Rambie

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

6129 CS slecht tot geen ontvangst vodafone

Hallo,

ik wil graag via deze post mijn beklacht doen over het zeer slechte ontvangst op postcode 6129 CS te Urmond.

Zowel met mijn zakelijke telefoon van Vodafone (via mijn werkgever) en de prive telefoon van mijn vrouw hebben wij constant problemen met het netwerk. Thuis is het zelfs zo dat we niet eens kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Hij geeft keer op keer aan dat er geen netwerk is. Dit is erg vreemd omdat er op de site van vodafone duidelijk staat dat er voldoende ontvangst moet zijn als ik mijn postcode invoer in de dekkingscontrole.

Het is op deze manier voor mij onmogelijk om op een fatsoendelijke manier thuis te kunnen werken en dit kan niet de bedoeling zijn. Daarnaast is het ook voor mijn vrouw erg vervelend dat zij thuis niet of nauwelijks bereikbaar is.

Graag zou ik van Vodafone een oplossing voor dit vervelende probleem willen krijgen.


35 Reacties 35
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Rambie ,

Wat vervelend zeg.
Heb je al gekeken of er in je buurt storingen zijn? Dit kun je op de volgende pagina vinden: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen
Of als er enige werkzaamheden zijn aan het netwerk om deze te verbeteren kun je deze ook op de volgende pagina bekijken: http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward
Wat ik je ook kan aanraden is om even 2 minuten het toestel uit te zetten en deze hierna opnieuw aan te zetten.

Werkt het 2G netwerk wel gewoon als je deze hierop zet? En anders eens het volgende Topic door te lezen, http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

We horen graag van je terug.
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Al deze stappen al doorlopen... Probleem speelt zich niet op een telefoon af maar op meerdere. Iedereen met Vodafone die op bezoek komt heeft dit probleem! Er is hier gewoon een probleem met het ontvangst! Er zijn ook meerdere mensen in de buurt die hierover klagen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op de dekkingskaart staat dat er voldoende dekking moet zijn...

2g zorgt voor een iets beter ontvangst maar nog steeds niet zoals het hoort..

Bij storingen of werkzaamheden staat ook niets!

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het vreemd dat als ik een abonnement afsluit en er op een dekkingskaart wordt aangegeven dat mijn bereik voldoende is.. Een oplossing wordt aangedragen die een klant extra geld kost.. Das in mijn ogen toch een beetje omgedraaide wereld...

Ik betaal immers al per maand voldoende voor het abonnement en dan mag ik verwachten dat Vodafone levert wat zij zeggen te leveren en als dat niet zo is moet Vodafone voor een oplossing zorgen.... En niet de klant op extra kosten jagen..
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
verwijderd
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel voor de laatste reactie.. Ben benieuwd wat er uit komt.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Rambie @NetwerkFreak
Ik heb de dekking nagekeken en tot aan de Raadhuisstraat is er niets aan de hand. Een gedeelte van de straat waar we het over hebben,heeft last van verminderde ontvangst. Waardoor de binnendekking heel beperkt is. Helaas valt dit niet 123 op te lossen. Ik heb je issue bij de netwerkspecialisten aangekaart en zij adviseren om een feedback formulier in te vullen. Zodat men je case nog eens kan bekijken en kan bepalen wat de mogelijkheden zijn. Wellicht toveren zij nog een oplossig tevoorschijn. Door het formulier in te vullen en online te versturen zijn je gegevens direct op de juiste plaats en kun je zo snel mogelijk worden geholpen.

Ik hoor het verder graag van je.
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké ik zal dit formulier invullen... Dan blijkt het dus idd zo te zijn dat er een verklaring is voor het slechte ontvangst en dat is fijn.. Nu nog een oplossing!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Rambie , je kunt 1000 tekens gebruiken in het feedback formulier. Je kunt refereren aan deze forumpost. "Kumpt good" 😉
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Per,

bedankt voor je reactie! Ik heb onderstaand bericht achtergelaten:

Hallo,
ik heb op het forum een klacht gepost over slecht tot geen ontvangst met mijn vodafone toestel.
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/6129-CS-slecht-tot-geen-ontvangst-vodafone/td-p/142229
Hierin wordt mij geadviseerd om contact op te nemen dmv dit formulier om het probleem kenbaar te maken in de hoop dat Vodafone een mooie oplossing kan te voorschijn toveren.
Ik hoop dat u de post op het forum leest en met een oplossing komt voor dit vervelende probleem. Anders zijn wij helaas genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider.
Met vriendelijke groet

Dit moet de lading voldoende dekken met de verwijzing naar het forum!

zou binnen 10 dagen een reactie krijgen dus ben benieuwd!

Alvast voor nu bedankt voor de moeite en de hulp!

Ik zal ook in deze post blijven reageren welke oplossing er wordt aangeboden zodat jullie op de hoogte blijven!

Groet Rambie
jgeurts

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik kom geregeld in Urmond. En ik moet zeggen dat de dekking in oud urmond zeer slecht is van vodafone. Zowel op 2G als 3G vaker geen signaal, en schakelt mijn telefoon over op proximus.

Ik hoop dat Vodafone met hun netwerkverbeteringen urmond niet vergeet. Net zoals de rest van de grensgebieden in deze regio.
mulken

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds december ook inwoner van Urmond (6129CS, Kloosterstraat) en het bereik is waardeloos! In mijn eigen huis kan ik het vergeten, buiten op straat heb ik nu een plek gevonden waar het enigszins te doen is. Nu al één keer gehad dat bij een noodgeval ik niet bereikbaar was.

Ik hoor van meerdere personen in de buurt deze klacht, wanneer gaat Vodafone eens actie ondernemen?

Ik heb verschillende toestellen geprobeerd om te kijken of het probleem wellicht daar aan lag.
- Samsung Galaxy S3 mini
- Samsung Ativ S (huidige toestel)
- Iphone 4
- HTC 8x
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
@mulken: kun jij ook het feedback-formulier invullen? (zie paar reacties hierboven)
Hoe meer mensen dat doen hoe hoger de prioriteit wordt bij Vodafone.

Bij slechte 2G-binnendekking wil het nog weleens voorkomen dat je een gratis SignaalPlus krijgt van Vodafone (evt. te leen) zodat je in ieder geval binnen fatsoenlijk kunt bellen, maar dat hangt af van welk abonnement je hebt etc. Ik ben niet van Vodafone dus ik kan je dat niet garanderen of beloven. Neem eens contact op met hun klantenservice!
Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Fijn dat er meer mensen zich melden met deze klachten...

ik heb onlangs reactie gekregen vanuit Vodafone via de e-mail en ik wil deze graag met jullie delen..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21-03-2014 Ons antwoord
Beste Lonneke,
Bedankt voor je e-mail! Wat vervelend dat je slecht bereik hebt thuis. Ik kan me voorstellen dat je hiervoor graag een oplossing wilt.
Onderzoek.
Ik wil de mogelijkheden graag voor je onderzoeken. Kun je me aangeven of het slechte bereik vooral binnenshuis is?
Met vriendelijke groet,
Désirée
Vodafone klantenservice

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo,
Het bereik wordt slecht zodra ik met de auto mijn straat in rij.
Kloosterstraat in Urmond. Zodra ik binnen ben valt de verbinding steeds weg
en ben ik nauwelijks bereikbaar!
Met vriendelijke groet,
Lonneke

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21-03-2014 Ons antwoord
Beste Lonneke,
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het vooral om binnenshuis dekking gaat.
Onderzoek
Je gaf aan dat je hiervan ook last hebt met een zakelijk nummer. Hierover heb ik nog een aantal vragen.
Is dit een nummer dat van jouw eigen bedrijf is?
Of is dit van een bedrijf waarvoor je werkt?
Kun je me dit nummer doorgeven?
Met vriendelijke groet,
Désirée
Vodafone klantenservice

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21-03-2014 Uw vraag
Hallo,
Dit is het telefoonnummer van mijn vriend. Hij heeft deze telefoon voor
het werk maar ervaart dezelfde problemen. Het telefoonnummer heb ik op dit
moment niet bij de hand.
Mensen die bij ons op bezoek komen ervaren overigens ook dezelfde
problemen!
Groet lonneke

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21-03-2014 Ons antwoord
Beste Lonneke,
Bedankt voor je reactie. Je geeft aan dat dit het telefoonnummer van je vriend is.
Slecht bereik binnenshuis
Dekking binnenshuis wordt beïnvloedt door jouw huis. Ook wordt dit beïnvloedt door omliggende gebouwen. Gebouwen worden steeds beter geïsoleerd. De dekking binnenshuis wordt hierdoor steeds slechter. Daardoor kunnen wij de dekking binnenshuis niet garanderen.
SignaalPlus
Gelukkig is hiervoor wel een oplossing. De oplossing heet SignaalPlus. Je koopt dan een apparaat. Dit heet een Femtocel. Hiermee verbetert u de dekking binnenshuis. Je vindt https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/signaalplus.shtml alle informatie over SignaalPlus en hoe je deze kunt bestellen.
Telefoonnummer
Waarom vroeg ik naar het zakelijke telefoonnummer? Ik kan dan nagaan of er bij hoge uitzondering een korting mogelijk is voor de SignaalPlus. Dit kan echter alleen als het nummer van jouw vriend zelf is. Is dit van het bedrijf waarvoor je vriend werkt? Dan kan je vriend hen het beste contact met ons hierover laten opnemen.
Met vriendelijke groet,
Désirée
Vodafone klantenservice

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21-03-2014
Hallo,
Zoals reeds aangegeven op het forum vindt ik het gezien de abonnementskosten die ik al betaal, belachelijk om zelf zo'n kastje te kopen. Het is toch jullie verantwoordelijkheid om te zorgen voor goed ontvangst? De telefoon van mijn vriend is idd van zijn werk maar hij heeft deze thuis eigenlijk nooit nodig na werktijd. Ik ben zeer ontevreden over de oplossing die jullie bieden.. Het ontvangst begint overigens al slecht te worden als ik buiten sta.. Ik moet de straat uitlopen om fatsoenlijk te kunnen bellen! Dit heeft dus niets met isolatie te maken!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24-03-2014
Hallo,
Krijg ik nu geen reactie meer op mijn laatste email?
Ik ga er vanuit dat dit een vergissing is want dit is niet manier waarop met trouwe klanten dient te worden omgegaan..
Ik hoop op een spoedige reactie,
Hoogachtend,
Lonneke
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot op heden heb ik geen enkele reactie meer gekregen op mijn laatste twee e-mails!

Schandalig hoe er met klachten wordt omgegaan!

Ik ben blij om te lezen dat ik niet alleen dit probleem ervaar! Ik hoop dat iemand deze berichten oppikt en zorgt dat er eindelijk een fatsoendelijke oplossing komt!

Ik ben op dit moment een zeer ontevreden klant en wilde dit graag met jullie delen!!!

Hopende op een reactie!



Rambie
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nogmaals voor de duidelijkheid en zoals anderen ook al reeds aangeven! Het is niet alleen zo dat ik binnen geen ontvangst heb en dus niet bereikbaar ben! Ik moet de straat uitlopen tot ik bereik krijg en kan bellen!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Rambie , wat vreemd dat je geen reactie meer krijgt. Zou je mij een privébericht willen sturen met het incidentnummer van de mail? Dan kan ik hier bij wijze van uitzondering even navraag over doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic