Keestramper1965

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

4G of Edge (E) in plaats van 5G

Waarom heb ik 4 G in plaats van 5G. En soms E?

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hi @Keestramper1965 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een hele goede vraag waar heel veel antwoorden op kan worden gegeven. Teveel mensen op 1 mast, niet voldoende 5G bereik, het weer, afstand van toestel en mast, en ga zo maar door. Daarnaast moet je toestel geregistreerd zijn bij Vodafone om 5G toe te laten. 

Het beste wat je kan doen is het netwerk controleren op 5G en kijken of, waar je komt, wel voldoende 5G is. Is dit het geval, en is je toestel geregistreerd, dan zou je op deze website een melding kunnen maken. Vodafone gaat dan onderzoeken wat er aan de hand is. Op deze webpagina kan je ook controleren of 5G wel toegankelijk is. Oh ja, binnen kan het overigens ook nog vaak zo zijn dat je toestel over gaat op 4G en soms minder, als er geen bereik is. Gebruik dan 4G over WiFi! 

En wil je controleren of je wel een 5G toestel hebt, en die ook getest is door Vodafone, zodat je gebruik kan maken van het 5G netwerk. Als alles positief is, controleer je toestel door je simkaart in een ander toestel te stoppen, en een andere simkaart in die van jou. Want het kan ook aan je toestel liggen. 

Kom je er helemaal niet meer uit, loop dan een Vodafone winkel binnen en kijk er samen even naar. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Keestramper1965,
Welkom op de Community van Vodafone! De dekking van het netwerk kan van verschillende oorzaken afhankelijk zijn. Denk hierbij aan:
- Waar staat de mast en welk signaal zendt de mast uit?
- Hoe is de omgeving?
- Het weer
- Zijn er werkzaamheden of storingen
- Isolatie van gebouwen
Hierdoor kan het zijn dat je toestel soms 4G of 2G laat zien op sommige locaties. Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt! Gelukkig lees ik dat @Energieboy je al heel veel informatie geeft. Dank hiervoor! Heb je de tips van @Energieboy doorlopen? Welk toestel heb je en sinds wanneer heb je dit toestel? Heb je al eens 5G in beeld gezien? Staat 5G aan in je toestel? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic