Yanniskl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5g doet het niet

Hi, Ik heb al een tijdje last van het feit dat ik mijn unlimited bundle niet kan gebruiken. Ik heb alleen via WiFi bereik op mijn toestel. Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat mijn 5g het weer gaat doen? Me WhatsApp werkt wel ten aller tijden tot nu toe, maar websites zoals NS reisplanner, Instagram, YouTube, Google, ABN doen het allemaal niet tenzij ik thuis ben en aan me WiFi Ben verbonden.

Ik wil er graag hulp bij, ik zit niet zo lang bin Vodafone maar zo kan ik er helaas geen gebruik van maken. 

2 Reacties 2
Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 25Posts
  • 5Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @Yanniskl, welkom op de Community!

Wat zonde dat je geen gebruik kunt maken van je bundel. Natuurlijk gaan we je helpen. 

Je abonnement staat juist ingesteld, hier ligt het gelukkig niet aan. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn.
Is je data wel ingeschakeld op het toestel? Zie je een 5G teken bovenaan je scherm? Kun je op geen enkele locatie gebruik maken van 5G?
Mocht je het nog niet gedaan hebben, dan zou je het toestel eens kunnen herstarten. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12538Posts
  • 3611Oplossingen
  • 3288Likes

Hoi @Yanniskl 
Hier kunnen meerdere dingen een probleem veroorzaken. Als eerste dacht ik ook aan het opnieuw opstarten van je toestel, zoals @Krista aangeeft. Maar ik zat ook te denken aan je mobiele instellingen, staat daar wel 5G aan en heb je wel een 5G toestel? Het is vreemd dat je whatsapp app het wel doet maar alle andere app's niet. Dit zou ook kunnen dat je al teveel data hebt gebruikt en dat je Blox Beperkt Internet aan hebt staan. Deze zal, na het volledig gebruik van je databundel, je snelheid zo verlagen dat een whatsapp sturen nog wel kan, maar alles heeeeeel traag maakt. 

Maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat je al snel door je bundel heen bent, behalve als je instellingen op je toestel aan hebt staan dat hij een update mag uitvoeren via je databundel. Controleer dat ook even, wie weet staat daar wel iets niet goed. Wat je ook kan doen is je SIMkaart wisselen met een andere SIMkaart en jou SIMkaart in een ander toestel stoppen om te zien of je daar wel 5G ontvangst hebt (als het andere toestel wel 5G heeft natuurlijk). 

Wat je ook nog kan doen is je netwerkinstellingen even resetten. Misschien zitten de oude instellingen er nog in en dan zal deze zich netjes installeren naar het Vodafone netwerk.

Als laatste, mocht je er niet uit komen, welk toestel heb je? Naam en type aub, misschien kan Vodafone je dan verder helpen en is het mogelijk om er samen uit te komen. Lukt het nu echt helemaal niet, ga dan langs een Vodafone winkel, daar helpen de mensen je graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic