Rovie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5G dekking in Eesbeek (NB)?

Ik heb sinds maart een nieuw RED 5G unlimited abo maar heb slecht ontvangst op poscode 5085 NN (internet snelheid).

Ik krijg geen 5G alleen maar 4G en kan via Ziggo Go app geen programma niet zonder happeren en stoten in lage resolutie ontvangen.

Ik wilde kijken op de de dekkingskaart of deze grensstreek uberhaupt wel 5G beschikbaar is maar op mijn PC krijg ik geen reactie als ik de poscode invoer (werkt niet bij mij). Is geen storing want dat was vorige week ook al.
Kan aangegeven worden of er in Esbeek 5G beschikbaar is (vermoed van niet)?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Als eerst even de controle via je browser. Ik denk dat je geen cookies hebt geaccepteerd en dan is het niet mogelijk om een controle uit te voeren. Wanneer je je cookies wel hebt geaccepteerd dan krijg je de mogelijkheid om je postcode in te voeren en krijg je informatie. Wanneer je IE of Safari gebruikt, gebruik dan een andere browser om dit te controleren. Wanneer ik via firefox kijk dan krijg ik te zien dat je op die plek, postcode 5085NN, geen 5G/4G+ hebt maar wel 4G. Er is net een kleine strook waar geen 5G bereik is (wat we beter kunnen zeggen, je hebt er geen 4G+ want 5G bestaat eigenlijk nog helemaal niet, dat komt pas bij alle provider rond augustus 2024). 

5G/4G+ is rood op dit kaartje, zoals je ziet, er is geen 5G/4G+ in dit gebied. 

Scherm­afbeelding 2024-06-06 om 13.13.49.png

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Als eerst even de controle via je browser. Ik denk dat je geen cookies hebt geaccepteerd en dan is het niet mogelijk om een controle uit te voeren. Wanneer je je cookies wel hebt geaccepteerd dan krijg je de mogelijkheid om je postcode in te voeren en krijg je informatie. Wanneer je IE of Safari gebruikt, gebruik dan een andere browser om dit te controleren. Wanneer ik via firefox kijk dan krijg ik te zien dat je op die plek, postcode 5085NN, geen 5G/4G+ hebt maar wel 4G. Er is net een kleine strook waar geen 5G bereik is (wat we beter kunnen zeggen, je hebt er geen 4G+ want 5G bestaat eigenlijk nog helemaal niet, dat komt pas bij alle provider rond augustus 2024). 

5G/4G+ is rood op dit kaartje, zoals je ziet, er is geen 5G/4G+ in dit gebied. 

Scherm­afbeelding 2024-06-06 om 13.13.49.png

Rovie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Expert,

Bedankt voor je reactie en het kaartje.
De cookies instellingen zijn het niet, ik krijg het ook niet met MS edge of Brave browsers zichtbaar, maar het nu duidelijk.
Geen optimale dekking dus. Begrijp ik het dan goed dat in in augustus in Esbeek 5G beschikbaar komt?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12179Posts
  • 3548Oplossingen
  • 3170Likes

Sorry, ik had iets anders moeten formuleren. Ergens vanaf augustus 2024 kunnen de providers 5G aanbieden (als er geen vertraging oploopt). Of dit dan ook in Esbeek is, dat weet ik natuurlijk niet. De providers zeggen wel dat 99% van Nederland gedekt moet zijn met 5G (waarschijnlijk niet vanaf het begin maar pas later omdat ze pas in augustus beginnen). Laten we hopen dat Esbeek dan ook 5G heeft, maar dat weet ik natuurlijk ook niet. Langs de grens blijft het altijd een lastig punt.

Jammer dat het niet is gelukt met je browser, maar mijn plaatje geeft al een aardige duidelijkheid. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic