peterhellmond

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5706 CE | slecht telefonisch bereik helmond

Zojuist een vodafone medewerker gesproken .
geen storingen in helmond zover bekend.
tijdens dit gesprek vol bereik en geen problemen met bellen.
ik hang op en direct slecht bereik en weer geprobeerd te bellen... helaas niet vlekkenloos.
hoe kan dit ?

Edit moderator: Topic dubbel geplaatst. Dit topic open gelaten maar andere topic over hetzelfde onderwerp gesloten.
7 Reacties 7
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

6. Het kan zijn dat u APN (live.vodafone.com) bij Vodafone geblokkeerd staat i.v.m. je vorige abonnement zonder databundel (die hebben een datablokkade uit voorzorg). Stuur eens DATA AAN naar 4000 en start vervolgens je toestel opnieuw op.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

peterhellmond
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor je antwoord.
Hiermee is het echter nie ipgelost.
Internet prima..
Telefoneren in mijn woon omgeving.... super slecht.zelfs bij vodafone zelf begrijpen ze dit niet ...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @peterhellmond

Als internet prima werkt zou je eigenlijk ook geen problemen mogen ervaren met bellen. Kun je uitleggen wat er dan precies mis gaat? Kun je zelf niet bellen? En merk je dit dan alleen binnenshuis of ook buitenshuis? En merk je dit op andere locaties ook?
peterhellmond
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik begrijp dit ook niet goed.
Het is voornamelijk binnenshuis en wat er gebeurt is het volgende.
Mensen horen mij steeds wegvallen . Soms praat ik en dan hangen de mensen op.

Ik beb het een en ander getest. Want ik ben een eindje verderop in de straat gaan staan en dan springt het van 4g naar 3g en heb dan ineens prima bereik.
Misschien een slecht 4g bereik of iets dergelijks ?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@peterhellmond ,

en als je jou telefoon vast zet op 3g, heb je dan thuis wel goed bereik?
peterhellmond
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haha klinkt heel makkelijk... maarr hoe doe ik dat haha
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
typ is *#*#4636#*#* in je bel scherm
Als nu een menu opent, heb je geluk
zet ier het preferred network type / netwerkvoorkeurs type naar: WCDMA only
onthoud wel even waar die op stond. zo kan je altijd terug
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic