Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

4G netwerk bouw

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier maar een bekende van het Tele2 forum, kom ook vanaf Tele2 en sinds deze week zit ik bij de rode club.
Wat ik merk is dat nog best wat masten 4G zijn (dus alleen de 800mhz frequentie band 20) in de provincie Brabant, niet negatief bedoelt maar met Tele2 had ik hier 4G+ (waarbij het netwerk sneller is dan vodafone op bepaalde plaatsen), hebben deze dorpen of masten minder prioriteit? of wordt dit begin 2020 allemaal overgezet vanuit de 2100mhz frequentie van 3g? Zelfs in de stad breda zijn er nog een aantal 800 mhz only masten, concurrenten hebben hier overal 4G+.

Hoop dat hier snel verandering in komt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Vodnlru

Welkom bij Vodafone en de Community.

Het klopt inderdaad dat er op bepaalde plekken alleen maar 4G is in plaats van 4G+
Ik weet wel dat steeds meer plekken 4G+ hebben en dat Vodafone continu bezig is om het netwerk te verbeteren.
Voor meer informatie over ons netwerk kun je hier terecht: http://voda.fo/ne/7cqnl

Hoe ze dit precies gaan aanpakken, durf ik je helaas niet te zeggen.
Het kan zijn dat deze masten aangepast gaan worden. Ik denk niet dat de frequentie aangepast gaat worden.
Ik ga het voor je navragen. Mocht ik een antwoord krijgen, dan hoor je van mij 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vodnlru
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Natuurlijk welkom bij de rode club, zullen we dan maar zeggen. Eigenlijk kunnen we als klanten onder elkaar hier niet zoveel over zeggen. Er is een pagina van Vodafone die je kan bekijken of er, en wanneer er, 4G (+) in je omgeving komt. Zie deze link, Dekkingskaart van Vodafone.

Om heel eerlijk te zijn zie ik op die pagina niet zoveel veranderen voor Januari 2020. Vooral in de randstad en het Westen van Nederland dat het opeens veel blauwer begint te worden. Het is wel de bedoeling dat Vodafone in 2020 veel meer 4G + punten heeft of wel volledig bereik (tenminste, dat hoop ik toch wel).

Veel meer info kan ik je op dit moment niet geven. We zullen moeten wachten wat Vodafone gaat doen de komende tijd. Dat het anders is dan Tele2 komt natuurlijk omdat Tele2 direct al begonnen is met plaatsen van andere masten. Misschien dat dit een voordeel voor hun was en Vodafone natuurlijk al een tijdje bestaat en nu alles moet gaan omzetten en/of aanzetten 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Vodnlru

Welkom bij Vodafone en de Community.

Het klopt inderdaad dat er op bepaalde plekken alleen maar 4G is in plaats van 4G+
Ik weet wel dat steeds meer plekken 4G+ hebben en dat Vodafone continu bezig is om het netwerk te verbeteren.
Voor meer informatie over ons netwerk kun je hier terecht: http://voda.fo/ne/7cqnl

Hoe ze dit precies gaan aanpakken, durf ik je helaas niet te zeggen.
Het kan zijn dat deze masten aangepast gaan worden. Ik denk niet dat de frequentie aangepast gaat worden.
Ik ga het voor je navragen. Mocht ik een antwoord krijgen, dan hoor je van mij 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Inmiddels heb ik een antwoord. Dit is intern nog niet bekend gemaakt. Hierdoor kan ik je niet van een antwoord voorzien wat er met deze masten gaat gebeuren.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Hoi Vodnlru

Welkom bij Vodafone en de Community.

Het klopt inderdaad dat er op bepaalde plekken alleen maar 4G is in plaats van 4G+
Ik weet wel dat steeds meer plekken 4G+ hebben en dat Vodafone continu bezig is om het netwerk te verbeteren.
Voor meer informatie over ons netwerk kun je hier terecht: http://voda.fo/ne/7cqnl
Hoe ze dit precies gaan aanpakken, durf ik je helaas niet te zeggen.
Het kan zijn dat deze masten aangepast gaan worden. Ik denk niet dat de frequentie aangepast gaat worden.
Ik ga het voor je navragen. Mocht ik een antwoord krijgen, dan hoor je van mij 🙂

Bij andere providers is dat wel gedaan (kpn en T-Mobile) frequenties van 3 of 2g ingezet worden voor 4G.
Ben wel benieuwd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik ook Vodnlru maar dit is niet iets wat nu al intern bekend is. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken en wat er gaat veranderen.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Ik ook Vodnlru maar dit is niet iets wat nu al intern bekend is. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken en wat er gaat veranderen.

Toch bedankt, hoop snel dat er verandering komt!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic