Elmm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

5G valt steeds weg

Nu dat vodafone 5G aanbied zag ik dit voor even bovenin ipv het 4G(+) icoontje. Nu heb ik gemerkt dat de 5G verbinding na gebruik weer terugspringt naar 4G(+) en ik handmatig weer 5G moet kiezen. Mijn dekking is zeer goed en ik heb de nieuwste Samsung Galaxy S20 Ultra 5G, dus weet ook niet waar het probleem aan ligt. Graag hulp hierbij. Mvg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Elmm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Elmm 
Als ik de dekkingskaart controleer dan valt jouw postcode wel in 5G-gebied. Echter, de dekkingskaart geeft wel aan dat 4G+ de beste dekking geeft. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je op jouw toestel toevallig de meest recente software-update hebt uitgevoerd? Zo niet, wil je dit eens proberen en het toestel daarna opnieuw opstarten? En eventueel het netwerk handmatig selecteren? 

Lost dit het niet op, terwijl jouw toestel 5G-ready is, je woont in 5G-gebied en de software up to date is, dan zal er een case aangemaakt moeten worden. Dit kan ik voor je doen, maar je kan uiteraard ook bellen of chatten om dit zo snel mogelijk te laten realiseren. 

Ik heb vandaag hetvolgende bericht gekregen en sindsdien werkt mijn 5G nonstop. 

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Elmm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vervelend dat het nog niet allemaal goed verloopt. Je zegt goede dekking te hebben, wat heel fijn is, maar dit is misschien goede dekking met 4G+. Met 5G kan de dekking, zeker in het begin, anders zijn en misschien woon je net op een rand met wel, of geen, 5G dekking. Vodafone is druk bezig om alles prima op orde te krijgen. 

Voor meer informatie en om te zien wat voor 5G dekking jij hebt, lees even deze topic op de community en controleer ook je 5G dekking eens (link staat op de topic): https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-start-met-5g-in-nederland-301158#post328228

Elmm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb goede dekking, volle 5G dekking zoals ik van mijn statusbalk kan zien, maar tevergeefs valt de verbinding steeds weg. Nadat ik mijn S20 Ultra vergrendel en na 5 minuten weer kijk is de verbinding weer automatisch naar 4G+ gegaan. 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Elmm . Ik vermoed dat je net een beetje op een randgebied zit qua dekking, Als ik dit zo zie. De telefoon schiet vaak terug naar het sterkste netwerk. Als je je postcode en huisnummer in je profiel opneemt, kan ik even voor je kijken 🙂 

Elmm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Vodafone wrote:

Hey @Elmm . Ik vermoed dat je net een beetje op een randgebied zit qua dekking, Als ik dit zo zie. De telefoon schiet vaak terug naar het sterkste netwerk. Als je je postcode en huisnummer in je profiel opneemt, kan ik even voor je kijken 🙂 

Gedaan?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Elmm 
Als ik de dekkingskaart controleer dan valt jouw postcode wel in 5G-gebied. Echter, de dekkingskaart geeft wel aan dat 4G+ de beste dekking geeft. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je op jouw toestel toevallig de meest recente software-update hebt uitgevoerd? Zo niet, wil je dit eens proberen en het toestel daarna opnieuw opstarten? En eventueel het netwerk handmatig selecteren? 

Lost dit het niet op, terwijl jouw toestel 5G-ready is, je woont in 5G-gebied en de software up to date is, dan zal er een case aangemaakt moeten worden. Dit kan ik voor je doen, maar je kan uiteraard ook bellen of chatten om dit zo snel mogelijk te laten realiseren. 

Elmm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Elmm 
Als ik de dekkingskaart controleer dan valt jouw postcode wel in 5G-gebied. Echter, de dekkingskaart geeft wel aan dat 4G+ de beste dekking geeft. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je op jouw toestel toevallig de meest recente software-update hebt uitgevoerd? Zo niet, wil je dit eens proberen en het toestel daarna opnieuw opstarten? En eventueel het netwerk handmatig selecteren? 

Lost dit het niet op, terwijl jouw toestel 5G-ready is, je woont in 5G-gebied en de software up to date is, dan zal er een case aangemaakt moeten worden. Dit kan ik voor je doen, maar je kan uiteraard ook bellen of chatten om dit zo snel mogelijk te laten realiseren. 

Ik heb vandaag hetvolgende bericht gekregen en sindsdien werkt mijn 5G nonstop. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ah top!  Dat is fijn om te horen @Elmm. Bedankt voor jouw terugkoppeling en veel surfplezier op ons 5G-netwerk!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic