mertozyil

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

5G internet super traag

Enkele maanden geleden een 5G abonnement afgesloten met daarbij een Samsung S20 Ultra. Sinds ik deze setting gebruik kan ik amper nog browsen op het web!! Gemiddeld haal ik 20mbps en soms daald dit zelfs tot net een paar mbps. Op het 4G netwerk gaat het iets beter namelijk 50 a 60mbps, maar dit is bij lange na niet het geen wat je hoort te halen met 4G.

 

Al zeker 20x contact gehad en verschillende dingen te horen gekregen zoals een pijnlijke "toestel heeft een verkeerde patch geïnstalleerd gekregen je moet terug naar Samsung". Andere simkaart getest, resetten, resetten en nog eens resetten doordat de medewerkers keer op keer opnieuw het script willen/moeten volgen en dit niet registreren!! Na bijna elke dag aan de lijn te hangen is er een case aangemaakt. Ondertussen zijn dit er 5 waarbij geen 1 een oplossing heeft geboden. De cases worden zonder reden afgesloten of er zou informatie ontbreken (jullie maken zelf de registratie op). Ondertussen zijn de meet gegevens van case 1 of 2 niet meer geldig en mag je weer de hort op om 3 verschillende postcodes aan te leveren. 

 

KPN simkaart in toestel gehad en direct 300mbps snelheid op het 4G netwerk. Na het lezen van andere ervaring mbt 5G en Vodafone is mij duidelijk geworden waar het probleem zich bevindt. Vodafone heeft mij zwaaaaaar teleurgesteld. Graag willen verkopen, maar dan niet waar kunnen maken. En als je dan wil opzeggen beroepen op de algemene voorwaarden dat je dit binnen 30 dagen had moeten doen (laat je net toevallig vaker op WiFi zitten bijvoorbeeld). 

Triest hoe Vodafone hiermee omgaat. Noodgedwongen maar weer een case aangemaakt... Hoe gaan wij dit oplossen? 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @mertozyil 
Welkom op de community! 
Jeetje ik kan me voorstellen dat dit voor een nare nasmaak zorgt. Dat is natuurlijk absoluut niet onze bedoeling.

Om te achterhalen waar het mis gaat, zullen er verschillende stappen doorlopen moeten worden. De snelheid van data is afhankelijk van meerdere factoren. Denk hierbij aan je omgeving, waar staan de masten en hoeveel masten ondersteunen 5G al in jouw omgeving, hoeveel aanmeldingen zijn er op de mast. Zo zijn er natuurlijk nog een paar factoren.

5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid verbeteren. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon. De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt. In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  

Je geeft aan dat wij verwijzen naar Samsung. Heb je hierover ook al contact gehad met Samsung? Wat is daar uitgekomen? 
Een case blijft een bepaalde tijd open staan als er informatie nodig is. Indien wij dit vragen, kun je dit terug zien in My Vodafone (website) of je ontvangt hierover een mail/ sms. 

Dit is echt iets wat onderzocht moet worden door de technische dienst. Dit is niet iets wat ik direct voor je kan oplossen. Ik kan wel met je meekijken of alles op je nummer/abonnement correct staat of de status van het onderzoek erbij pakken. Hiervoor mag je de gegevens aanvullen in je profiel en mij een seintje geven. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak! Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Waarom verder de onderzoeken gesloten zijn, zal ik dan ook in het midden moeten laten aangezien ik niks van gegevens in zie op dit moment.  

Bekijk in context

9 Reacties 9
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @mertozyil 
Welkom op de community! 
Jeetje ik kan me voorstellen dat dit voor een nare nasmaak zorgt. Dat is natuurlijk absoluut niet onze bedoeling.

Om te achterhalen waar het mis gaat, zullen er verschillende stappen doorlopen moeten worden. De snelheid van data is afhankelijk van meerdere factoren. Denk hierbij aan je omgeving, waar staan de masten en hoeveel masten ondersteunen 5G al in jouw omgeving, hoeveel aanmeldingen zijn er op de mast. Zo zijn er natuurlijk nog een paar factoren.

5G zorgt voor een betere gebruikservaring doordat de reactietijd en downloadsnelheid verbeteren. De snelheden die je als gebruiker daadwerkelijk ervaart, zijn afhankelijk van diverse factoren zoals de drukte op het netwerk, locatie, bereik en de specifieke telefoon. De reactietijd (zogenaamde latency) zal met zo’n 30% verbeteren: van gemiddeld rond de 30 milliseconden op 4G tot onder 20 milliseconden op 5G. De downloadsnelheden die 5G in dit bestaande spectrum kan bieden, lopen op tot maximaal 1Gbps, wat ruim boven de maximale 350Mbps van de huidige 4G-abonnementen ligt. In het begin zal in de praktijk deze datasnelheid gemiddeld tien procent hoger zijn.  

Je geeft aan dat wij verwijzen naar Samsung. Heb je hierover ook al contact gehad met Samsung? Wat is daar uitgekomen? 
Een case blijft een bepaalde tijd open staan als er informatie nodig is. Indien wij dit vragen, kun je dit terug zien in My Vodafone (website) of je ontvangt hierover een mail/ sms. 

Dit is echt iets wat onderzocht moet worden door de technische dienst. Dit is niet iets wat ik direct voor je kan oplossen. Ik kan wel met je meekijken of alles op je nummer/abonnement correct staat of de status van het onderzoek erbij pakken. Hiervoor mag je de gegevens aanvullen in je profiel en mij een seintje geven. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak! Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Waarom verder de onderzoeken gesloten zijn, zal ik dan ook in het midden moeten laten aangezien ik niks van gegevens in zie op dit moment.  

mertozyil
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven,

Ik heb ook absoluut niet de illusie dat dit hier opgelost zal worden. Zeker gezien je na opmerking “KPN simkaart in toestel gehad en direct 300mbps snelheid op het 4G netwerk” nog steeds refereert naar Samsung... Hieruit blijkt maar weer hoe aandachtig en serieus de klachten/vragen opgepakt worden. Het toestel is top, niks mis mee. Splinter nieuw en werkt met andere providers prima. 


Die standaard uitspraken m.b.t. aantal aanmeldingen op mast, hoeveelheid masten ect. doen er niet toe als je praat over een paar mbps tot 20mbps. Je geeft zelf aan dat 5G in het begin zo'n 10% hoger zal zijn dan 4G. Ik kom met een paar mbps uit op bijna 100% lager dan 4G. Daarom heb ik nu 5G ook standaard uitstaan.


Waarom verdere onderzoeken zonder reden gesloten zijn kan ik wel uitleggen namelijk: een intern zooitje. Voor de laatste case kreeg ik te horen dat de ene afdeling de informatie niet accepteert die de andere afdeling heeft ge-intaked.

 

Doel is om andere mensen niet van het kastje naar de muur te laten sturen. Problemen 5G in combinatie met een nieuw toestel ligt toch echt aan het bagger netwerk van Vodafone.


Excuses voor het ongemak koop ik niks voor. Zo werkt het ook niet bij niet betalen van facturen. Geef mensen de kans om over te stappen als jullie niet waar kunnen maken wat jullie beloven.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp dat het niet fijn is @mertozyil! Zeker als je er al een langere tijd mee bezig bent! 
Je geeft aan dat het onderzoek is afgewezen. Dit gebeurt alleen als of de informatie in het onderzoek niet compleet is of als het onderzoek naar de verkeerde afdeling is doorgezet. 
We zullen helaas moeten afwachten op de terugkoppeling van het onderzoek. Mocht je willen dat ik met je meekijk hiervoor, dan hoor ik het graag.

Krug

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

80mbps, traaaaaaage 5g in den haag.

Mooie reclame beloftes maar is niets van waar. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Krug dat is niet fijn. Kun je eens de network check doorlopen en aan het einde een onderzoek aanmaken. Hoe meer details betreft het trage internet, hoe beter. 
Hopelijk is het snel opgelost.

Krug

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

??? Daar komt uit dat ik een nieuwe telefoon moet kopen. 

Krug

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een oplossing voor u, onderwerp uw netwerk eens aan die netwerkcheck en stop met die diplomatieke antwoorden waar niemand iets aan heeft, bovendien betaal ik vodafone welke de beloofde service niet kan leveren en vervolgens moet IK allerlei acties ondernemen. 

Dat is de omgekeerde wereld! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de simkaart ook eens getest in een ander toestel? Wat kwam hier uit? Heb je aan het einde een onderzoek aangemaakt? Indien er uit komt dat je een ander toestel moet hebben, dan heb je waarschijnlijk een verkeerd antwoord aangeklikt. Trouwens, dit antwoord staat ook niet in het stappenplan @Krug 
Wel dat je het toestel ter reparatie kan aanbieden omdat het probleem zich in het toestel bevindt. 

Ik probeer alleen met je mee te denken waar het probleem zich kan bevinden. Hiervoor zul je een aantal stappen voor moeten doorlopen. Onder andere een kruistest en een simwissel. Speelt het probleem dan nog, dan en komt het in beide toestellen voor, dan raad ik aan om aan via de network check aan te geven dat er geen storing is.

Je had de volgende opties hiervoor moeten kiezen in de network check: - problemen met internet - Je sim opnieuw verbinden: nee - Ben je in Nederland op reis : Nederland - Heb je dit probleem op specifieke locaties of overal - specifieke locatie (Den haag) - Check of er storing is: geen storing - gebruik je verouderde software: een netwerk probleem melden.

Het mogen dan misschien diplomatieke antwoorden volgens jou zijn, maar het enige wat ik wil is dat het zo snel mogelijk voor je opgelost wordt. En daar helpen de bovenstaande stappen bij. 

Krug

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic