Krug

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

4g zeer traag

Sinds een paar weken is de 4g verbinding niet meer vooruit te branden, iedereen heeft er last van maar niemand kan een normaal antwoord geven. 

Wat is er aan de hand?? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je een meeting doet en je hebt 60 Mbps dan is dat best aardig. Volgens Vodafone, zou je in een geweldige situatie 100 Mbps moeten kunnen halen. En dan zeg ik met de nadruk op geweldige situatie. Want onder ideale omstandigheden kan je verbinding een technisch maximum halen.

 

De werkelijke of praktische snelheid van ons netwerk hangt af van de mogelijkheden van je toestel en je locatie.

  • In de stad zijn er meer zendmasten, dus is de dekking daar beter dan ergens midden in het bos. Als veel mensen tegelijk ons netwerk gebruiken, gaat de snelheid van je verbinding ook omlaag. Bijvoorbeeld als 100 mensen op hetzelfde moment YouTube-filmpjes kijken via dezelfde mast.
  • Hoe verder je van een mast staat, hoe minder de dekking en hoe lager de snelheid.
  • Oude, massieve gebouwen en moderne gebouwen van gewapend beton zijn moeilijk doordringbaar voor het mobiele internet- en belsignaal.
  • De snelheid waarmee je zelf beweegt, beïnvloedt de downloadsnelheid. In de trein kan je downloadsnelheid afnemen. Je rijdt dan namelijk van het ene zendgebied naar het andere.
  • Op de meeste telefoons en tablets vanaf 2014 is 4G automatisch beschikbaar. Heb je een ouder toestel, dan is dit niet geschikt voor 4G.
  • 5G kun je gebruiken met toestellen die geïntroduceerd zijn vanaf 2020.

 

Nu is het net of ik volledig op kom voor Vodafone, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik haal alleen informatie van internet die ze aangeven en dat deel ik graag met mensen die hier vragen hebben. Het is aan Vodafone om je verder te helpen en ik kan er niet zoveel meer aan doen. Ik hoop dat er nog iemand van Vodafone hier op de community komt en dit met je wil bespreken. Bij deze wens ik je natuurlijk veel succes en dat je er samen maar uit mag komen.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Krug 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend om te lezen dat je geen goede 4G verbinding hebt. En wie is iedereen? Ik zelf heb daar geen last van, dus het is niet dat iedereen er last van heeft. Heb je al eens gekeken bij storingen en heb je daar ook al een melding gemaakt? Want dan komt het op de juiste afdeling en kunnen ze kijken of er misschien iets met een mast is.

Bekijk deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Doe ook de Vodafone Network check en ze helpen je verder met een onderzoek.

Krug
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Met iedereen bedoel ik iedereen uit mn omgeving, met een kleine google check kwam ik er achter dat ook wij niet de enige waren, er zijn heeel veel mensen met dit probleem, alle zogenaamde checks al gedaan, kwam uit dat ik een nieuwe telefoon moest kopen dus dat was ook een beetje kansloos. 

Er is duidelijk een probleem met de masten en iedereen ontkent het en verwijst me door naar een online pagina om maar weer een vragenlijstje in te vullen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je zo zeker bent dat het duidelijk aan de mast ligt, vul dan ook alles in en Vodafone gaat in onderzoek. Begrijp niet dat je dit dan niet opvolgt. Ik ben geen expert en of het nu duidelijk een mast is, geen idee. 

Op internet zijn altijd alleen mensen die een klacht hebben. Mensen die Vodafone hebben, in Rotterdam wonen, en niets hebben, die hoor je ook niet. Daar heb je niet zoveel aan. Als jij een probleem hebt, vul alles in en laat Vodafone een onderzoek doen. 

Geef bij je profielinstellingen al je gegevens en dan kan een Vodafone medewerker met je mee kijken. Iets doen is beter dan alleen maar zeggen dat het niet werkt, dank ik altijd maar. Eventueel langs een Vodafone winkel kan ook. Die zullen dan met je mee kijken en het ook uit zoeken. 

Krug
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb natuurlijk zoals ik al aangaf in de eerste post alle aanbevolen stappen van Vodafone al doorlopen en ben afwachtende, maar wat mij opvalt is dat ze het doen lijken of ik de enige ben met deze klacht terwijl als je een beetje onderzoek doet je er achter komt dat heel veel mensen er last van hebben en ik zeker niet de enige ben die hier melding van maakt.

Bij een meeting in mijn postcode komt de snelheid ook telkens op een mooi afgeronde 60 mbps uit wat niet echt op een storing lijkt maar eerder een ingestelde limiet. 

Maar goed al met al krijg ik al weken niet waar ik wel voor betaal en ik gok dat de eindconclusie van dit al zal zijn dat ik dan maar een 5G toestel moet kopen ?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je een meeting doet en je hebt 60 Mbps dan is dat best aardig. Volgens Vodafone, zou je in een geweldige situatie 100 Mbps moeten kunnen halen. En dan zeg ik met de nadruk op geweldige situatie. Want onder ideale omstandigheden kan je verbinding een technisch maximum halen.

 

De werkelijke of praktische snelheid van ons netwerk hangt af van de mogelijkheden van je toestel en je locatie.

  • In de stad zijn er meer zendmasten, dus is de dekking daar beter dan ergens midden in het bos. Als veel mensen tegelijk ons netwerk gebruiken, gaat de snelheid van je verbinding ook omlaag. Bijvoorbeeld als 100 mensen op hetzelfde moment YouTube-filmpjes kijken via dezelfde mast.
  • Hoe verder je van een mast staat, hoe minder de dekking en hoe lager de snelheid.
  • Oude, massieve gebouwen en moderne gebouwen van gewapend beton zijn moeilijk doordringbaar voor het mobiele internet- en belsignaal.
  • De snelheid waarmee je zelf beweegt, beïnvloedt de downloadsnelheid. In de trein kan je downloadsnelheid afnemen. Je rijdt dan namelijk van het ene zendgebied naar het andere.
  • Op de meeste telefoons en tablets vanaf 2014 is 4G automatisch beschikbaar. Heb je een ouder toestel, dan is dit niet geschikt voor 4G.
  • 5G kun je gebruiken met toestellen die geïntroduceerd zijn vanaf 2020.

 

Nu is het net of ik volledig op kom voor Vodafone, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik haal alleen informatie van internet die ze aangeven en dat deel ik graag met mensen die hier vragen hebben. Het is aan Vodafone om je verder te helpen en ik kan er niet zoveel meer aan doen. Ik hoop dat er nog iemand van Vodafone hier op de community komt en dit met je wil bespreken. Bij deze wens ik je natuurlijk veel succes en dat je er samen maar uit mag komen.

Krug
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thnx man, ik denk het uiteindelijk niet maar mn hoop is er goed voor, 60mbps is echt heel laag btw, niet genoeg om een filmpje te streamen. 

Mijn metingen van een paar weken geleden gaven altijd boven de 200 mbps aan zoals de resultaten op 07-04 hier onder. 

Bedankt voor het meedenken!! En een fijn weekend toegewenst 

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou, ik ben deze week overgestapt van T-Mobile naar Vodafone Red Unlimited en kan dus niet vergelijken met hoe het eerder was. Maar ik vind de snelheden ook ontzettend tegenvallen. Ik haal 15mbps down en 5mbps up. In zowel Amsterdam (1015 en 1019) en Den Bosch (5213). In huis en erbuiten. Ik heb een iPhone XS Max met de laatste software.

Volgens de chat-medewerker was dit acceptabel, maar daar denk ik anders over. Hij gaf later ook aan dat ik 60mbps toch wel zou moeten halen. Daar zou ik prima tevreden mee zijn, in vergelijking met wat ik haal. Hij verwees me ook naar de netwerkcheck. Die heb ik doorlopen, maar bij de laatste stap kan ik alleen aangeven dat het probleem opgelost is of dat ik mijn toestel wil laten repareren… Bij T-Mobile werkte mijn toestel top… Ik kon dus ook geen netwerkcheck aanvragen, erg raar. Ik wil deze graag laten doen, want ik heb nog een week bedenktijd. Als het niet beter wordt dan dit, dan zal ik (helaas) teruggaan naar T-Mobile. Reden om voor Vodafone te kiezen was de 25gb data in de EU, maar dan moet ik het maar met minder doen. Al hoop ik eerlijk gezegd dat ik alsnog hogere snelheden haal op Voda.

Krug
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is niet te vergelijken, ik ondervind hetzelfde probleem sinds vorige maand zakte alles van de een op andere dag 

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krug wrote:

Dit is niet te vergelijken, ik ondervind hetzelfde probleem sinds vorige maand zakte alles van de een op andere dag 

Ik snap dat je niet overal volle bak kunt halen. Maar het verschil is inderdaad wel erg groot.

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Misschien ben ik verwend, maar dit is toch niet best?

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

*afbeelding verwijderd door moderator*

En hoe kan ik nu die netwerkcheck aanvragen? Dit is bij mij de laatste stap. Ik kan alleen Ja (mijn toestel is misschien kapot) of Laat je toestel repareren kiezen. Mijn toestel is niet kapot, want ik had 5 dagen geleden nog volle bak ermee bij T-Mobile...

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lekker ook: als ik de 24/7 chat wil starten kan ik mijn naam invullen en het onderwerp kiezen, maar zodra ik op chat nu klik verdwijnt het venster… Lekkere kennismaking met Vodafone zeg.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat jullie zeggen, dat is wel een heel groot verschil. Het is 4G+ die de 350 zou moeten halen, niet de 4G. Tenminste, volgens de site is er een verschil. Op 4G zou je 100 moeten kunnen halen. Ik heb zelf ook maar eens een test gedaan en kom zelf op het volgende via test met VodafoneZiggo (zie 2e plaatje welke test provider ik heb gekozen). 

Ik haal, gewoon binnen in huis, 173 Mbps.
 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@Rick_78 
Haal je plaatje even weg, je e-mail adres staat hier namelijk in beeld! En deze community is voor iedereen te zien, dus lijkt me niet handig om zo je e-mail adres vrij te geven ??

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heb je blokkers in je browser? Probeer een andere browser eens. Want hier komt die wel gewoon op en werkt gewoon. Hou wel rekening mee dat de chat alleen gebruikt kan worden als er iemand online is om te bemannen (en ja, dan is 24/7 ook niet echt een reclame bordje, ben ik met je eens)!

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

@Rick_78 
Haal je plaatje even weg, je e-mail adres staat hier namelijk in beeld! En deze community is voor iedereen te zien, dus lijkt me niet handig om zo je e-mail adres vrij te geven

 

Scherp en dank voor de tip! Helaas kan ik mijn bericht niet meer wijzigen. Lekker dan, maar het verbaast me niets… Wat ben ik afgeknapt op dat Vodafone zeg. Een niet werkende chat, een forum waar je je eigen berichten niet kunt wijzigen/verwijderen, traag internet en een netwerkcheck die niet aan te vragen is via de link die je krijgt van een Vodafone medewerker. Lachwekkend.

Leest er eigenlijk wel iemand mee van Vodafone? Misschien wordt het tijd om in actie te komen, tenzij je het niet erg vindt dat een nieuwe klant meteen weer wegloopt. Ach, ik denk dat ik het antwoord al weet… Mocht er iemand behoefte hebben om me toch met iets te helpen: verwijder ajb dan even de post waarin mijn email te zien is. Dank!

Rick_78

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:

Heb je blokkers in je browser? Probeer een andere browser eens. Want hier komt die wel gewoon op en werkt gewoon. Hou wel rekening mee dat de chat alleen gebruikt kan worden als er iemand online is om te bemannen (en ja, dan is 24/7 ook niet echt een reclame bordje, ben ik met je eens)!


Ik heb meerdere browsers geprobeerd en heb overal hetzelfde probleem. Nu is het helemaal mooi, dit kan toch niet… Al heb ik dit inmiddels wel een beetje als de Vodafone realiteit leren kennen…

 



 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je kan binnen het uur, na plaatsen van je bericht, zelf dingen aanpassen. Daarna kan dit niet meer, dat is een instelling in de community. Ik heb een melding gemaakt bij de moderator van Vodafone om het weg te laten halen maar verwacht dat dit niet eerder is dan morgen. 

Ik heb net op de contacten pagina gekeken van Vodafone en zie dat de chat button gewoon actief is en ik kreeg ook zojuist iemand op de chat. Dus het werkt wel gewoon, zelf getest zojuist. Misschien nog eens proberen? En anders kan je ook, mocht je deze hebben, proberen contact op te nemen via Twitter of Facebook

Maar ga niet op teveel plekken je vraag stellen want anders gaat iedereen zich er straks mee bemoeien en dan gaat het misschien helemaal mis en dat wil je ook niet. Beter 1 plek behouden om je probleem kenbaar te maken en dat is het beste. Morgen is er weer iemand op de community aanwezig. Het is namelijk een klanten helpen klanten Community en in het weekend is er geen Vodafone aanwezig om even mee te kijken. Dan kunnen klanten elkaar helpen en als het niet lukt, dan wachten. Zo werkt dat op veel van dit soort platforms. 

tjeee

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem, het gaat niet meer hoger dan 60Mbps.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic