Reks

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

5g belachelijk langzaam

Ik heb zo het idee dat mijn huidige 5g nog een stuk langzamer is dan 4g hiervoor.

Ik ben dus ook niet echt tevreden , mijn note s20 ultra schiet niet op , op wifi wel.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Reks 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst even melden dat vanaf maandag deze community even op stil staat, voor 2 dagen. Ze gaan deze dan verplaatsen en dan is het de bedoeling dat de community weer actief is op woensdag 27 januari.

Binnen is het altijd minder en de kans dat je dan 5G ontvangt is niet best. Buiten zal 5G veel beter zijn, mits alle omstandigheden positief zijn. Want teveel mensen, slecht weer enz enz, kan invloed hebben op je internet verbinding met Vodafone. Je zegt dat je wifi wel prima is dus ik verwacht dat je binnen zit en dan kan het dus zijn dat je minder bereik hebt met 5G. Voor het netwerk en/of melding van slecht bereik, kan je vinden en melden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Reks 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst even melden dat vanaf maandag deze community even op stil staat, voor 2 dagen. Ze gaan deze dan verplaatsen en dan is het de bedoeling dat de community weer actief is op woensdag 27 januari.

Binnen is het altijd minder en de kans dat je dan 5G ontvangt is niet best. Buiten zal 5G veel beter zijn, mits alle omstandigheden positief zijn. Want teveel mensen, slecht weer enz enz, kan invloed hebben op je internet verbinding met Vodafone. Je zegt dat je wifi wel prima is dus ik verwacht dat je binnen zit en dan kan het dus zijn dat je minder bereik hebt met 5G. Voor het netwerk en/of melding van slecht bereik, kan je vinden en melden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Reks,

Welkom op de Community van Vodafone.

Dat schiet niet op! 5G hoort niet trager te zijn dan 4G. 
5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid is verbeterd. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon. De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt. In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  
Het is wel afhankelijk van waar de masten staan, de omgeving etc.
Had je de stappen via de bovenstaande link al doorlopen? 

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Hebben we hoe dan ook al "echt" 5G en geen 4Gplus?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Echt 5G bestaat nog niet. Het wordt pas echt interessant als de veiling van de 3,5 GHz frequentie begint. Deze start pas in 2021 of 2022. Deze frequentie maakt een grote snelheidsverhoging mogelijk waar providers naar verwachting veel geld voor over hebben. Omdat de frequentie nu nog niet geveild wordt hoeven we nu nog geen extreme verwachtingen te hebben.

Vodafone heeft al een werkend 5G-netwerk op basis van bestaande frequenties. Voor hen zijn de nieuwe frequenties aanvullend 

 

  • 700 MHz: 20 MHz
  • 1400 MHz: 15 MHz
  • 2100 MHz: 2 x 20 MHz

 

Met de verweven frequenties gaan de providers een landelijk dekkend 5G-netwerk aanbieden. Vodafone zegt nu al een 5G-netwerk met een dekking van 80% te hebben, omdat zij gebruikmaken van reeds bestaande frequenties met beperkte snelheidswinst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic