serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

4G op multisim Vodafone Red Super

Hoi,

Vandaag geconfronteerd met iets belachelijks, multisim op mijn Vodafone Red abonnement geactiveerd.
Wat blijkt, alleen 3G service op de multisim, navraag leert dat 4G niet op de multisim geactiveerd is/wordt en dat schijnbaar zo hoort.

Wat is dan nog het nut van een multisim ?!?!

Belachelijke situatie! Deze beperking staat nergens vermeld in de voorwaarden of productomschrijving.



42 Reacties 42
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste Jan1960

De Ipad air 2 ondersteund inderdaad 4G. Mogelijk is 4G niet ingeschakeld

Dit kan u controleren onder: Instellingen > Mobiele Data en dan het schuifje bij 4G/LTE moet groen zijn

Ik suggereer niet dat het probleem bij u ligt. Maar aangezien wij op het forum niet in de Vodafone Systemen kunnen. Kunnen wij u alleen helpen om uit te sluiten dat het probleem aan uw kant ligt.


Jan1960

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Uiteraard staat 4G aan.Heb ook een kruistest gedaan met de sim uit mijn IPhone,en gaf netjes 4G aan.Ben nu 2 maanden bezig,en 2 simkaarten verder,maar het probleem ligt aan het systeem bij Vodafone.Door een systeemfout is 4G niet aan te zetten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jan1960 , het onderzoek naar 4G bij jouw MultiSim is bij onze technici wel nog in behandeling? Als het een complex probleem is met achterliggende systemen dan kan een oplossing helaas langer op zich wachten. Ik kan dit helaas niet versnellen.
sander2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gek ik heb het probleem ook. Heb al 5x met Vodafone telefonisch contact gehad en elke keer wist de medewerker niet dat dit een bekend probleem is.
Jan1960

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Marc-
Een ticket omtrent dit probleem is sinds 19 maart in behandeling bij de technische dienst.
Ik ben nu vanaf Februari bezig,en een maand lang aan het lijntje gehouden met allerlei onzin,smoezen en leugens.
Een maand later werd er uiteindelijk een ticket aangemaakt.Dit alles bij elkaar opgeteld heeft mij doen beslissen om straks niet meer te verlengen,maar over te stappen.Niet vanwege het probleem,maar wel hoe de klantenservice met klanten omspringt.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Jan1960 het is zeker niet fijn dat het voor jou nog niet werkt. Gelukkig zoekt onze technische dienst dit nu voor je uit zodat jij ook gebruik kunt gaan maken van 4G op je MultiSim. Hopelijk duurt het nu niet lang meer.
Jan1960

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb na 3 maanden alle hoop al opgegeven.
rightone

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Voordat ik mijn contract verlengd heb had ik 4g op mijn multisim sinds mijn contractverlenging niet meer en het was me ook opgevallen dater geen ticket voor aangemaakt is terwijl de medewerker aan de telefoon zei dat hij het wel zou gaan doen, wat moet ik doen zodat mijn vraag alsnog in behandeling genomen wordt?
Jan1960

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als ik jou was zou ik kontakt opnemen met de klantenservice,en vragen of ze het in behandeling willen nemen.
sebastiaanmaas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook problemen met 4G op de Multisim. Sinds twee weken heb ik een Multisim. Aanvraag via telefoon ging al fout, kreeg een foutieve simkaart toegestuurd en dit is uiteindelijk recht gezet door filiaal in Delft. Het telefoonmenu van 1201 is i.i.g. voor verbetering vatbaar. Ik gebruik de Multisim in een iPad mini retina. Deze ondersteunt i.i.g. LTE band 3,7 en 20. Dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Zojuist via Twitter met webcare e.e.a. uitgezocht. Sim swap gedaan tussen telefoon en tablet. Nu heeft de iPad 4G en de telefoon geen 4G meer. Blijkt dat ik wel kan bellen met de Multisim, echter is dit een heel ander nummer dan mijn gewone telefoon simkaart. Geen idee of dit zo hoort.

Eens kijken hoe snel het probleem bij mij wordt opgelost, want ik vind 3G op de Multisim niet echt prettig werken...
Jan1960

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zet je maar schrap.Ik heb mijn multisim in februari ontvangen,en vanaf die tijd al bezig om 4G te krijgen,dus bij elkaar nu 3 maanden bezig.Ik heb in ieder geval alle hoop opgegeven.
rightone

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
via klantenservice een ticket aan laten maken en sinds kort heb ik weer 4g op me multisim ze hebben me een "nieuw" nummer gegeven...
Anonymous
Niet van toepassing
Hey iedereen zover ik weet moet het nu verholpen zijn.
Is dit niet het geval neem dan hiervoor contact op met de klantenservice. Zij kunnen dit in orde maken voor je.

Groetjes stevied86
Sipke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probleem heb ik ook nog steeds, na vele malen bellen werd ik geinformeerd dat de technische dienst er mee bezig is.Volgens Vodafoon zou het nu opgelost moeten zijn, maar ook met mijn multisimcard in een R212 vodafone 4G modem nog steeds alleen 3G maar geen 4G verbinding.
aldus Vodafone moet het wel de bedoeling zijn dat 4G op de multisim gaat werken, alleen wanneer ze proberen deze mogelijkheid te activeren schijnen ze foutmeldingen in hun systeem te krijgen waardoor het niet lukt. heb net de zaak opnieuw opgestart, maar nog het zelfde probleem.
sebastiaanmaas

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik weer niet wat Vodafone precies gedaan heeft, maar 4G werkt inderdaad op mijn iPad mini Retina sinds vanmorgen.
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het bij@sebastiaaanmaas nu werkt !
Sipke

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
idd werkt nu hier ook op 4g op het R212 modem sinds vandaag.
zal het meermalig beloofde smsje dat het gelukt is van vodafone nog wel komen denk ik ..
maar hoe dan ook het is wel opgelost, daarvoor dank.
groet
Sipke.
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen Sipke!
GMdeBoer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu augustus 2015, en blijkbaar kun je met je multisimkaart nog steeds niet op het 4G netwerk. Echt belachelijk. De verkoper bij Vodafone verzekerde mij dat dit wel het geval was.

Ik weet niet waarom Vodafone steeds wisselt met het wel/niet aanbieden van 4G op de multisimkaart? Als ik de berichten op dit forum zo lees, kan het dus wel?

groeten

GM
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Zeker kan het, heb zelf ook 4g met mijn multisim.
Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen je hiermee verder helpen. Vraag dan naar de afdeling smartphone crew
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic