Traaginternet01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g+ is erg traag op alle mobiele nummers in red togheter abonnement

Beste forumleden,

 

Sinds Juli ben ik samen met mijn vriendin klant geworden bij Vodafone. Wij hebben het red togheter abonnement. Helaas is ons internet super traag en valt redelijk vaak weg. Het maximale wat wij gemeten hebben is 35mbps, maar vaak komt het niet verder dan 10mbps. Wij hebben al van alles geprobeerd, zoals toestel aan en uit zetten, simkaart omwisselen en opnieuw verbinding maken met het netwerk. Helaas heeft dit allemaal niet geholpen. Heeft iemand de oplossing? 

Screenshot_2022-07-20-17-31-45-57.jpg

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Traaginternet01 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als veel mensen tegelijk ons netwerk gebruiken, gaat de snelheid van je verbinding ook omlaag. Bijvoorbeeld als 100 mensen op hetzelfde moment YouTube-filmpjes kijken via dezelfde mast.

 

De snelheid en sterkte van een verbinding is afhankelijk van meerdere punten:
- Waar staat de mast?  Hoe verder je van een mast staat, hoe minder de dekking en hoe lager de snelheid.
- Welk netwerk zend de mast uit?
- De omgeving (Hoge gebouwen, of gebouwen met dikke muren, veel bomen etc. 
- Het weer. 
- Type en merk toestel
- Beweging: De snelheid waarmee je zelf beweegt, beïnvloedt de downloadsnelheid. In de sneltrein kan je downloadsnelheid afnemen. Je rijdt dan namelijk van het ene zendgebied naar het andere.

Het is dus erg lastig om hier een reden voor te vinden. Je zou via de website van Vodafone eens kunnen kijken of je wel 4G+ bereik hebt en of er geen storingen zijn. En kom je er helemaal niet uit, dan kan je via die website ook een melding maken en kunnen ze kijken wat het probleem is. Maar goed, dan moet het altijd wel op dezelfde plek zijn en kunnen ze kijken waar/wat het is. 

En doe ook deze controle eens. 

Traaginternet01
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy Dankjewel voor je reactie. Ik ga de test doen die je stuurde. Het gekke is namelijk dat ik net om 06:00uur wel 100mbps krijg.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is denk ik niet gek. Het is nu rustig op het netwerk dus dan haal je het wel. Maar het kan ook de warmte zijn! Dat drukt ook het bereik naar de zendmasten, is mij ooit eens laten weten. Het weer is soms ook heel belangrijk voor goed bereik, en de hoeveelheid mensen. Vakantie tijd, krijg je ook dat veel mensen opeens online zitten met hun mobiel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic