Sherry500

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G iphone

Halo,
Ik heb een iphone 5 en heb er een blox 4G voor 2,50 pm bij genomen. Nu staat er wel een knop waarmee ik 4G kan aanzetten, maar hij blijft op 3G linksbovenin min scherm. Heel soms doet die even 4G. Wat kan ik er aan doen dat hij op 4G gaat en niet op 3G?

Alvast bedankt, groetjes.
15 Reacties 15
Sherry500
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon trouwens in her centrum van rotterdam
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Sherry, 4G is momenteel in de uitrol fase. Het kan zo zijn dat er maar een minimale 4G dekking is op jouw locatie. Vooral wanneer je je binnen in een gebouw bevindt kun je dit merken. We blijven continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Om te controleren hoe de dekking is op jouw locatie kun je terecht op deze pagina.
Sherry500
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey, bedankt voor het snelle antwoord!
Ik heb even op de dekkingskaart gekeken maar er is zo te zien goede dekking bij mijn plaats. In mijn huis heb ik voor derest ook nog nooit problemen met mijn internetverbindig gehad.. Soms valt mijn internet ook wel eens uit binnens en buitenshuis terwijl toen ik 3G had daar nog nooit problemen mee heb gehad.. Is er misschien nog een andere oplossing voor mijn probleem? Heb alle forumberichten over 4G en niks heeft tot nu toe het probleem verholpen.

Alvast bedankt!
Groetjes
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Sherry,

Geef anders even je postcode door, dan kijken wij hier hoe het er voor staat met de dekking 🙂

Sherry500
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
3067wc is mijn postcode. Alleen nu heb ik alleen helemaal geen internet meer...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Aha, dat is mogelijk iets anders. Kijk eens naar deze posts en de post erna uit het 4G topic?
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/4G-op-het-Vodafone-netwerk/m-p/94318#M51

Lost dat het op?
Yokydoky

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook mijn abonnement uitgebreid met 4G blox
ik heb overal alleen 3g
 
instellingen staan goed
- dekking is goed ( Den HAAg en DELFT ) gechecked op de kaart
- heb alle instellingen vernieuwd
- heb toestel 30 sec in vliegtuig modus gehad
- ben opnieuw opgestart
 
iemand nog een tip om $G aan de praat te krijgen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Yokydoky,

Heb je wel ios7 en de carrier update? Zie je bij netwerkinstellingen de mogelijkheid om LTE aan te zetten?
marionvdhoeven

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kocht gisteren een nieuwe iphone 5s maar ontvang geen 4G. Wat moet ik doen lieve moderator?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @marionvdhoeven,

Er zijn veel factoren afhankelijk of je 4G ontvangt of niet, zie ook de eerdere berichten hierover in dit topic. Kijk eerst of er wel 4G dekking is op jouw locatie, ga hiervoor naar deze site. Via je My Vodafone kun je controleren welk abonnement je hebt. Je hebt namelijk een geschikt abonnement of de losse 4G toevoeging nodig, je kunt dit nakijken via je My Vodafone.
marionvdhoeven

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord! Ik zal het nagaan! Een ander probleem heb ik thuis met wifi. De iphone kan niet verbinden. Waarom is dit?
Vraag 2: wat betekent het icoontje boven aan in de iphone: een rondje met iets erin? Het meest linkse icon!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@marionvdhoeven

Komt je iPhone op geen enkel WiFi netwerk? Of alleen niet op het jouwe?
Met je 2de vraag denk ik dat je het icoontje voor 2G netwerk bedoelt. Dit is een rondje met een gaatje in het midden. Dit geeft aan dat je op dat moment gebruikt maakt van het 2G netwerk. Als er 3G staat maak je vanzelfsprekend gebruik van het 3G netwerk.
jackvdwielen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Begrijp dat bij vodafone, EEN IPHONE5, het 4g netwek ALLEEN MAAR IN DE GROTE STEDEN EN RANDSTAD WERKT .
Maar kan bij blox wel 4g aanzetten voor 2.50 per maand, maar Vodafone kan deze blox niet terug draaien en HET 4g NETWERK WERKT NIET.
Waarom deze ONEERLIJKHEID?????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jackvdwielen ,

Dat weet ik niet zo snel. Misschien dat andere dit wel weten te kunnen uitleggen?
4G is inderdaad alleen beschikbaar momenteel in diverse steden en nog niet heel Nederland volg het op: https://www.vodafone.nl/4g/ of meer info op: https://www.vodafone.nl/fastforward/

Hopelijk zien we ook bij jou zo snel mogelijk het 4G netwerk komen.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic