Jamiesf_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g doet het niet binnen eu

Als k mijn 4g aan zet, zie je normaal een icoon linksboven “4G” en krijg je meldingen binnen , maar hier op de canarische eilanden doet mijn 4g het niet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Moeke probeer eens de volgende stappen:

Ik raad je aan om eens de volgende stappen te doorlopen:

Mobiele data dient aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Gesprekken over 4g moet aan staan bij de opties onder de instellingen - mobiele data - opties en dan gesprekken over 4g.

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je hem terug op Vodafone.

In My Vodafone kun je zien of er nog een rekening eventueel open staat of dat er een blokkade op het nummer staat.
Tevens kun je contact opnemen met mijn collega's. Zij kunnen zien of er een blokkade bij ons op staat en hoe het nummer is aangemeld op het netwerk. Vanuit hier kan ik dit helaas niet controleren wegens privacy redenen. Daarnaast kunnen zij ook zien of het abonnement correct staat.
Stuur je ons een berichtje via Facebook of Twitter zodat we dit kunnen controleren?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Jamiesf_

Zie je wel 3G? Staat mobiele data en roaming aan? En heb je al eens geprobeerd te verbinden met een ander netwerk?
Moeke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu tijdens mijn vakantie in duitsland en laatst in italie ook geen 4 g baal daar flink van
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kunt altijd bovenstaande stappen doorlopen Moeke. Zou je dat eens willen doen?
Ik weet wel dat in Italie een storing was afgelopen maand.
Betreft Duitsland weet ik wel dat de netwerken minder sterk zijn zoals wij dat gewend zijn.
Moeke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik allemaal gedaanheb ook al anderen er naar laten kijken niemand kreeg het voor elkaar
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat heb je precies nog meer geprobeerd Moeke ?
Moeke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn kinderen hebben alles geprobeerd hebben er best veel verstand van maar ook hun lukte het niet ik heb een iphone 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Moeke probeer eens de volgende stappen:

Ik raad je aan om eens de volgende stappen te doorlopen:

Mobiele data dient aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Gesprekken over 4g moet aan staan bij de opties onder de instellingen - mobiele data - opties en dan gesprekken over 4g.

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je hem terug op Vodafone.

In My Vodafone kun je zien of er nog een rekening eventueel open staat of dat er een blokkade op het nummer staat.
Tevens kun je contact opnemen met mijn collega's. Zij kunnen zien of er een blokkade bij ons op staat en hoe het nummer is aangemeld op het netwerk. Vanuit hier kan ik dit helaas niet controleren wegens privacy redenen. Daarnaast kunnen zij ook zien of het abonnement correct staat.
Stuur je ons een berichtje via Facebook of Twitter zodat we dit kunnen controleren?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic