Rivella

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6026XR Geen netwerk

Sinds een dag of 3 á 4 geen internet en bellen/gebeld worden gaat ook niet.
Heeft dit nog met die storing te maken?

10 Reacties 10
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi rivella, er zijn op dit moment geen problemen bekend op die postcode. Zou je http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996 eens willen doorlopen? Check ook je My Vodafone account even.
Rivella
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb alles gedaan op de simkaart/telefoon omruilen na want ik heb geen simlockvrije telefoon bij de hand hier thuis.
Na de batterij verwijderd te hebben startte hij op en kon hij de eerste 3 minuten geen netwerk vinden.
Momenteel heb ik 1 streepje wat af en toe veranderd in het rondje met de streep er door dat er geen netwerk ik.
Sinds ik een nieuw netwerk (kpn) heb geselecteerd krijg ik ook de melding met de driehoek met uitroepteken dat er geen netwerk beschikbaar is.

We hebben vandaag een heel stuk door Nederland gereisd en ik verschillende keren geen netwerk gehad. Ik heb er alleen niet bij stilgestaan te noteren waar dat was en hoe laat.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als het problemen op meerdere locaties betreft is het toch verstandig om even naar je simkaart te laten kijken.
Hret zou best kunnen dat deze een beetje overgevoelige trekjes begint te vertonen.
Heb je zelf geen toestel om het mee te testen? Geen nood. In de Vodafone Winkel helpen ze je graag.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Rivella ,

is de telefoon die u gebruikt wel simlock vrij? Anders zou u hier een andere simkaart in kunnen proberen om uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt;)
Rivella
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook geen andere Vodafone simkaart.
Ik zal morgen eens langs de vodafone winkel gaan.
Momenteel heb ik thuis weer geen bereik. Zowel Internet als bellen gaat niet.
Rivella
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels zijn we een tijdje verder en heb ik nog steeds het zelfde probleem. Op het moment dat ik een gesprek afgerond heb valt mijn netwerk helemaal weg voor een minuut of 2. Lokatie is niet van belang hiermee. Ik ga nog eens een backup maken en de telefoon naar de fabrieksinstellingen terug brengen om te kijken of dit nut heeft.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Rivella ,

Dat is en goed idee van je, laat je het ons even weten of dit geholpen heeft?
Rivella
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben bij de Vodafone winkel geweest en heb een nieuwe simkaart gekregen, ook dit heeft het probleem niet verholpen:-(
Mijn netwerk valt vaak weg na het bellen of sms-en van iemand. Maar door de dag heen ook spontaan.
Ik heb dan geen verbindingen voor een periode variërend van 1 minuut tot een half uur. Dit gebeurt meerdere malen per dag op verschillende locaties. (oa 6026xr, 6006bs en 6093pl)
Ik heb ook het hele scala aan tests doorlopen, nieuwe simkaart. Van 3G naar 2G en terug. Terug naar fabrieksinstellingen enz. enz.

Ik heb nu het nummer van de vervangende toestel service gekregen maar ik vraag me af of ik dit zomaar moet bellen.
Ik neem aan dat ik dan mijn telefoon even moet backuppen en leeghalen?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Rivella ,

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice zodat er en technisch onderzoek kan worden gestart binnen die bepaalde regio van je? Zo niet dan kun je dit nog even het beste doen!

Ja als je het toestel reset maak dan eerst even en back up en je blijkt en Samsung Galaxy Note 3 te hebben? Dan kun je bestanden opslaan via Samsung Kies. Gegevens inderdaad even verwijderen via de instellingen wat zo is gedaan.
Rivella
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja kies hadden we al gebruikt.
Ik heb zowel kaal als met de back-up hersteld bovengenoemd probleem.
Het rare is dat ik de eerste maanden prima bereik heb gehad.
Ik zal de klantenservice eens bellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic