ItsYaBoyLars

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G op de Oneplus One

Ik heb een vraag over de 4G verbinding op de Oneplus One. Ik ben aan het kijken voor een simonly-abonnement bij Vodafone maar heb een klein probleem. Vodafone vestuurt blijkbaar (ik heb deze info niet gevonden op de website van Vodafone maar op een andere website en heb aangenomen dat het klopte) 4G over drie verschillende kanalen: 800mhz, 1800mhz en 2600mhz. De Oneplus ontvangt echter het 800mhz kanaal niet. Mijn vraag is nu: gaat mijn 4G werken als ik een simonly-abonnement bij Vodafone afsluit.

Lars
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi ItsYaBoyLars , welkom op het forum! Het 4G netwerk van Vodafone maakt gebruik van een combinatie van lage (800 Mhz) en hoge (1800 Mhz) frequenties. De lage frequenties hebben een groot bereik, hoge frequenties zorgen ervoor dat je ook op drukke locaties bereikbaar bent. De 800 Mhz is de belangrijkste frequentie voor ons 4G netwerk, met name voor binnenshuis. Alleen de 1800 Mhz frequentie is niet genoeg om landelijke 4G dekking te ervaren. Je kunt nakijken hoe de dekking op 1800 Mhz in jouw omgeving is via onze dekkingskaart. Per locatie wordt hier namelijk aangegeven of het op die locatie mogelijk is om gebruik te maken van 4G met een iPhone 5. Dat toestel maakt ook alleen gebruik van de 1800 Mhz frequentie, en niet van de 800 Mhz frequentie. De dekking is puur op de 1800Mhz frequentie een stuk minder. We kunnen ook niet garanderen dat je met een dergelijk toestel in het buitenland op voldoende plekken 4G kunt ontvangen. Als je veel waarde hecht aan het gebruik van 4G, zou ik je een toestel dat alleen de 1800 Mhz en 2600 Mhz LTE banden ondersteunt in combinatie met het Vodafone netwerk niet aanraden.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi ItsYaBoyLars , welkom op het forum! Het 4G netwerk van Vodafone maakt gebruik van een combinatie van lage (800 Mhz) en hoge (1800 Mhz) frequenties. De lage frequenties hebben een groot bereik, hoge frequenties zorgen ervoor dat je ook op drukke locaties bereikbaar bent. De 800 Mhz is de belangrijkste frequentie voor ons 4G netwerk, met name voor binnenshuis. Alleen de 1800 Mhz frequentie is niet genoeg om landelijke 4G dekking te ervaren. Je kunt nakijken hoe de dekking op 1800 Mhz in jouw omgeving is via onze dekkingskaart. Per locatie wordt hier namelijk aangegeven of het op die locatie mogelijk is om gebruik te maken van 4G met een iPhone 5. Dat toestel maakt ook alleen gebruik van de 1800 Mhz frequentie, en niet van de 800 Mhz frequentie. De dekking is puur op de 1800Mhz frequentie een stuk minder. We kunnen ook niet garanderen dat je met een dergelijk toestel in het buitenland op voldoende plekken 4G kunt ontvangen. Als je veel waarde hecht aan het gebruik van 4G, zou ik je een toestel dat alleen de 1800 Mhz en 2600 Mhz LTE banden ondersteunt in combinatie met het Vodafone netwerk niet aanraden.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic