Batsbass

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

4g doet het niet en vaak geen service

Dag,

ik heb wat vreemds. Thuis kan ik gebeld worden en geeft de telefoon aan dat ie verbonden in met Vodafone NL Wi-Fi
Kom ik buiten dan geeft ie aan ‘geen service’ en schakelt ook niet over op 4g

Het is een iphone 6 en de simkaart is vernieuwd....

wat kan het zijn?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Snap dat je er al bent geweest. Maar als ik je niet op afstand kan helpen en er is niemand anders. Dan is toch mijn advies om langs de winkel te gaan. Misschien dat nog even kunnen kijken in je toestel (wat ik op afstand ook niet kan).

Maar goed, ik ben uitgedacht. Zou het zo 123 niet meer weten. Laten we hopen dat er nog iemand is die nog een tip heeft.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Batsbass
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je zou deze info eens kunnen lezen:
Wi-Fi Assistentie uitschakelen op iPhone en iPad
https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie-uitschakelen-iphone-ipad/

Als je handmatig je 4G aanzet, doet die het dan wel goed?
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de WiFi assistentie uitgezet, er gebeurt niks zolang ik op WiFi blijf. Schakel ik WiFi uit dan gaat ie niet over op 4g maar geeft ie aan Geen service Lijkt wel of Belfunctie het alleen doet op mijn eigen WiFi en 4g er helemaal mee opgehouden is
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kijk eens onder instellingen, mobiel netwerk
Misschien even zie of het daar allemaal goed staat.
Mode ook even je telefoon even helemaal uitzetten en dan weer aan. Zie Google hoe je een reset kan geven op je iPhone 6, of kijk hier: https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/tips/iphone-resetten/amp/
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hem helemaal uit en daarna weer aan gezet. Als ik de WiFi uitschakel gaat ie op geen service, doe ik hem weer aan dan op Vodafone NL Wi-Fi. Indenk dat mijn instellingen goed staan maar veel verstand heb ik daar niet van.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer ik bellen via WiFi uitschakel dan gaat ie ook over op geen service
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als je van beneden naar boven scroll, dan krijg je WiFi en 4G mogelijkheid te zien. Is je WiFi wit of blauw? Bij wit moet die 4G geven, mits het mastje, daar boven, op groen staat.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
WiFi is blauw 4g is groen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
En als je WiFi nu wit maakt, dan krijg je geen 4G in beeld? Heb je je SIMkaart al eens in een ander toestel gedaan? Zou haast denken dat het aan je SIMkaart ligt.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Simkaart isgeprobeert op ander toestel. Als WiFi wit wordt gaat ie uit en daarna verandert Vodafone nl WiFi in ‘geen service’ en geen 4g
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het functioneren van ‘Vodafone nl’ is gekoppeld aan het aan cq uitschakelen van de wifi Zelfstandig doet ie het niet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar als je er een ander SIMkaart in steekt, wat doet die dan? Of doe je eigen SIMkaart in een ander toestel, werkt het dan wel?

Heb alleen nog deze info:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201415

Als het niet lukt, ga dan morgen even langs een Vodafone winkel.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn oude simkaart laten vervangen door een nieuwe, deze is gecontroleerd in een ander toestel. Aan uit ect, herstart instellingen gecontroleerd, allemaal gedaan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan is mijn advies om langs een Vodafone winkel te gaan. Ik kan zo op afstand geen andere info meer bedenken. Heb nog iets gevonden aan info. Je zou het kunnen proberen en anders toch morgen maar even langs een Vodafone winkel.

Succes, ik ben eigenlijk wel een beetje uitgedacht. 😞


Eventueel zou je nog de APN instellingen kunnen controleren:
Open de Instellingen-app op je iPhone.
Ga naar Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk.
Onder het kopje Mobiele data vind je de invulvelden voor APN, gebruikersnaam en wachtwoord.


Bij Android: Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.

De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk. Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben al bij Vodafone geweest voor een nieuwe simkaart.

Mobile data

APN live.vodafone.com
gebruikersnaam Vodafone
ww *********
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Snap dat je er al bent geweest. Maar als ik je niet op afstand kan helpen en er is niemand anders. Dan is toch mijn advies om langs de winkel te gaan. Misschien dat nog even kunnen kijken in je toestel (wat ik op afstand ook niet kan).

Maar goed, ik ben uitgedacht. Zou het zo 123 niet meer weten. Laten we hopen dat er nog iemand is die nog een tip heeft.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt zover
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Wat is ondertussen de status Batsbass ? Ben je nog langs de winkel geweest? Mocht dit niet het geval zijn, dan raad ik je aan om een melding te maken bij onze technische dienst via https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml - aangezien Energieboy inderdaad alle meest voorkomende tips op afstand al genoemd heeft.
Batsbass
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja ik ben weer in de winkel geweest. Maar die kunnen me niet helpen. Beetje kastje en muur. Ze lossen het ook niet op. Misschien is het.... Het zou kunnen dat....

Dat soort antwoorden krijg ik. Ben niet veel opgeschoten dus.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels wel al een onderzoek aangemaakt Batsbass?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic