Brenno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5G signaal valt steeds weg

Mijn vrouw en ik hebben dezelfde telefoon en hetzelfde abonnement. Bij mij vrouw is het 5G signaal altijd goed, bij mij valt dit signaal om de zoveel tijd weg, wordt het een E of heb ik helemaal geen internet signaal meer. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Versleten Sim? 

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Brenno, goedemorgen en welkom hier!

Hé, dat is typisch! Vooral omdat jij en jouw vrouw exact hetzelfde toestel en abonnement hebben, maar ook als jullie op dezelfde locaties dit verschil ervaren qua bereik/signaal. 

De simkaart kan een mogelijke oorzaak zijn. De kortste klap om dat te controleren is een kruistest. Hierbij plaats je jouw simkaart in bijvoorbeeld het toestel van jouw vrouw en viceversa. Ervaar je precies hetzelfde probleem met jouw simkaart in het toestel van jouw vrouw? Dan kan het aan de simkaart liggen. Deze kan je dan via de klantenservice laten omruilen of in één van onze winkels. 

Blijkt door bovenstaande de simkaart niet de boosdoener te zijn, dan kan je altijd onze netwerkcheck eens doorlopen. Aan het einde wordt een ticket aangemaakt voor onze technische dienst om het netwerk op de betreffende locaties nader te onderzoeken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic