde wijze wordt behandeld als andere Vodafone klanten.


Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede morgen Annabelle,

Ik had eigenlijk net zo snel een antwoord verwacht op mijn laatste reactie zoals jij dat deed op mijn Signaal Plus reactie. Mag ik concluderen dat Vodafone in gebreke blijft?

Met vriendelijke groet,

Puk
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als je een oplossing wilt voor jouw persoonlijke situatie hebben we je gegevens nodig.
Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen.
Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op ‎25-08-2014 12:12 PM
Re: 6129 CS slecht tot geen ontvangst vodafone Als je een oplossing wilt voor jouw persoonlijke situatie hebben we je gegevens nodig.
Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen. Groet - Kind regards,
Astrid
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
---------------------------------------------------------------------------------------
Nou, ik heb dus met de klantenservice (chat)contact opgenomen en ik zou een mail met vragen krijgen die de technische dienst nodig heeft om tot de conclusie te komen dat er sprake is van een dekkingsprobleem.Helaas na enkele uren nog geen mail ontvangen. Nogmaals (chat)contact opgenomen.Een andere medewerker. Deze kon helemaal niets van mij in het systeem vinden .....!Dat wekt wel vertrouwen op!!! Maar, ik hoop nog altijd dat ik positief verrast wordt! NB: Al mijn communicatie stel ik beschikbaar voor de kamerleden die het (landelijk) dekkingsprobleem in kaart willen brengen en gaat naar de Consumentenbond.
Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas nog steeds geen mail van Vodafone.
Jammer dat er zo spastisch wordt gedaan over de reden waarom sommige mensen geen ontvangst hebben / niet kunnen bellen. Collega KPN komt er gewoon voor uit dat er 50.000 mobiele telefoons als gevolg van een dekkingsprobleem geen 112 kunnen bellen.

De klantenservice? Je wordt supervriendelijk tewoord gestaan, het lijkt wel een warme douche!
Helaas kom ik tot de conclusie dat je voor service (en dan bedoel ik niet alleen dekking) niet bij Vodafone moet zijn. Jammer, zo'n onprofessioneel gedrag van zo'n gerenommeerd bedrijf.
Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aanvulling op bovenstaand:
Ik heb op 18 augustus een feedback formulier ingevuld. Via 1200 kreeg ik te horen dat zij dit niet kunnen vinden ....
Pukdan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een (standaard) mailtje gekregen met wat testen en als dat niet helpt of ik toestel 1200 nogmaals kan uitleggen wat mijn probleem is. Het feedback formulier dat ik wederom heb ingestuurd wordt weer niet op gereageerd.

Dus: Nogmaals met 1200 gebeld. Antwoord:

1) Het feedback formulier werkt soms niet. Ik kan mijn klacht beter schriftelijk opsturen.

Hoe zat dat met dat kastje en de muur, het kluitje in het riet?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic