jellebos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g locatieproblemen

In omgeving Veldhoven 5502JT is 4g sinds kort actief, echter geeft de 4g mast een verkeerde coordinaat af. Hierdoor raakt mijn A-gps vanslag en denkt mijn toestel dat die in San Juan zit. Pas na het fysiek laten verbinden met GPS wordt de juiste locatie weer weergegeven.
Is dit al bekend bij jullie?

MVG Jelle
2 Reacties 2
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
jellebos schreef:
In omgeving Veldhoven 5502JT is 4g sinds kort actief, echter geeft de 4g mast een verkeerde coordinaat af. Hierdoor raakt mijn A-gps vanslag en denkt mijn toestel dat die in San Juan zit. Pas na het fysiek laten verbinden met GPS wordt de juiste locatie weer weergegeven.
Is dit al bekend bij jullie?

MVG Jelle
Hi @jellebos

Dat probleem is bij mij niet bekend maar het zou wel kunnen. Dit is in ieder geval niet iets waarop wij invloed hebben. Dus dit kunnen wij helaas ook niet zomaar aanpassen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Volgens mij geven die masten niet zomaar een coordinaat van zichzelf af hoor. Het is eerder een instelling van Google of van Apple waardoor dit misgaat en waardoor een verkeerde cell-ID gekoppeld is aan een coördinaat.

Kan Vodafone inderdaad helemaal niks aan doen en zal zichzelf waarschijnlijk oplossen binnen een paar dagen of hooguit binnen een paar weken, aangezien deze locatie-informatie wordt geüpdate doordat toestellen zoals het jouwe doorgeven dat AGPS + GPS-coördinaten sterk van elkaar afwijken.

San Juan Puerto Rico of Tenerife trouwens? Of nog een andere? 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic