cabinetman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g werkt niet

Ik betaal voor 4g maar hij doet het niet. Weet iemand hoe je dit oplost? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @cabinetman 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik kan me voorstellen dat je ook gebruik wilt maken van 4G! Zou je onderstaande stappen eens kunnen doorlopen?

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren en dan weer terug zetten:
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je hem weer terug op het Vodafone netwerk.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @cabinetman 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik kan me voorstellen dat je ook gebruik wilt maken van 4G! Zou je onderstaande stappen eens kunnen doorlopen?

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren en dan weer terug zetten:
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je hem weer terug op het Vodafone netwerk.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic